A Hyundai új légtechnikai megoldásokat dolgozott ki


A Hyundai Motor Group olyan új technológiákat mutatott be, amelyek a járművek levegőminőségének javítását és az utasok számára kellemesebb környezetet teremtenek.

A Hyundai csoport felismerve a levegőminőség iránti növekvő aggodalmakat, három új légkondicionáló technológiát mutatott be - az „Utószárítás” (After-Blow), a „Többszellőzős Üzemmód" (Multi-Air Mode) és a „Szállópor-jelző" (Fine Dust Indicator). A technológiákat kezdetben bizonyos koreai modellekben vezetik be, de azokat a Hyundai, a Kia és a Genesis világszerte árusított modelljeire is kiterjesztik a jövőben.


Az Utószárítás funkció megszárítja a párologtatón keletkezett kondenzátumot és elnyomja a penész növekedését a légkondicionáló rendszerben, ami nagy forróságban kellemetlen szagot okozhat. Miután a motort leállították és az elpárologtatón lévő kondenzátum természetes úton nagyjából 30 perc alatt kifolyik, az Utószárítás 10 percre bekapcsol, hogy a párologtatót és a légcsatornában maradt kondenzátumot megszárítsa. A légkondicionáló rendszer ezen idő alatt automatikusan lehetővé teszi a külső levegő beáramlását, megakadályozva a páratartalom növekedését.


A technológia egy intelligens akkumulátor-érzékelőt (IBS) is használ az akkumulátor állapotának követésére és leállítja a folyamatot, ha az akkumulátor merül és ezzel enyhíti a lemerülésével kapcsolatos aggályokat. A rendszer akkor is kikapcsol, ha a légkondicionáló rendszert egy bizonyos ideig nem használják, vagy ha a külső hőmérséklet túlságosan alacsony lenne.


A Többszellőzős Üzemmód további szellőzőnyílásokat használ a légkondicionáláshoz és a fűtéshez, hogy szelíd légáramlatokkal kellemesebb beltéri környezetet teremtsen. Amikor ez az üzemmód be van kapcsolva, a levegő a szokásos szellőzőnyílásokon kívül a vezető és az utas ülésekben újonnan létesített többszellőzős nyílásokban szóródik szét. A teljes léglmennyiség nem változik, de a levegő szóródása csökkenti a közvetlen légkontaktust és lágyítja a levegőt. Ezt az üzemmódot a vezető igényei szerint lehet be- és kikapcsolni.


A „Szállópor-jelző” valós időben méri az autó belsejében lévő levegőt és digitalizált információkat közvetít, lehetővé téve a vezető számára a levegő minőségének jobb kezelését. Az indikátor a járműben az ultrafinom részecskék (PM 2.5) koncentrációját és szennyezettségi szintjét egész számok és színek felhasználásával jeleníti meg, hogy a vezető számára jobban láthatóvá váljanak: kék 0–15 μg/köbméter, zöld 16–35 μg/köbméter, narancs 36–75 μg/köbméter, vörös pedig 76 μg/köbméter vagy annál nagyobb szennyezetséget jelent.


Ha a szállópor részecskék szintje meghaladja a 36 μg/köbmétert, miközben a funkció aktív, akkor a légtisztító üzemmód a jármű levegőjének tisztítására aktivizálódik. A légtisztító rendszer automatikusan 3-as és 8-as szint közöttire állítja a ventillátor szintjét, átkapcsol a légkeringetésre és a beltéri páratartalom csökkentése érdekében aktiválja a légkondicionáló rendszert. Ha a levegő a légtisztítás üzemmódban továbbra sem javul, az annyit jelent a vezető számára, hogy a légkondicionáló szűrői cserére szorulnak vagy meg kell tisztítani a szennyezett üléseket és szőnyegeket.



Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését