Hollywoodban debütált a vadonatúj Hyundai Elantra


A Hyundai Motor a Nyugat-Hollywoodban található Lot Stúdióban hivatalosan is bemutatta a vadonatúj, hetedik generációs Elantra modelljét, amely első alkalommal nemcsak hagyományos, hanem hibridváltozatban is elérhető lesz. 

A 2021-es Elantra bemutatkozásával a Hyundai legújabb, Érzéki Sportosság dizájn identitása mellett a hibrid technológiát, valamint a szegmens első vezeték nélküli Android Auto és az Apple CarPlay kapcsolatát is kínálja. Az autó izgalmas, kategóriájának legfejlettebb vezetési és autós élményét biztosítja. 


„Amíg egyes gyártók már nem látják már a hagyományos személyautók üzleti értékét, mi megduplázzuk kínálatunkat egy teljesen új modellel, amely benzines mellett hibridként is kapható lesz" – mondta Brian Smith, a Hyundai Motor America vezérigazgatója. „Több mint 3,4 millió Elantrát értékesítettünk itt az Egyesült Államokban, és több mint 13,8 millió Elantrátt adtunk el világszerte, az új, magával ragadó megjelenés egy új vásárlói generáció számára lesz izgalmas. Aztán beülve az összes progresszív funkciót is imádni fogják."


A 2021-es Elantra új négyajtós kupéformájának kialakításához a Hyundai mérnökeinek és formatervezőinek a hatodik generációnál hosszabb, alacsonyabb és szélesebb modellt kellett készíteniük. A 2021-es Elantra teljes 5,6 centiméterrel hosszabb, tengelytávja pedig 2 centivel nagyobb lett, míg a teljes magasság szintén ugyanennyivel csökkent. Ezek a kisebb változások drasztikusan megváltoztatták az autó formáját, miközben csak minimális hatással voltak az utastér méreteire. Valójában a legtöbb kulcsfontosságú belső méret megnőtt.


„Az első generációhoz hasonlóan a hetedik generációs Elantra/Avante is merész karakter" – mondta Luc Donckerwolke, a Hyundai Motor Group formatervezője és ügyvezető alelnöke. „A friss esztétika szokatlan vonalakkal és egy olyan arccal egészül ki, amely tabukat tör meg az autótervezésben. Az új Elantrát megjelenése kiemeli, a geometriai kristályokat és a megosztott felületeket úgy alakítottuk ki, hogy az ügyfelekből erős érzelmi reakciót váltsanak ki."


Az Elantra színes paraméteres dinamikájának megteremtésében fő szempont a három vonal egy pontban találkozása. Ezen formatervezési elem használata merész kihívás volt, amelyet az autótervezés során eddig elkerültek, így az Elantra „tabutörő szellemiségét” jelzi.


A magával ragadó belső elrendezés úgy körülöleli a vezetőt, akár egy repülőgép pilótafülkéje. Az alacsony, széles struktúra az ajtótól a középkonzolig húzódik. Ez az alacsony, széles kialakítás bőséges belső teret biztosít. Két harmonikusan összekapcsolt 10,25 hüvelykes kijelzőből álló egységes, nagy műszerfalfelület fokozza az autó futurisztikus érzetét. A szögletes érintőképernyő a vezető számára könnyen elérhető és áttekinthető. A belső tér a vezető számára hozzáférést biztosít a legújabb technológiához, amelyet magabiztosan tud kezelni.


Az Elantra Koreában egy 1.6 literes MPi szívóbenzinessel és egy ugyanekkora 1.6-os LPi autógázos változatban kerül piacra, de az új modellből később egy N Line kivitel is készül, amelyben egy 1.6 T-GDI erőforrás fog dolgozni. Az amerikai kivitelek SE, SEL és Limited változatai a 2.0 literes Atkinson ciklusú benzinmotorral lesznek kaphatóak, amely elsősporban az üzemanyag-fogyasztásra összpontosít. Ez a motor 147 lóerőt ad le 6 200-as fordulaton, forgatónyomatéka 179 Nm 4 500 fordulaton. Ezeknek a modelleknek az EPA kombinált üzemanyag-fogyasztási besorolását az előző modellnél kedvezőbbre várja a Hyundai, amely részben az intelligensen változó sebességváltónak köszönhető.


A Hyundai IVT váltója kiváló hatékonyságot nyújt és úgy szimulálja a sebességváltást, mint az ügyfelek által megszokott automatikus sebességváltó. Ez a sebességváltó a vezetési körülményektől és a vezető parancsaitól függően folyamatos sebességváltást végez a sebességváltó szíjtárcsa változó nyomatékával. A váltó egy széles arányok között változó tárcsás rendszert használ, amely versenytársaihoz képest kiterjedtebb működési lehetőségeket biztosít. Ez jobb üzemanyag-fogyasztást tesz lehetővé nagyobb áttétel mellett és jobb teljesítményt alacsonyabb áttétel esetén. A Hyundai új, az IVT számára kifejlesztett váltásvezérlő rendszere javítja a vezető parancsai, az autó viselkedése és a gyorsulás közötti linearitást. 


Ez az első olyan generáció, amikor az Elantra egy hibrid hajtásláncot is kap. Az Elantra Hybrid a Hyundai ökocentrikus termékcsaládjának újabb képviselője. Az új Elantra Hybrid 1,6 literes Atkinson ciklusú négyhengeres GDI motorral rendelkezik, amely mellett egy állandó mágneses villanymotor 43 lóerőt ad le a hátsó ülések alatt elhelyezett 1,32 kWh teljesítményű lítium-ion-polimer akkumulátorra támaszkodva. Az Elantra Hybrid 1,6 literes GDI motorja és az elektromos motor kombinál rendszerteljesítménye 139 lóerőt és 265 Nm nyomatékot eredményez. Ez a motor a Hyundai gyors, hatfokozatú, duplakuplungos DCT váltójához kapcsolódik, amely megkülönbözteti az Elantra Hybridet versenytársaitól, dinamikusabb és vonzóbb vezetési élményt nyújtva. A nagy hatékonyságú villanymotornak van kizárólagos elektromos ütemmódja is, amely alacsony fordulatszám mellett azonnali nyomatékot biztosít. A 2021-es Elantra Hybrid a Hyundai szerint 4,7 liter/100 km-es fogyasztást érhet el az EPA hiteles mérésén.


A Hyundai harmadik generációs járműplatformja szintén drámaian javítja a 2021-es Elantra általános kialakítását, biztonságát, hatékonyságát, teljesítményét és vezetési élményét. Az új Elantra az új platformnak köszönhetően kisebb tömegű, hatékonyabb és erősebb az előző generációnál. Ez a platform lehetővé tette a mérnököknek, hogy az Elantra súlypontjának csökkentésével agilisabb kezelhetőséget biztosítsanak az autónak. Ütközés esetén ez a platform javítja a biztonságot, mivel több terhelési pontos szerkezetet használ.


A technológiai fejlődés előmozdítását folytatva a vadonatúj Elantra opcionálisan okostelefonos Hyundai digitális kulccsal is rendelhető. A digitális kulcs egy dedikált mobilalkalmazást, NFC és Bluetooth technológiát használ az új Elantra fizikai kulcs nélküli nyitásához, elindításához és vezetéséhez a hozzárendelt Android okostelefonok segítségével. Az Elantra digitális kulcsa lehetővé teszi a virtuális kulcsok biztonságos megosztását a családdal és a barátokkal.


Az Elantra tulajdonosa testre szabhatja az egyes megosztott virtuális kulcsokhoz rendelkezésre álló különböző járműfunkciókat és azt is, hogy a kulcs csak egy meghatározott ideig álljon rendelkezésre. A járműtulajdonos előre beállíthatja a jármű használatának időtartamát, vagy csak bizonyos jellemzőkre korlátozhatja a használatot a jármű kölcsönzésekor, és a kulcsok akár távolról is visszavonhatók. A Hyundai digitális kulcsa egy NFC kártyával is működik, amelyet minden autóhoz mellékelnek. 


Az  új  Elantrára  a  Hyundai  Koreában már március 25-től vesz fel előrendeléseket, míg az új modell gyártása a koreai bemutatkozással együtt a jövő  hónapban  várható.  Az  autó  amerikai  kiviteleinek  gyártása   ősszel   kezdődik   az   amerikai  Alabamában,  az  értékesítés  kezdete  pedig   a   negyedik negyedévben veszi kezdetét.


Forrás: hyundai.compulsenews.co.kr

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését