A Hyundai 2025-re egymillió villanyautót akar eladni
A Hyundai csoport ügyvezető alelnöke, Eui-sun Chung egy videóbemutatón megerősítette, hogy 2025-re a villanyautó-piac globális vezetőjeként a vállalat egymillió darab elektromos autót szeretne értékesíteni.
Eui-sun Chung, aki gyakorlatilag jelenleg a Hyundai Motor Group első embere, egy videón megtartott prezentáció keretében megerősítette azt a – vállalat által korábban meghatározott – célkitűzést, hogy 2025-re egymillió villanyautót kíván értékesíteni és az ezzel megszerzett több mint 10 százalékos piaci részesedéssel a globális villanyautó-piac vezető szereplőjévé váljon. A vállalatvezető reményét fejezte ki, hogy a csoport környezetbarát járművek terén mutatott ambíciói elősegítik a koreai kormányzat „New Deal” gazdasági programjának sikerét is.
Chung kijelentését azon a videobemutatón tette, amit Jae-in Moon elnök részére tartottak azért, hogy bemutassák azokat az intézkedéseket, amelyek a koreai New Deal intézkedéscsomag keretében hoznak meg. A Hyundai vezetője számos elektromos járműtanulmányt mutatott be, közöttük a Hyundai Prophecy, a Kia Futuron és a Genesis Essentia tanulmányautókat és elmondta: „A következő év a kezdetet jelenti a Hyundai Motor számára, amikor nagy előrelépést tesz a villanyautók piacán azzal, hogy elkezdi bemutatni az E-GMP platformra épülő új generációs villanyautóit.”
Az E-GMP padlóvázra épülő új elektromos modellek bemutatása lehetővé teszi a Hyundai Motor és a Kia Motors számára, hogy „legalább 23 különböző típusú villanyautót mutassanak be, amiből több mint egymillió darabot értékesítve 2025-re több mint 10 százalékos részesedést érjenek el a szegmensben a globális piacon” – mondta Chung, majd hozzátette: „A Hyundai és a Kia új generációs villanyautói 20 perc alatt teljesen feltölthetőek lesznek, ami a világon a leggyorsabb töltést teszi lehetővé, miközben egy feltöltéssel akár 450 kilométert is meg tudnak majd tenni.”
Chung azt is elárulta, nagyon büszke volt Dél-Korea legnagyobb konglomerátumainak világszínvonalú technológiájára, amikor nemrég találkozott a Samsung Electronics vezetőjével, Jay J. Lee-vel, az LG Group elnökével, Kwang-mo Koo-val és az SK Group elnökével, Tae-won Chey-jel s megvitatták azokat a lehetőségeket, amelyekkel megerősíthetik a következő generációs akkumulátor-fejlesztések együttműködési lehetőségeit.
Miközben a videókonferencia keretében Chung bemutatta Moon elnöknek az üzemanyagcellás Nexo hobbiterepjárót és a világ első kereskedelmi forgalomban kapható üzemanyagcellás teherautóját, hangsúlyozta a vállalat globális hidrogén járműpiacán betöltendő úttörő vízióját. „A Nexo 5 ezer darabos eladásával a világ legkeresettebb üzemanyagcellás autója” – mondta. „Nemrég kihajózott Svájcba a hidrogénüzemű teherautónk első szállítmánya, amelyből 1 600 darabot tervezünk exportálni Európába. A vállalat más piacokra is agresszíven fog behatolni, az üzemanyagcellás haszonjárműveink az Egyesült Államok és Kína piacán is megjelenik.”
Chung azt is elmondta, hogy a Hyundai Motor Group immár húsz éve 140 partnerével közösen fejleszti üzemanyagcellás rendszereit és hangsúlyozta, 3-4 éven belüli céljuk az akkumulátorok élettartamának megduplázása és a gyártási költségek felér csökkentése. Mivel a hidrogén üzemanyagcella akár városi légi járművekhez, hajókhoz, vonatokhoz, katonai járművekhez és épületekhez is használható, a Hyundai Motor Group célja, hogy a technológiát 2028-ra forgalomba hozza és ezzel utat mutasson a városi mobilitási iparágnak.
Forrás: pulsenews.co.kr