Európába tart a Hyundai első üzemanyagcellás teherautó-flottája


A Hyundai Motor bejelentette, hogy a világ első szériagyártású üzemanyagcellás nagyteherbírású XCient teherautójának első tíz példánya elindult úticélja, Svájc felé. 

A Hyundai Motor azt tervezi, hogy még ebben az évben összesen 50 darab Xcient üzemanyagcellás teherautót fog szállítani Svájcba, az első példányokat pedig szeptembertől kezdi átadni kereskedelmi flottapartnereinek. A Hyundai összesen 1 600 darab Xcient üzemanyagcellás teherautót tervez átadni 2025-ig, tükrözve ezzel a vállalat környezetvédelmi elkötelezettségét és technológiai bátorságát, amellyel zéró emissziós megoldások révén a szénkibocsátás csökkentésén dolgozik. 


„Az Xcient Fuel Cell a mai kor realitása, nem csupán egy táblára felrajzolt jövőbeli projekt. Azáltal, hogy ezt a úttörő járművet bevezettük, a Hyundai jelentős mérföldkövet tett le a haszonjárművek és a hidrogénalapú társadalom fejlődésének történetében. Egy olyan átfogó hidrogén-ökoszisztémát építünk, ahol a kritikus szállítási igényeket olyan járművekkel végzik, mint az Xcient Fuel Cell, ez pedig paradigmaváltáshoz vezet, amely semlegesíti a gépjárművek károsanyag-kibocsátását a környezeti egyenletből ” – mondta Cheol Lee, a Hyundai Motor ügyvezető alelnöke és haszongépjármű-divíziójának vezetője. „Miután a világ első tömeggyártású üzemanyagcellás ix35 személyautóját és a második generációs üzemanyagcellás Nexo hobbiterepjárót bevezettük, a Hyundai most az évtizedek tapasztalatait, a világvezető üzemanyagcellás technológiáját és tömeggyártási képességeit arra használja, hogy az Xcient Fuel Cell teherautóval a haszongépjármű-ágazatban is előmozdítsa a hidrogént” – tette hozzá.


Az Xcient teherautót egy 190 kW-os hidrogén üzemanyagcella mozgatja, amelyben két darab 95 kW-os üzemanyagcella dolgozik. Hét nagy hidrogéntartály együttes tárolási kapacitása körülbelül 32,09 kg hidrogént biztosít. Az Xcient Fuel Cell hatótávja egy feltöltéssel eléri a 400 km-t, amelyet a potenciális kereskedelmi flottaügyfelek egyedi igényei és a svájci töltő infrastruktúra közötti optimális egyensúly megtartása érdekében fejlesztettek ki. Az egyes teherautók üzemanyag utántöltési ideje körülbelül 8-20 perc.


Az üzemanyagcellás technológia különösen a hosszú szállítási útvonalak és a rövid üzemanyag utántöltési idő miatt különösen alkalmas a kereskedelmi szállítás és a logisztika feladatainak ellátására. A kettős üzemanyagcellás rendszer a régió hegyvidéki terepén is elegendő energiát biztosít a nehéz tehergépjárművek felfelé és lefelé mozgásához. 


A Hyundai különböző okok miatt választotta Svájcot üzleti vállalkozása kiindulópontjának. Ennek egyik oka a haszongépjárművekre vonatkozó svájci LSVA közúti adó, amely a zéró kibocsátású teherautókra nem vonatkozik. Ez körülbelül kiegyenlíti az üzemanyagcellás teherautó kilométerenkénti költségeit egy szokásos dízelüzemű teherautóval összehasonlítva. 2019-ben a Hyundai Motor a H2 Energy svájci társasággal megalapította a Hyundai Hydrogen Mobility közös vállalatot (HHM), amely haszongépjármű-lízinget kínál haszongépjármű-üzemeltetőknek felhasználás-alapú fizetéssel, vagyis a kereskedelmi flottapartnereknek nincs szüksége kezdeti beruházásra.


A Hyundai üzleti modellje a hidrogén vízenergiából történő felhasználását is magában foglalja. A szén-dioxid-kibocsátás valódi csökkentése érdekében az összes teherautónak kizárólag zöld hidrogénnel szabad működnie. Svájc az az ország, amely világviszonylatban az egyik legnagyobb vízenergia részesedéssel rendelkezik, ezért a hidrogén előállításához is elegendő zöld energiát tud biztosítani. Amint a svájci projekt beindul, a Hyundai azt tervezi, hogy kiterjeszti azt más európai országokban is.


Ahogy a Hyundai a jövőt látja, a zéró kibocsátású mobilitás jelentős szerepet játszik a vállalat stratégiájában. A Hyundai az  Xcient üzemanyagcellás teherautók mellett a második generációs üzemanyagcellás hobbiterepjáró, a Nexo gyártója is. A vállalat 2025-re a 670 ezer elektromos járművet kíván eladni évente, amelyből 110 ezer üzemanyagcellás.


2018 decemberében a Hyundai Motor Group bejelentette hosszú távú ütemtervét, az „Fuel Cell Vision 2030” -at, és megerősítette a hidrogénalapú társadalom fejlesztésének felgyorsításába vetett elkötelezettségét azáltal, hogy kihasználja az üzemanyagcellás technológiák terén szerzett globális vezető szerepét. A terv részeként a Hyundai Motor Group célja, hogy 2030-ig évente 700 ezer darab üzemanyagcellás rendszert biztosítson autók, hajók, vonatok, drónok és áramfejlesztők számára.


A Hyundai Motor jelenleg egy olyan vontatójármű kifejlesztésén dolgozik, amely egy fokozott tartósságú és teljesítményű továbbfejlesztett üzemanyagcellás rendszerrel egyetlen feltöltéssel akár ezer kilométert is meg tud tenni, és amelynek célja a globális piac, köztük Észak-Amerika és Európa.


Forrás: hyundainews.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését