A Hyundai európai fejlesztőközpontjának titkai


A Hyundai csoport éves értékesítési eredménye Európában mára meghaladja az egymillió darabot, amely nagyrészt a Hyundai Motor Europe helyi fejlesztőközpontjának is köszönhető.

Az autótervezés egyáltalán nem könnyű feladat. Kezdetnek több tízezer külön alkatrészre van szükség. Az autógyártóknak figyelembe kell venniük az éghajlatot, az útviszonyokat, az egyes piacok jellemzőit és a jogi szabályozást is. Emellett Európa az autó bölcsője, ahol az autóipar és a vezetési kultúra kifejlődött. Mint ilyen, az Európán kívüli gyártók számára nehéz feladat itt fejlődést felmutatni. 


Nem európai gyökerű gyártóként a Hyundai csoport először nem is teljesített jól Európában. Ám azóta a dolgok megváltoztak. Már majdnem 25 év telt el azóta, amikor 1995-ben alapították a Hyundai Motor Europe műszaki fejlesztőközpontját Frankfurtban, Németországban. A Hyundai csoport éves eladása Európában mára meghaladja az 1 millió járművet, és a szám folyamatosan emelkedik. Nyugodtan mondhatjuk, hogy ez olyan különleges dolog, amelyet még a Toyota sem tudott volna megtenni.


A Hyundai Motor Europe Rüsselsheimben lévő Műszaki Fejlesztőközpontja a Hyundai és a Kia új modelljeinek fejlesztésével foglalkozik. Célja annak biztosítása, hogy minden Hyundai és Kia, amely Európában kínálnak, megfeleljen az európai vásárlók követelményeinek és az autót az adott piac igényeihez igazítsa. „A szerepünk nagyon fontos” – mondta Dr. Jae-woon Lee, aki 2019 januárja óta a központ vezetője. „Sokkal nehezebb az ügyfelek elégedettségét megszerezni Európában, ahol az iparágat vezető legtöbb autógyártó technológiai kapacitásaival és technológiai áttöréseivel küzd egymással.”Az új évben a cél az zajok, rezgések és keménység csökkentése jegyében telt, miközben azon a szinten tartják az autók futását és kezelhetőségét, mint a többi európai autó esetén.


A szervezet folyamatosan növekszik, jelenleg 300 alkalmazott és 20 gyakornok munkatárs felel az európai piacra szánt járművek jövő generációinak fejlesztéséért. Az eredeti képek és koncepciók elkészítéséhez a központban a helyi tendenciákat és az EU-n belüli fogyasztói életmódot tanulmányozzák. Emellett járművekhez az elektronikus technológiával kapcsolatos kutatás kiterjesztésével félvezetők, multimédiás és vezérlőrendszerek felhasználásával intelligens járműveket valósítanak meg. A Namyang Intézettel való együttműködés révén fontos feladattá vált az innovatív technológiák kifejlesztése, amelyek egyrészt az erőátviteli rendszeren keresztül kiváló vezetési teljesítményt tesznek lehetővé, másrészt pedig a jövőbeli trendek új technológiái is egyre fontosabb területet jelentenek.  


Az Európai Műszaki Fejlesztőközpontban a következő részlegek találhatóak meg: Erőforrás, Járműtesztelés és Fejlesztés, Nagyteljesítményű Járműfejlesztés, Műszaki Tervezés, Elektronikai Rendszerfejlesztés, Terméktervezés és Szabályozás, valamint a Járműbiztonsági és Környezetvédelmi Részleg.


Az Erőforrás részleg dízel, Turbo-GDI benzinmotorokat, valamint lágyhibrid koncepciókat és duplakuplungos sebességváltókat fejleszt az európai piac számára. A fejlett technológiák kidolgozásához és vizsgálatához rendkívül kifinomult tesztberendezéseket használnak, jármű-, motor-, sebességváltó- és befecskendező rendszerek próbapadjaival. A részleg egyik legújabb munkája az a 48 voltos lágyhibrid technológia, amelyet áprilisban mutattak be. Az Európában a legkeresettebb modellhez tartozó 48V-os, lágyhibrid hajtáslánccal a Hyundai tovább bővíti villamosítási stratégiáját, amelyben a tiszta technológiákat még több vásárló számára elérhetővé teszi. A 48 V-os lágyhibrid rendszernek köszönhetően az ügyfelek jó kompromisszumot találhatnak a beszerzési árak, valamint az üzemanyag-fogyasztás és a CO2-kibocsátás csökkentése között.


„Ezt a rendkívül hatékony rendszert más gyártóknál is ezen ok miatt fejlesztették ki” – mondta Hyunil Park, az Erőforrás csapatának tagja. A Hyundai specifikus vezérlő algoritmusának és szoftver funkcióinak fejlesztése összhangban áll a továbbfejlesztett szimulációs eszközökkel, például a gyors prototípus-készítéssel.


„Az európai szén-dioxid szabályozás sokkal szigorúbb, mint valaha is volt” – mondta Hyunil Park. „A rendszer kulcseleme az 1 kWh-s 48 V-os lítium-ion akkumulátor, amely villamos energiával látja el a 48 V-os lágyhibrid rendszert. Ennek eredményeként a széndioxid-kibocsátás, valamint az üzemanyag-fogyasztás akár több mint 10 százalékkal is csökkenthető. A környezetbarát technológiákat, például a GPF (benzines részecskeszűrő), a hengereket és a befecskendezőit, valamint az ECU feltérképezést szintén az Európai Műszaki Központban fejlesztik.


Az innovatív multimédiás és az aktív biztonsági/ fejlett vezetéstámogató rendszerek (ADAS) fejlesztésére ugyanúgy összpontosítanak. A kapcsolódás iránti erős vásárlói igény miatt az járművek multimédiás rendszerei az autók elengedhetetlen részévé vált. Különleges kihívás a komplex funkciók és technológiák az egyszerűen használható autóipari környezetbe integrálása. „A Namyang Intézettel való együttműködés révén folyamatosan kihívást keresünk az új technológiák terén az ügyfél-orientált és az európai specifikus emberi-gép interfész (HMI) koncepcióinak kidolgozása érdekében” – mondta Jaehee Kim, az elektronikai rendszerfejlesztő csapatból. „Célunk az, hogy a lehető legjobb ügyféltámogatást nyújtsuk az európai szabályozási rendszer megsértése nélkül" – tette hozzá. A jövőbeli HMI-koncepció között szerepel az a Head-up kijelző (HUD), amely a Los Angelesi Autószalonon debütált, és a Virtuális Műszerfal, amit még áprilisában mutattak be. Más koncepciók, például a kézírást felismerő konkáv felületű edzett üveg érintőpad és a képernyő nagyítása szintén fejlesztés alatt állnak a Namyang Intézetnél.


„Az európai vásárlók inkább a csúcstechnológiával rendelkező járműveket részesítik előnyben, amikor új autóikat kiválasztják, így például fontos az ADAS vagy a navigációs rendszer, ezért elengedhetetlen az információs és szórakoztató rendszerünk adaptálása az európai országokban" – mondta Jaehee Kim. „Európa mintegy 50 országgal rendelkező kontinens, 17 különféle nyelvvel, beleértve az angol, a spanyol, a német és a francia nyelvet is. Emellett az egyes országok ADAS-ra vonatkozó vezetési szabályait is ugyanúgy vizsgálnunk kell.”


A Terméktervezési részleg a Hyundai és Kia márkák teljes európai termékcsaládjának stratégiai irányáért és tervezéséért felelős. A csapata jövőbeni modellek, erőátviteli rendszerek, műszaki jellemzők és technológiákra épülő stratégiákat és termékjavaslatokat dolgoz ki. A termékjavaslatok karosszériatípusokat, ajtókoncepciókat, tervezési jellemzőket, részletes csomag áttekintéseket, erőátviteli rendszert, műszaki jellemzőket és innovációkat is magukban foglalnak.


„Az itt alkalmazott színvonal nagyon magas” – mondta Jaesung Choi, a Terméktervező csapatból. „Most több autót adunk el, mint a Toyota és a Honda együttesen és úgy véljük, hogy ennek fő oka a termékek adaptációja. Vadonatúj HMI technológiánkat tovább csiszoltuk, valamint elegáns kialakítást és a magas színvonalú belső teret hoztunk létre az európai vásárlók számára.”


A Hyundai és Kia modellek népszerűsége Európában ezeknek a mérnököknek az Európa Műszaki Központban végzett kemény munkáját tükrözi. A vezetési teljesítményre, a környezetbarát hajtásláncokra és a lokalizációra helyezett hangsúly miatt sikerült az európai vásárlók szívét megnyerni. Az Európában értékesített évi 1 milliónál is több autó erre az élő bizonyíték.

Forrás: hyundaimotorgroup.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését