A Hyundai bemutatta hidrogén jövőképét a H2 Mobilitás kiállításon


A Hyundai Motor a 2020 július első napjaiban Dél-Koreában megrendezett 2020-as H2 Mobilitás és Energia Kiállításon mutatta be hidrogénes és mobilitási megoldásait, köztük a Neptune tanulmányt, egy hidrogénhajtású teherautót, egy üzemanyagcellás mobil generátort.

Az első alkalommal megrendezésre került H2 Mobilitás + Energia Kiállítás átfogó képet ad a hidrogénipar globális ökoszisztémájáról, a hidrogéntermeléstől és -tárolástól a szállításig és a mobilitásig. A Hyundai Motor a kormányzat képviselőivel és az iparági szakértőkkel folytatott kapcsolattartás révén üzleti lehetőségeket és üzemanyagcellás rendszerek iránti igényt teremt, lehetővé téve a vállalat számára, hogy megerősítse vezető szerepét a hidrogénmobilitás területén.


A kiállítás egyben a HDC-6 Neptune, a Hyundai üzemanyagcellás kamiontanulmányának koreai premierjét is jelenti, amely tavaly októberben az Észak-amerikai Haszonjármű-kiállításon debütált. A Hyundai azt tervezi, hogy a HDC-6 Neptune segítségével kibővíti vezető szerepét az üzemanyagcellás haszongépjármű-piacon, amely koncepció a vállalat zéró szén-dioxid kibocsátású üzemanyagcellás teherautójának előképét testesíti meg, és az iparág környezetbarát haszongépjárművek felé irányuló paradigmaváltáshoz vezet.


A HDC-6 Neptune koncepció egyik legfontosabb formatervezési inspirációja az 1930-as évek New Yorki ikonikus, modernizált vonatszerelvénye volt, amely a 20. század elején a legnagyobb technológiai fejlődést jelentette. A HDC-6 Neptune szilárd felépítésű, sima és lekerekített frontkialakítása teljesen egyedi keretet hoz létre a hidrogénüzemű elektromos teherautó számára. A HDC-6 Neptune a környezetbarát haszongépjárművek korszakába vezet el minket. A Hyundai a HDC-6 Neptune bevezetéséti egy olyan továbbfejlesztett üzemanyagcellás rendszer kifejlesztésével tervezi, amely tartós és nagyteljesítményű és amelyet a következő három-négy évben a nehéz tehergépjárművekre optimalizálnak.


A rendezvényen a Hyundai a mobil üzemanyagcellás generátorát is bemutatta, utalva arra, hogy az üzemanyagcellás rendszereket különböző iparágak is felhasználhatják. A Hyundai mobil üzemanyagcellás generátora két ugyanolyan üzemanyagcellát tartalmaz, amelyeket a Nexo-ban, a világ első kifejezetten üzemanyagcellásnak épített hobbiterepjárójában is használnak.  A160 kW-os bőséges teljesítmény a generátor különféle alkalmazásokhoz való felhasználását, például két villanyautó egyidejű töltését vagy elektromos buszok és teherautók töltését is lehetővé teszi. A mobil üzemanyagcellás generátor a dízelgenerátorok tiszta alternatívájának tekinthető. A standon az iparágban vezető Nexo is kiállításra került, amely egy feltöltéssel 609 kilométert képes megtenni. A 2018-ban bevezetett Nexo-ból közel ötezer darabot értékesítettek 2019-ben, amivel a globális üzemanyagcellás piac vezetőjévé vált.


A vállalat intelligens mobilitási ökoszisztémájának 1: 8 méretű modelljét is kiállította, amelyben a városi légimobilitás (UAM), a célalapú járművek (PBV) és a csomópont (a mobilitási tranzit bázis) is megjelenik és amelyet először a 2020-as CES kiállításon lepleztek le. A méretarányos modell egy miniatűr, amely bemutatja a Hyundai jövőbeli mobilitási ökoszisztémájának jövőképét, ahol az UAM, a PBV és a Hub a várostervezés révén integrálódik.


A Hyundai Motor azt tervezi, hogy az üzemanyagcellás rendszert egy intelligens mobilitási ökoszisztémában egyesíti. A vállalat fejlesztőcsapata arra törekszik, hogy csökkentse az üzemanyagcellás rendszerek súlyát, miközben növelik a mobilitási megoldásban felhasznált teljesítményt. Ez vonatokban és hajókban is lehetővé tenné az üzemanyagcellás rendszerek használatát, amelyek túlmutatnak a haszongépjárműveken és személyautókon.


A Hyundai a globális hidrogéngazdaság megteremtése és élénkítése érdekében hazai és globális szinten sokféle szervezettel működik együtt az állami és a magánszektorban, üzemanyagcellás járművek biztosításával, további hidrogén-töltőállomások építésével és az üzemanyagcellás rendszerek különböző iparágakban történő alkalmazásának kiterjesztésével.


Tavaly szeptemberben a Hyundai a Cummins vállalattal, a motorok és generátorok fejlesztésének globális vezetőjével is társult, hogy közösen üzemanyagcellás rendszereket fejlesszenek az észak-amerikai haszongépjármű-piac számára. A Hyundai jelenleg az Egyesült Államok és Európa nagyvállalataival a hidrogén üzemanyagcellák alkalmazásáról tárgyal. A vállalat azt tervezi, hogy az idei év második felében az Xcient Fuel Cell teherautójával és a svájci H2 Energy vállalattal közös vállalkozása révén felgyorsítja a hidrogénüzemű nehéz tehergépjárművek európai piacára való belépését. A Hyundai az év elején szándéknyilatkozatot írt alá az Egyesült Államok Energiaügyi Minisztériumával az üzemanyagcellás technológiai innovációról és alkalmazásának kiterjesztéséről, vállalva, hogy megosztják a terület szakértelmét és bizonyítják a hidrogénenergia versenyképességét.


Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését