A Hyundai ragaszkodik a kéziváltókhoz
Annak ellenére, hogy a Hyundainál is érzékelik a modern automata sebességváltók iránti igény növekedését, a vállalat továbbra is kínál manuális váltókkal szerelt nagyteljesítményű modelleket
A manuális sebességváltókkal szerelt nagyteljesítményű modellek száma egyre csökken, ami nem meglepő, hiszen a kereslet is egyre kisebb ezek iránt. A Volkswagen nagyobb teljesítményű GTD és GTE modelljeit már nem kínálja kézi váltóval, azok kizárólag duplakuplungos DSG váltóval rendelhetőek.
A VW csúcs GTI verziója viszont továbbra is elérhető manuális egységgel, ahogyan a Honda és a Ford is megtartotta a Civic Type R, a Focus ST és a Fiesta ST hatfokozatú kézi sebességváltóit. A Hyundainál szintén azt mondják, a nemrég bemutatott 8DCT váltó ellenére nem adják fel a manuális váltókkal szerelt N modellek fejlesztését sem. „Ahol lehetséges, a nyolcfokozatú duplakuplungos mellett továbbra is szeretnénk kínálni kézi sebességváltót" – mondta Howard Lam, a Hyundai termékfejlesztési részlegének munkatársa egy ausztrál interjúban.
A Hyundai még az idén több új N modell bevezetésére is készül. A frissített i30 modellcsaládba tartozó i30 N sportváltozat a fentiek alapján mindenképpen megőrzi a hatfokozatú kézi sebességváltóját, miközben várhatóan opcióként a Velosterben már bemutatott 8DCT váltó is elérhetővé válik. Az új generációs i20 N modellje alapáron szintén hatfokozatú manuális egységet kap, de itt is várható valamilyen duplakuplungos megoldás is.
Mindezek mellett a Hyundai is tapasztalja, hogy a kézi sebességváltók iránti igény ma már korántsem olyan mértékű, mint korábban. „Nehéz most megmondani, milyen növekedést tudunk elérni, de azt is látjuk, hogy azon konkurenseink, akik automatát is kínálnak, jelentős arányt tudnak eléri ezekkel az erőátviteli rendszerekkel… Ki kell várnunk, de én úgy gondolom, többen fognak automatát venni a jövőben, mint ahányan a kézi váltókra voksolnak” – tette hozzá Lam.
Forrás: motor1.com