A Hyundai újra beléphet a japán piacra


A Hyundai Motor nemrég egy hivatalos közösségi médiafelületet indított Japánban, amely alapján a koreai autógyártó üzemanyagcellás modelljére építve visszatérhet a japán autópiacra 

A Hyundai Motor még 2009-ben vonult vissza a japán személyautó-piacról, ahol azóta kizárólag haszongépjárművekkel van jelen. Júniusban azonban a Hyundai létrehozta a „Hyundai Japan” Twitter oldalt (@Hyundai_japan),első üzenetként pedig egy Nexo fotója mellé azt írták, az oldal a „Hyundai márkával kapcsolatos legfrissebb információkat” osztja meg követőivel. Az ezt követő bejegyzésekben a Hyundai Japan a Nexo globális nagyköveteként a BTS zenekarral kapcsolatos kampányt posztoltak, valamint ehhez kapcsolódóan néhány ajándéktárgyat tettek fel.   


A Hyundai Motor egyik képviselője szerint az oldalt a „BTS-sel közös globális kampány reklámozása céljából” hozták létre és „messze áll a japán piacra történő belépéstől.” Ahogyan a képviselő mondta, a Hyundai Japan bejegyzései leginkább a BTS bandával és a Nexo-val kapcsolatosak, nem említenek más modellt, ám a vállalat Japánban számos marketingtevékenységet folytat, amit az üzemanyagcellás járművel a helyi piacra történő belépésként lehet értelmezni. 

A koronavírus járvány árnyékában a Hyundai Motor még februárban részt vett a tokiói FC EXPO eseményen, ahol a Nexo kiállítása mellett egyáltalán nem volt szó arról, hogy a gyártó be szeretné azt vezetni a helyi piacra. A Hyundai eredetileg részt kívánt venni a 2019-es Tokiói Autószalonon is, ám ez végül a két ország közötti diplomáciai bonyodalmak miatt meghiúsult. Amennyiben ez megtörtént volna, 2009 óta ez lett volna a Hyundai első japán bemutatója.   


Japánt a hidrogénalapú mobilitás egyik központjának tartják, ahol a Toyota a Mirai, a Honda pedig a Clarity üzemanyagcellás modellel van jelen a piacon. A hidrogén töltőállomás-infrastruktúra is igen fejlett, miután a hidrogént az egyik legfontosabb energiaforrásnak tekintik. Akárcsak a Hyundai Motor, amely nagy erőket mozgósít az üzemanyagcellás járművek fejlesztésére így a japán piac egyre fontosabbá válik számukra.  

A Hyundai Motor 2001-ben lépett be a japán autópiacra, ahol 2004-ben 2 524 autó eladásával érte el a csúcsot. Ezek után az eladások 2009-re 900 darabra estek vissza, ezért a vállalat inkább a kivonulás mellett döntött. Azóta a Hyundai Motor Japan elsősorban buszok értékesítésére fókuszál, idén januártól májusig azonban mindössze 5 darabot tudtak eladni.    

Forrás: koreatimes.co.kr

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei