Versenypályán próbálják a Hyundai i30 N frissített változatát
A népszerű i30 N sportváltozatot a Hyundai a 2021-es modellévre felfrissíti, amelynek során a kompakt sportautó nemcsak új megjelenést, de egy új duplakuplungos váltót is kap.
Az i30 modellcsalád nyomdokaiban a Hyundai i30 N átalakított első és hátsó elemeket kap majd azért, hogy ezekkel még agresszívabbnak mutassa magát. Az átalakítások során az i30 N is karcsúbb, új alakú LED nappali menetfényekkel rendelkező fényszórókat, megnövelt hűtőmaszkot és frissített grafikával rendelkező hátsó lámpákat visel majd.
A meghajtásról a továbbiakban is egy 2.0 literes, turbófeltöltéses négyhengeres benzinmotor gondoskodik. A mostani alapváltozatban elérhető 250 lóerős verzió nagy valószínűséggel megszűnik, így az egyetlen választható szint a 275-280 lóerős és túltöltéssel 378 Nm maximális nyomatékkal rendelkező beállítás marad, amit eddig a Performance csomagként árultak. Sokak bánatára továbbra sem lesz összkerékhajtású verzió – ha lesz, azt valószínűleg az i30 N következő generációjára tartogatják.
A ráncfelvarrás nagy újdonsága a nyolcfokozatú duplakuplungos 8DCT váltó bemutatása lesz. Ez az egység tavasszal a 2021-es Veloster N DCT modellben mutatkozott be és több mint valószínű, hogy az i30 N is megkapja azokat az egyedi funkciókat, amelyek különlegessé teszik az autó vezetését. Ilyenek az „N Grin Shift” beállítás, amely 20 másodpercig képes 7 százalékkal megnövelni a turbófeltöltő töltőnyomását. Egy másik funkció az „N Power Shift”, amely érzékelve a gyorsulást, tökéletes időzítéssel mindig a maximális erőt képes a kerekekre küldeni.
A Nürburgringen nemrég lefilmezett prototípus éppen ilyen sebességváltóval rendelkezett, ám azok számára, akik továbbra is maguk szeretnének váltani, a Hyundai meghagyja a kézi váltó lehetőségét is. Az automata bevezetése mindenképpen növelni fogja a típus iránti érdeklődést, ám érdekes lesz majd látni, hogyan alakul majd a megrendelések aránya.
Forrás: carscoops.com