A Hyundai a Tesla nyomására villanyautó-offenzívába kezd


Az üzemanyagcellás technológiában élenjáró Hyundai Motor egyre inkább az elektromos autók felé fordul és a Tesla előretörését saját akkumulátoros modelloffenzívájával kívánja visszaverni.

A dél-koreai vállalat ulsani központi gyárkomplexumában két futószalagot kíván kizárólag a villanyautók gyártására felhasználni, amelyől az egyik már jövőre, a másik pedig 2024-től kezdi meg az elektromos Hyundai modellek gyártását. Eui-sun Chung, a Kia Motors vállalatot is magában foglaló Hyundai Motor Group első embere május óta azzal a céllal járta körbe Korea legnagyobb akkugyártóit, hogy a szűk ellátási képességek és a villanyautók piaci versenyének növekvő intenzitása idején biztosítsa a megfelelő beszállítói ellátást. A Samsung SDI, az LG Chem és az SK Innovation nemcsak a Hyundaicsoportnak, de a Volskwagennek, a General Motorsnak és a Teslának is szállítanak.    


Ezek a lépések is azt jelzik, hogy a koreai autóóriás agresszívan növelni kívánja villanyautós kapacitásait. Chung július közepén megerősítette, hogy 2025-ben már évente egymillió akkumulátoros elektromos autót kívánnak értékesíteni, amivel a globális villanyautó-piac 10 százalékát kívánják megszerezni. Ez elég nagy ugrást jelent ahhoz képest, hogy a csoport tavaly mindössze 86 434 darab elektromos járművet tudott eladni. Ezzel ugyan megelőzte a Vokswagen csoportot, ám még így is jócskán le van maradva a 367 500 darabot értékesítő Teslától.  


Egy neve elhallgatását kérő Hyundai vezető elárulta, hogy a vállalat egészen addig nem aggódot a Tesla térnyerése miatt, amíg az felsőkategóriás autókat készített. Akkor azonban már elkezdtek aggódni, amikor a Tesla 2017-ben bemutatta a Model 3 modelljét, amit a vezető "stratégiai vereségként"-ként írt le. A világ ötödik legnagyobb autógyártójának agilitása azonban lehetővé teszi, hogy felvegye a versenyt a legjobb villanyautó-gyártókkal is. "Abban biztosak lehetünk, hogy a Hyundai nem fog lemaradni" - mondta a vezető. Eddig egyetlen tradicionális autógyártó sem volt képes felvenni a versenyt a Teslával, amely akkumulátor- és szoftvertechnológiában jelenleg élenjár.   

A Hyundainak azonban ehhez először át kell verekednie magát az erős és befolyásos szakszervezetén, amely a munkahelyek biztonsága miatt aggódik, mivel hagyományos benzines vagy dízelmotoros társaiknál az elektromos autók kevesebb alkatrészt és ezzel kevesebb munkást is igényelnek. Ez az ellenállás akkor tovább erősödhet, mivel a Hyundai mostani autóihoz szinte mindent házon belül gyárt, míg a villanyautók részegységei a vállalaton kívülről érkeznek. 


A szakszervezet arra kívánja rávenni a vállalatot, hogy a fontosabb villanyautó-részegységeket, mint pl. az akkumulátorcsomagot és a villanymotort saját maga állítsa elő azért, hogy a csökkenő munkaerőigényt ezzel kompenzálja. "Nem ellenezzük a villanyautó-üzletágat, hiszen a Kodak is csődbe ment azért, mert a digitális fotózás kezdetén ragaszkodott a filmhez" - mondta Oh-kook Kwon, a szakszervezet szóvivője. "Mi csak tagjaink munkaviszonyát szeretnénk megvédeni. A Hyundai szerint az autógyártóknak és szakszervezeteknek közösen kell felgyorsítaniuk a változást azért, hogy hosszú távon életképesek maradjanak. 


A Hyundai tíz éve, 2010-ben 230 darab elektromos i10 kisautót készített a koreai kormányzat számára Hyun-soon Lee, a Hyundai akkori fejlesztési vezetője szerint ezek a töltőinfrastruktúra hiánya miatt végül a Szöl melletti fejlesztőközpontban ragadtak. A Hyundai és Dél-Korea első saját benzinmotorját kifejlesztő Lee 2014-ben megjelent könyvében azt írta, az elektromos autók "nem reális" opciók, amit a magas akkumulátorköltségekkel és a rivális tiszta technológia, az üzemanyagcella "fényes" jövőképével támasztott alá. 


A Toyotával s a Nikolával együtt a Hyundai is azon maroknyi autógyártó közé tartoik, amely nagy erőbedobással támogatja a hidrogénnel üzemelő járműveket. A vállalat 2013-ban mutatta be első szérigyártású üzemanyagcellás autóját, a Tucson Fuel Cell modellt, amit 2018-ban az új generációs Nexo követett. Ugyan a Nexo modellből másfél év alatt máris több kelt el, mint elődjéből 5 év alat, a számok még mindig jócskán elmaradnak az akkus elektromos járművek erdményeitől. Tavaly összességében csupán 7 707 darab üzemanyagcellás autó kelt el a világpiacon, ahol ugyanebben az évben 1,68 millió villanyautó talált gazdára.    


A Hyunda saját piacán, Dél-Koreában a Tesla 2017-ben kezdte árusítani modelljeit, ám idén júniusban az eddigi legjobb hónapjukban a Model 3 megelőzte a BMW és az Audi mellett a Hyundai Kona Electric darabszámait is. "A Hyundai nem számított arra, hogy a Tesla ilyen gyorsan átveszi az uralmat a villanyautók piacán" - mondta egy másik olyan forrás, aki ismeri a koreai vállalat belső folyamatait. Éppen ezért a Hyundai 2025-ig összesen 23 akkumulátoros elektromos modellt kíván bevezetni, miközben ezekhez két üzemanyagcellás autó is csatlakozni fog. 


A Lucid elektromos startup vállalat vezetője és a Tesla volt munkatársa, Peter Hasenkamp azt mondta, a tradicionális autógyártók történelmi "tehetetlenséggel" szembesülnek a villanyautó-átmenet végrehajtása során. " Az egyik oka annak, hogy a székhelyünk a Szilícium-völgyben van, hogy mind a szoftverfejlesztés, mind az elektromosmérnöki szakértelmet előrelendítsük. Kell még néhány generáció, amíg  a nagy autóipari vállalatok tényleg megtanulják, hogyan kell ezt jól csinálni. Sokkal nehezebb, mint gondolnák."

Forrás: autonews.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését