Már gyártják a Hyundai új villanyautóját Kínában


Miközben az európai autóipart karantén bénítja, a Hyundai kínai leányvállalata egy új, teljesen elektromos autó bevezetésével ünnepelhette a helyi futószalagok újraindulását.

Még 2019 őszén, a 17. alkalommal megrendezett Kantoni Autószalonon mutatta be a kifejezetten Kína számára fejlesztett Lafesta sportlimuzin környezetbarát, tisztán elektromos motorral szerelt változatát. Az akkori hírek szerint az új változatot már decemberben gyártani szerették volna, ám úgy tűnik, az ismert okok miatt ezt csak mostanra sikerült megvalósítani.  


„A Lafesta EV bevezetésével a Hyundai Motor teljes lendülettel felgyorsítja az elektromos járművek népszerűsítését Kínában" – mondta Seogju Cha, a Hyundai Motor Group (China) vállalat ügyvezető alelnöke és technológiai igazgatója a tavalyi bemutatón. „A villamosítást a jövőben az összes járműosztályba bevezetve a Hyundai Motor kulcsszerepet játszik abban, hogy környezetbarát mobilitási márkaként Kína tiszta jövőbeli környezetét hozza létre.”


A Lafesta EV kívülről a módosított első kialakításával tér el, míg belső tere szinte teljesen megegyezik a korábban már bevezetett benzines modellekével. Már azokban is egy 7 colos digitális műszeregységet integráltak, ám a mostani képek alapján azt egy új, teljesen digitális kijelző váltotta fel, amely nyilván jobban megfelel a villanyautó menetadatainak megjelenítésére. Középen egy széles, 10,25 colos méretarányú érintőkijelző található, lejjebb pedig a hagyományos váltókart menetválasztó kapcsolók váltották fel.


A mostantól immár sorozatban gyártott Lafesta EV első kerekeit mozgató villanymotorja 184 lóerős teljesítményéhez 310 Nm maximális forgatónyomaték társul. A lítium-ion akkumulátorcsomagot az utastér és a csomagtér alatt helyezték el, amely miatt az autó szerkezetét újratervezték és többek között a hátsó multi-link felfüggesztést egy független rendszer váltotta fel. Ennek is köszönhető, hogy a Lafesta EV hossza 45 mm-rel 4 705 mm-re, súlya pedig 218 kilóval 1 603 kg-ra nőtt. 


Az akkupakk kapacitása 56,5 kW, ami a mai viszonyok között már elég kevésnek számít, azonban még így is nagyobb, mint a frissített Hyundai Ioniq Electric 38,3 kWh-s telepe. Az állítólag otthon is akár kevesebb, mint 10 óra alatt újratölthető akkukkal a hivatalosan megadott 490 km – az NEDC ciklus szerint. Az új Lafesta EV végsebessége 165 km/óra. 


A Hyundai hatalmas károkat szenvedett el a koronavírus kínai hatása miatt. A vállalat néhány hétre kénytelen volt teljesen bezárni kínai gyárait, amelynek köszönhetően az értékesítés 97 százalékkal esett vissza tavalyhoz képest. Miközben ugyanis 2019 februárjában még 38 017 darab Hyundai kelt el a világ legnagyobb autópiacán, ez a szám idén februárban mindössze 7 darabbal haladta meg az 1 ezres szintet. A termelés azonban március közepén újraindult, a Hyundai több mint 10 ezer munkása közül senki sem fertőződött meg. 


Kínában a Hyundai Lafesta EV átszámítva legalább kb. 8,3 millió forintért vásárolható meg, míg a jobban felszerelt modellek ára elérheti a 9,3 millió forintot is. A Hyundai sajnos nem tervezi az autó külföldi forgalmazását, pedig az autó kialakítása, tudása alapján Európában is lenne helye. Egyetlen „hibája”, hogy nem hobbiterepjáró. 

Forrás: autocentre.uaformacar.comautonews.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését