Így fejlődnek tovább a Hyundai villanyautói


A villanyautók többségéhez hasonlóan a Hyundai elektromos modelljei is látványosan fejlődtek az utóbbi években. Ez a fejlődés pedig a jövőben sem áll meg.

Az INSIDE EV amerikai villanyautó-magazin szerint a az elektromos járművek eladásai 2019-ben 2.209.831 darabra növekedtek, ami 10 százalékkal magasabb, mint az előző évben. A vásárlók ráadásul most már nemcsak környezetbarát, de erős villanyautókat is találnak a kínálatban. A Bloomberg New Energy Finance szintén úgy becsüli, az értékesítés volumene 2025-re a 10 millió, 2030-ra a 28 millió, 2040-re pedig az 56 millió darabot is elérheti. 


Az elektromos autók teljes egészében villamos energiával működnek, ezért az ehhez megfelelő töltőrendszerre van szükségük. Eleinte elég hosszú időbe telt a villanyautók feltöltése, de manapság a tavaly óta elérhető 350 kW-os villámtöltő rendszer egy órán belül akár egy nagyobb akkukapacitású autót is 80 százalékos szintre is képes feltölteni. Egy 800 voltos, úgynevezett Hi-Charger nagyfeszültségű fedélzeti töltőrendszerrel ellátott villanyautó esetén a töltési idő drasztikusan lecsökkenthető, mivel egy 350 kW-os nagyteljesítményű töltő kétszer olyan gyorsan képes tölteni, mint a jelenlegi villámtöltők. Ez a töltő mindössze 20 perc alatt képes feltölteni egy átlagos mai villanyautót 80 százalékos szintre. A Hyundai Motor eddig két ilyen töltőt szerelt fel a dél-koreai Hyundai Motor Stúdió Goyangban és a jövőben ezen üzletág bővítését tervezi.

Az IONITY, Európa legnagyobb villanyautó töltőállomás-szolgáltatója megkezdte a 350 kW-os töltők telepítését a kontinens autópályái mentén. Az IONITY idén 24 európai országban 400 villámtöltő-állomással kívánja bővíteni hálózatát. A Hyundai csoport tavaly kötött megállapodást az IONITY-vel az infrastrukturális hálózatba történő befektetésről.


Több különböző platform lesz, ahogy a gyors villámtöltők egyre elérhetőbbé válnak. Jelenleg az elektromos autók többsége 400 voltnál alacsonyabb fedélzeti töltőrendszerrel rendelkezik, amelynek töltési kapacitása 150 kW. Ha azonban a moduláris rendszert 800 voltosra lehetne bővíteni, akkor az autó mindössze öt perces feltöltés után 100 kilométerre elegendő hatótávra elegendő energiát tudna vételezni.

A nagyobb feszültségű háló lényegesen csökkentheti az autó súlyát, a megnövekedett feszültség pedig végső soron a vezetékek vastagságát is csökkentheti. Az alacsonyabb áramerősség az energiahatékonyságra és a hatótávolságra is kedvezően hathat. Ez az oka annak, hogy a Hyundai Motor 2019-ben, a Frankfurti Autószalonon bemutatott „45” villanyautó-tanulmány bemutatásakor bejelentette a 800 voltos elektromos rendszer érkezését.


A Hyundai Motor jelenleg minden villanyautót külön fejleszt, de hamarosan arra is lehetőségük lesz, hogy a platform modulálásával könnyedén különböző méretű akkumulátorok és motorok felhasználásával különféle modelleket állíthatnak elő. A moduláris platform a tömeggyártásra fordított időt és költségeket is csökkenti, amellett pedig az autó súlyát és méretét is optimalizálja.   

A Hyundai Motor új „45” koncepciójával bemutatta a személyre szabható, autóba épített vásárlói élménystratégiáját – Style Set Free” néven – amelyet a jövőbeli elektromos autókhoz kínálnak. A Hyundai azt vizsgálja, hogy a jövőbeni járművek miként adhatnak nagyobb szabadságot az ügyfeleknek az autóik megtervezéséhez, hasonlóan ahhoz, ahogy az emberek életmódjuk szerint tervezik otthonukat és alakítják autóikat.


A Canoo amerikai villanyautó-startup által kifejlesztett gördeszka platform felhasználásával a Hyundai Motor bejelentette jövőbeli mobilitási stratégiáját – a Célalapú járművek (Purpose Built Vehicle – PBV) kategóriájában. A PBV egy új városi mobilitási megoldás, amely korlátlan személyre szabhatósággal képes illeszkedni a jövőbeli életmódok széles spektrumához. Az önvezetés és a környezetbarát elektromos technológiák révén a PBV-k többféle formával és funkcióval rendelkeznek attól függően, hogy miként használják azokat. Ilyen kategóriák lehetnek: tömegközlekedés, többcélú tér, orvosi szolgáltatások, lakóterek, üzletek és logisztika. A gördeszka platform lényeges eleme, hogy az akkumulátorokat és más alkatrészek a jármű alatt maradnak, amivel bőséges hely maradj az utastérben.

A kerekekbe integrált motorrendszer lehetővé teszi a független hajtást és a fékezést a kerék belsejében felszerelt elektromos motor segítségével. Ez egy jövőorientált, környezetbarát rendszer, amelyhez nincs szükség belsőégésű motorra, sebességváltóra vagy hajtótengelyre. A motort és a féket minden egyes kerékhez rögzítik, maximalizálva az energiahatékonyságot és az utastér méreteit.


A német, japán és amerikai autógyártók szintén ilyen rendszer kifejlesztésén dolgoznak. A Hyundai Motor a Hyundai N 2025 Gran Turismo kialakításán keresztül még 2015-ben mutatta be az integrált kerékmotorral kialakított koncepció modelljét. A rendszert a jövőben széles körben használják más elektromos energiával működő, környezetbarát járművekben, például az üzemanyagcellás járművekben is.

Forrás: hyundaimotorgroup.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei