Újra dobogón a Hyundai Mexikóban


Az idei Mexikó-rali korai véget ért, amelynek eredményeként a Hyundai Motorsport pilótája, az észt Ott Tanak a pénteki problémák után bátran harcolva idén immár második alkalommal állhatott fel a dobogóra.

A Mexikó-rali első napján három szakaszt rendeztek meg, amelynek egyikén – az Ortega szakaszon – Tanak saját bevallása szerint is szélesre vett egy ívet, amely a győzelem esélyének elvesztését eredményezte számára. „A hétvégén megvolt a teljesítményünk a győzelemhez” – mondta Tanak. „A péntek reggeli esemény az én hibám volt, amiért vállalom a teljes felelősséget. Ezek után megpróbáltuk kihozni a verseny többi részéből a lehető legtöbbet és lassan, lassan képesek voltunk behozni a lemaradásunkat és egyre jobb pozíciókat szereztünk.”


Tanak és navigátora ezek után lenyűgöző visszatérést mutatott be és versenyképes tempót diktálva hat szakaszgyőzelmet ért el. Második helyezésük a Hyundai Motorsport immár harmadik dobogóját jelentette 2020-ban a Monte-Carlóban elért győzelem és a Svédországban elért második helyezés után.


Thierry Neuville-ék is erős tempót diktáltak, de végül a Las Minas második szakaszán jelentkező elektromos problémák miatt kénytelenek voltak lemondani a dobogóért folytatott harcról. Ezt követően a hétvége többi részében szikrázó időeredményekkel nyolc szakaszgyőzelmet értek el. „A rali első napján néhány technikai gond hátráltatott minket, amelyek visszavetették a teljesítményünket." – mondta Neuville. „Pozitív dolog viszont, hogy a győzelemért harcban megmutattuk, megvan az ahhoz szükséges tempónk. Együtt, mint csapat, keményen fogunk dolgozni, hogy a továbbiakban elkerüljük a hétvégén felmerült problémákat, és erősebben térjünk vissza, mint valaha.”


Dani Sordo számára már az idei szezonjuk első versenyének nyitónapja is csalódást hozott, mivel mechanikai problémák miatt kénytelek voltak feladni a versenyt. "Nem gondoltuk, hogy a Mexikó-ralink így fog majd alakulni" – mondta a csalódott Sordo. "Nehéz elfogadni ezt, amikor ilyen nagy reményeink voltak ezzel a ralival kapcsolatban, de néha ilyen a versenyzés." 


A rali utolsó napjára 133,74 km hosszú kilenc szakasz maradt. A Guanajuatito (24.96km), Alfaro (16.99km) és Derramadero (21.78km) ismétlődő szakaszait az Autodromo Shell V-Power és az 1,62km Rock & Rally León szakaszai követték. A Hyundai Motorsport két csapata ezeken még több szakaszgyőzelmeket értek el: Neuvllie és Tanak összesen 15 szakaszgyőzelmet ért el a rali során, amivel bizonyították, hogy a problémák nélkül képesek lettek volna a győzelemért is harcba szállni. A végeredmény szerint Hyundai Motorsport 89 pontjával továbbra is a második helyen áll a konstruktőri bajnokságban, míg Neuville az egyéi pontverseny harmadik, Tanak pedig az ötödik helyét foglalja el. 


„Nem tagadhatjuk, hogy ez egy sokféle szempontból trükkös és bonyolult verseny volt" – foglalta össze Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport csapatfőnöke. „Mélyen elemeznünk kell a hibáinkat, és meg kell bizonyosodnunk arról, hogy azokat el tudjuk kerülni a jövőben. A pénteki baleset nélkül biztos vagyok benne, hogy Tanak sokkal közelebb került volna a győzelemért folyó küzdelemhez; még ennek ellenére is képes volt a második helyig feljutni, ami értékes eredmény csapatunk számára.”


Forrás: motorsport.hyundai.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését