Készül a Hyundai Tucson sportváltozata


A Hyundai Motor a többi vadonatúj generációs modellhez hasonlóan az új Tucson generációból is készít sportkiviteleket, amelyek közül a Tucson N egy minden eddiginél nagyobb és erősebb motort kaphat.

Albert Biermann, a Hyundai Motor fejlesztési igazgatója még tavaly egy interjúban beszélt arról, hogy mennyire szívesen látna egy nagyteljesítményű hobbiterepjárót is az N sportmárka kínálatában. Konkrétan meg is nevezte, hogy a Tucsonra gondolt, ám a mostani, kifutó generáció N Line modellje mellett már nem volt célszerű ezt a modellt továbbfejleszteni. Ehelyett érkezik az új nemzedék, amely méltó alapot jelenthet egy igazi vérbeli sportváltozat számára. 


„Ha a Tucsonra nézek, látom a lényegét, ami technológiailag nagyon fejlett és megérett egy N változatra.  Nagyon szívesen megcsinálnám” – mondta Biermann akkor. „Elég időt fogunk szakítani erre a projektre – mert terveink szerint amikor megjelenik, minden mást el fog söpörni az útjából.”


A Hyundai hamarosan bemutatja első N sportmárkás hobbiterepjáróját, amit a Kona kisterepjáróból készítettek el. Ez a modell az i30 és Veloster N sportautókból ismerős kétliteres, négyhengeres benzinmotorja mellé nemcsak 8 fokozatú DCT váltót kap, de ez lesz az első összkerékhajtású N modell. A Tucson esetében azonban várhatóan egy nagyobb, 2.5 literes négyhengeres erőforrás is bemutatkozik az N kínálatában, amelynek teljesítménye akár a 340 lóerőt is meghaladhatja.  Ezzel az új Tucson N a Cupra Ateca, az Audio SQ5 méltó ellenfelévé válhat. 


Nem kérdés, hogy a Hyundai Kona N piaci fogadtatása és sikere nagyban befolyásolja az N márka további hobbiterepjáróinak megjelenését, ám az eddigi példák alapján abban biztosak lehetünk, hogy a koreaiak mindent meg fognak tenni a siker érdekében. 

Forrás: thekoreancarblog.com

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését