A Hyundai elektromos autói az európai rendőrségeken is népszerűek
A belvárosi légszennyezés csökkentése érdekében egyre több európai kormányzat döntött úgy, hogy rendőrkapitányságainál a Hyundai elektromos és üzemanyagcellás járműveit használja.
A zéróemissziós járművek, így például az akkumulátoros és az üzemanyagcellás elektromos autók a belvárosi légszennyezés iránti növekvő aggodalmak miatt vonzó alternatívát kínálnak a rendőrök mobilitási igényeinek megoldásában. A hosszú hatótáv, az üzemanyag-költségmegtakarítás és – az üzemanyagcellás járművek esetén – a rövid tankolási idő mind hozzájárul ahhoz, hogy ezek a járművek egyre népszerűbbek a rendészeti szervek körében.
„"A Hyundai zéróemissziós járműveinek európai rendőrségi flottákban elért népszerűsége a járművek minőségének és sokoldalúságának legjobb bizonyítéka” – mondta Andreas Christoph-Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketing alelnöke. „Az a tény, hogy környezetbarát járműveink egyaránt képesek kielégíteni a magánvásárlók és a rendfenntartó szervek igényeit, azt mutatják, hogy termékeink segítségével az utcák biztonságosabbá és tisztábbakká válhatnak. "
A Hyundai legkelendőbb tisztán elektromos crossovere, a Kona Electric a rendőrségek népszerű választása olyan országokban, mint Svájc, Hollandia, Spanyolország és az Egyesült Királyság. Egy évvel ezelőtt a svájci St. Gallen kanton rendőrsége 13 darab Kona Electric modellt vásároltak flottájukba – öt darab rendőrautókén, nyolc autó pedig civil járműként szolgál. St. Gallen rendőrsége e-mobilitásra kívánt váltani, hogy ezzel is csökkentsék a kanton zajterhelését és károsanyag-kibocsátását. A Kona Electric volt az egyetlen olyan villanyautó, amely teljesítette az általuk felállított szigorú követelményeket: több mint 100 kW teljesítmény, 400 km-nél nagyobb hatótáv, a beszerzési költség pedig 50 ezer CHF alatt marad.
Hollandiában az amszterdami, a kelet-holland és a közép-holland rendfenntartó szervek szintén a Kona Electric rendőrségi alkalmasságát tesztelik. A holland rendőrség szintén át kíván térni az elektromos mobilitásra, hogy rendőri munkájukat fenntarthatóbbá tegyék. Kiegészítő bónuszként kiválóan működik megfigyelőautóként, mivel a bűnözők nem hallják, hogy az autó közeledik. Nagy hatótávja és gyors töltési képességei a Konát vonzóvá teszik a rendőrség számára: ha egy 100 kW-os DC töltőhöz csatlakoztatják, az akkumulátor kb. 54 perc alatt akár 80 százalékig is tölthető. Ez ugyanúgy igaz a 39 kWh és a 64 kWh-s akkuval szerelt változatokra is.
A Kona Electric a spanyolországi Valencia rendőrségi flottáiban 39 kWh-os, illetve 64 kWh változatban is megtalálható. Az Egyesült Királyságban a sussexi rendőrségnek és az észak-walesi rendőrségnek már van egy-egy Kona Electric a flottájában. Ezenkívül a Hampshire-i rendőrség kilenc Kona Electric modellt rendelt a flottájába, amelyeket június elején fognak megkapni.
A Hyundai második generációs üzemanyagcellás Nexo modelljét Angliában és a közelmúltban Németországban is rendőrök vettek használatba. A délkelet-angliai surrey-i rendőrség flottájában egy Nexo szolgál, eközben a németországi Osnabrücki rendőrség nemrégiben szintén egy Nexo rendőrautót állított hadrendbe, ami a rendfenntartó szervek mobilitását még zöldebbé teszi.
Az olaszországi Bolzano rendőrsége még most is a Nexo elődjét, az ix35 Fuel Cell-ot használja járőrkocsiként. Autóállományuk nemrégiben egy Nexo flottával bővült, amivel károsanyag-kibocsátás nélkül tudnak járőrözni a szennyezett Brenner autósztrádán. A Nexo üzemanyagcelláit teljes egészében hidrogén hajtja, és ez egyetlen melléktermék a vízpára. Rövid feltöltési idejével és akár 666 km-es hatótávolságával tökéletesen kielégíti a rendőrségi szervek igényeit, miközben megóvja a környezetet. A Nexo modellt egy 95 kW teljesítményű hidrogéncella mozgatja, az autó maximális sebessége 179 km/óra.
Az Ioniq volt a Hyundai első olyan autója, amelyet három környezetbarát erőforrással is meg lehet vásárolni: hibrid, plug-in hibrid és tisztán elektromos változatban. Most a népszerű villanyautó eljutott a spanyolországi Guadalete és Bilbao rendőrségeihez is. Az új generációs Ioniq elődjéhez képest 36 százalékkal megnövekedett akkumulátorkapacitással rendelkezik és a valós a 38,3 kWh-s akkumulátorával 311 km-es hatótávot biztosít.
Az olyan elektromos modellek, mint a Kona Electric, a Nexo, az Ioniq és az ix35 Fuel Cell fejlesztésével a Hyundai Motor a környezetbarát mobilitás területén élenjárónak számít. A Hyundai arra törekszik, hogy 2025-re világszerte az első három villanyautógyártó közé kerüljön, amihez a vállalat ma a piacon a legszélesebb körű elektromos hajtásláncok kínálatát kínálja. A környezetbarát mobilitás a Hyundai haladás iránti elkötelezettségét tükrözi a világ jobb hellyé tétele mellett. 2025-re a vállalat évi 670 ezer elektromos jármű eladását irányozta elő.
Forrás: hyundai.news