2020 a Hyundai modellflotta megújításáról és villamosításáról szólt

Az idei év kihívásai ellenére 2020 rekordév volt a Hyundai Motor számára: mindössze 12 hónap alatt a vállalat szinte teljes modellpalettáját megújította, idén pedig még tovább halad ezen a megkezdett úton.

Összesen hét új modell bevezetése és továbbfejlesztése után 2020 decemberére az európai Hyundai modellpaletta több mint 90 százaléka kevesebb, mint 18 hónapos. Idén a Hyundai fontos villamosítási mérföldköveket is elért, valamint a vállalatot számos rangos díjjal is elismerték.

„2020-ban még az iparág nagy része előtt jelentős előrelépéseket értünk el európai flottánk villamosításában” – mondta Michael Cole, a Hyundai Motor Europe elnök-vezérigazgatója. „Ezenkívül a koronavírus-válságot is jól átvészeltük, a világjárványt lehetőségként kihasználva arra, hogy felgyorsítsuk a tervezett változásokat az villamosítás és a digitalizáció területén. Rendkívül büszke vagyok a Hyundai összes kollégájára és munkatársaira, akik kemény munkájukkal hozzájárultak az idei év sikeréhez." 

Visszatekintés a Hyundai 2020-as Villamosítás évére:

2020 rekordév volt a Hyundai számára az új bemutatók és modellfrissítések tekintetében. Hét különféle modellt dobtak piacra vagy újítottak meg, vagyis 20, ha az összes karosszériatípust és a hajtáslánc variációit is beleszámítjuk. Ez azt jelentette, hogy az elmúlt 12 hónap kivételesen sikeres volt a Hyundai számára a modellflotta megújítása szempontjából. A Hyundai immár az egyik legfiatalabb modellpalettával rendelkezik Európában, mivel szinte minden modellje 18 hónaposnál fiatalabb.

A vadonatúj Tucson novemberi bevezetésével a Hyundai hobbiterepjáró flottájának villamosítását is teljessé tette. Mostantól a Kona, a Santa Fe és a Tucson egyaránt elérhető hibrid és plug-in hibrid változatokban, valamint a Kona tisztán elektromos járműként is kapható, míg a Nexo a Hyundai második generációs hidrogén üzemanyagcellás autójaként továbbra is elérhető Európában.

A vadonatúj modellek bemutatása mellett 2020 számos formai újítást is magával hozott. Ez az Érzéki Sportosság formatervezési identitással kezdődött, amely 2020 márciusában először a vadonatúj i20 piacra dobásával jelent meg. Az Érzéki Sportosságot négy alapvető elem: az arány, az építészet, a stílus és a technológia közötti összhang jellemzi. A cél az, hogy érzelmi értéket teremtsen olyan járművek fejlesztésével, amelyek stílusos és dinamikus megjelenéssel rendelkeznek.

A vadonatúj Tucson bevezetése további innovatív dizájnelemeket hozott magával. Külső kialakítását a „parametrikus dinamika” szerint fejlesztették ki. Ez a folyamat geometriai algoritmusokkal futurisztikus tervezési elemeket hoz létre, például különböző vonalakat, felületeket, szögeket és alakzatokat. Ennek eredményeként soha nem látott, merész esztétika alakul ki, amelyet a terepjáró egész karosszériáján végigfutó geometrikus ékszerszerű felületi részletek jellemeznek. A vadonatúj Tucson által bevezetett újdonság a Parametrikus Rejtett Lámpa volt. A korszerű féltükör-világítástechnikának köszönhetően a lámpa kikapcsolt állapotban észrevétlenül belesímul a sötét króm hűtőrácsba, amely bekapcsolásuk után azonnal szemet gyönyörködtető ékszer-alakzatokká változnak.

A Hyundai Motor Europe számára 2020 a villamosítás éve volt. 2020 elején a Hyundai Motor Group bejelentette, hogy a járművek villamosítása terén növelni kívánja vezető szerepét többek között azzal a céllal, hogy 2025-ig 44 elektromos modellt kínáljon. 2020-ban az európai Hyundai öt modelljét villamosított verzióval újította meg vagy fejlesztette tovább, ennek eredményeként a villamosított modellek vagy modellváltozatok száma 15-re nőtt a Hyundai teljes európai flottájában. Ezek a villamosított hajtásláncok minden változatát lefedik a lágyhibridtől az akkumulátoros elektromoson át egészen az üzemanyagcellás járművekig, így a Hyundai a piac legváltozatosabb hajtáslánc-választékával rendelkező autógyártóvá vált.

Szintén idén a Hyundai számos új modelljében bevezette a 48 voltos lágyhibrid technológiáját. A Hyundai az első olyan autógyártó, amely ezt a technológiát mind benzines, mind dízelmotorokkal, intelligens kézi sebességváltóval (iMT) vagy duplakuplungos váltóval egyaránt elérhetővé teszi. Európában most összesen négy Hyundai modell kapható ezzel a technológiával.

A villamosítás felé történt erőteljes elmozdulás azt eredményezte, hogy a Hyundai európai értékesítésében a zérókibocsátású járműpark részesedése meghaladja a 13 százalékot. Ezáltal a Hyundai az elektromos járművek részesedésének és a nulla kibocsátású járművek teljes értékesítésének egyik vezető gyártójává vált. A Hyundai 2020-ban csaknem 60 ezer eladott zéróemissziós elektromos járművel mutatja az utat Európában.

Az elektromos járművek gyártása mellett a Hyundai az elektromos járművek töltési infrastruktúrájának bővítésének támogatásában is előrelépést tett. Előbb a vállalat elindította a Charge myHyundai nevű új páneurópai töltési szolgáltatását. A Charge myHyundai szolgáltatással az elektromos járművek tulajdonosai Európa-szerte egy platformon és egyetlen számlával több mint 160 ezer töltési ponthoz férhetnek hozzá. Ezen túlmenően a Hyundai Motor Group nemrégiben stratégiai partnerként és részvényesként is csatlakozott az IONITY-hoz, amely egy Európa-szerte nagyteljesítményű töltőállomások hálózatát kiépítő és üzemeltető hálózat. Ezekkel a fejlesztésekkel a Hyundai az autógyártáson túl is bebizonyította elkötelezettségét az öko-mobilitás minden szempontjának támogatása mellett, másrészt olyan intézkedések mellett, amelyek támogatják e technológia szélesebb körű alkalmazását.

Környezetbarát mobilitási kínálatának kibővítése további célok elérésében is támogatni fogja a Hyundait: évente 670 ezer elektromos jármű értékesítése és 2025-ig a világ első három elektromos- és üzemanyagcella-gyártója közé kerülni. Ezeket a célokat a Hyundai „Stratégia 2025” ütemtervben hozta nyilvánosságra. A stratégiát nemrégiben az üzemanyagcellák terén elérendő vezető szereppel frissítették, amelyben a Hyundai szintén előrelépést ért el idén: 2020-ban elindult egy egyedülálló üzleti modell, amely az üzemanyagcellás technológiát a svájci haszonjárműpiacra vezette be. A Hyundai Hydrogen Mobility közös vállalat által működtetett üzleti modell egyidejűleg magában foglalja a hidrogén utántöltési infrastruktúra kiépítését és az üzemanyagcellás teherautók használatát is. Az első 50 darab Xcient Fuel Cell teherautót 2020-ban szállították Svájcba.

Az üzemanyagcellás technológia további népszerűsítése érdekében a Hyundai az elmúlt évben elindította H2U képviseleti programját is. A H2U célja, hogy a nagyköveteken keresztül felhívja a figyelmet a hidrogén üzemanyagcellás technológiára. Nyolc nagykövet vett részt a programban 2020-ban, akik a hidrogén mobilitás üzenetét terjesztették saját kiterjedt közönségeiknek.

A Hyundai az idei IFA részeként megrendezett SHIFT Mobilitási Konferencián is bemutatta üzemanyagcellás szakértelmét. A vállalat egyéb tevékenységek mellett mély panelbeszélgetést szervezett a hidrogén üzemanyagcellák mobilitásának jelenlegi fejleményeiről és kihívásairól, ahol a Hyundai képviselői, valamint független szakértők megvitatták az üzemanyagcellás technológia mint zéró kibocsátású mobilitási megoldás lehetőségét, többek között az üzemanyagcellás technológia működéséről, a fenntartható ellátási láncok szerepéről, valamint az ökológiailag és gazdaságilag egyaránt fenntartható megoldásokról.

Kimagasló eredményeiért a Hyundai több tucat díjat érdemelt idén, kiemelve a formatervezés, az innováció, a fenntarthatóság és a teljesítmény terén elért sikereket. Idén a Hyundai számos elismeréssel megerősítette globális tervezési vezető szerepét ezen a területen. Januárban a 45 villanyautó-tanulmányt a Wallpaper * Design Award a „Legjobb koncepcióautó” kategóriában díjjal jutalmazták. A vállalat a Red Dot Design Awards egész sorozatát is elnyerte 2020 folyamán. A tiszta aerodinamikai formatervet felvázoló, a Hyundai legújabb dizájnidentitását, az Érzéki Sportosságot kifejező Prophecy tanulmányautó pedig elnyerte a „Legjobbak legjobbika” díjat.

A cég immár harmadik éve sorozatban elnyerte az „Import Győztes” címet a „Kis és kompakt autó” kategóriában idén az i30 N modellel az Auto Bild Sportautó Díjai között. Az i30 N Sport Auto díját szintén elnyerte.

A járvány számos iparágban – így a Hyundainál is – a digitalizáció rohamos fejlődését hozta magával. Ám a Hyundai esetében ezek a digitalizálási intézkedések nem reakciós válaszok voltak egy váratlan válságra, sokkal inkább olyan rendszerek és megoldások voltak, amelyek már korábban is működtek. Ily módon a járvány inkább a vállalat által már tervezett változtatások felgyorsítójaként vagy katalizátoraként működött, mintsem üzleti modelljének zavaró tényezőjeként.

2020-ban bővültek az online értékesítési eszközök, amelyeket a Hyundai először 2016-ban vezetett be. Ezek közé tartozik a Click to Buy, a Click2Drive, az új online bemutatóterem és az Live Chat Video funkciók. Végső soron ezen eszközök célja nem a márkakereskedésben szerzett tapasztalatok leváltása, hanem azok kiegészítése. A jövőben a Hyundai célja, hogy az autóvásárlás folyamatát az online és offline tapasztalatok tökéletes keverékévé tegye.

Ezek kiegészültek más digitális szolgáltatásokkal, mint például a MyHyundai, a vállalat ügyfélintegrációs platformja, és a Bluelink Connected Car szolgáltatások, az autóban található kapcsolódási platform. A Hyundai a nagyobb európai országokban új páneurópai webplatformját is bevezette, amely teljesen megújult online infrastruktúrával rendelkezik és architektúrát biztosít a legújabb webszolgáltatások és rendszerinterfészek számára. Ezzel számos technikai előrelépést kínál az ügyfelek utazási élményeinek javítására. A Hyundai új webplatformja rugalmas mobil-dizájnt kínál. Ez azt jelenti, hogy bármilyen képernyőfelbontáshoz vagy típushoz alkalmazkodik, így optimális választás a Hyundai webhelyét böngésző vagy okostelefonján az autó konfigurátorát használó ügyfelek számára. 

A Emberiség Fejlődése iránti elkötelezettségének részeként a Hyundai kifejlesztett egy szappantartót is. A Hyundai Soapbox egy motor nélküli jármű, amelyet egy szabványos üzletből is könnyen beszerezhető anyagok felhasználásával gyártanak. Arra ösztönzik az embereket, hogy a Hyundai szappantartót otthon készítsék el, amivel minőségi időt tölthetnek egymással. Egy olyan időszakban, amikor a szokásos szabadidős tevékenységek nem mindig lehetségesek, a Hyundai új lehetőséget szeretett volna kínálni ezzel az emberek számára, hogy kreatív és szórakoztató projektekben vegyenek részt.

Az ügyfelek támogatása érdekében a Hyundai 2020-ban teljessé tette Hyundai Promise programját. A Hyundai Promise keretében az egyes piacokon működő Hyundai kereskedőknél vásárolt használt járművekre kiterjesztett, akár ötéves garancia jár. Ez további szolgáltatásokat és támogatást biztosít azoknak az ügyfeleknek is, akik alternatív hajtásláncú járművet vásárolnak. A Hyundai Promise bevezetése csak egy volt a Hyundai által a közelmúltban tett számos lépésből, amellyel magasabb szintű ügyfélközpontúságot biztosított.

Előretekintés: Ez várható a Hyundaitól 2021-ben

Miután elindult a siker útján, ez a lendület 2021-ben is jellemezni fogja a Hyundait. Az ügyfelek még több villamosításra, több innovációra és több haladásra számíthatnak az emberiség számára. Elsőként piacra lép az IONIQ 5, a vállalat új IONIQ modellpalettájának első elektromos járműve. Az IONIQ 5 egy közepes méretű crossover (CUV) lesz, amely a „45” tanulmányautó alapján készült. Ez lesz az első olyan autó, amely a vállalat első dedikált E-GMP néven ismert villanyautó-platformjára épül. Az E-GMP platform az egyéb előnyök mellett nagy hatótávolságokat, gyors töltést és maximális utasteret tesz lehetővé. A Prophecy tanulmányautón alapuló IONIQ 6 limuzint 2022-ben mutatják be, majd 2024-ben az IONIQ 7 egy nagy hobbiterepjáró is megérkezik.

A Hyundai villamosítási szakértelmét a motorsportba is bevezeti. A Hyundai Motorsport a idei PURE ETCR versenysorozatban, a valaha volt első, teljesen elektromos túrabajnokságon is részt vesz. A vállalat a saját Veloster N ETCR modelljével fog itt versenyezni, amely először Németországban, az 2019-es Frankfurti Autószalonon mutatkozott be. Az széria Veloster N modellen alapuló, nagyteljesítményű elektromos túraautót egy speciálisan tervezett 500 kW-os (680 LE) akkumulátor mozgatja majd. Amellett, hogy részt vesz a versenyeken, a Hyundai az összes autó áramellátását a hidrogén üzemanyagcellás Hyundai Generator segítségével látja el. Ez biztosítja, hogy ne csak az autók legyenek kibocsátásmentesek, hanem az áramellátáshoz felhasznált villamos energia is fenntartható forrásból származzon.

Idén a Hyundai tovább bővíti európai hobbiterepjáró-flottáját. A vadonatúj Bayon crossover 2021 első felében jelenik meg. A francia Bayonne város ihlette névvel a Bayon lesz a Hyundai hobbiterepjáró családjának legkisebb tagja. Ezenkívül a Hyundai új projektekbe is belekezd, hogy célorientált vállalatként megerősítse önmagát, tovább hangsúlyozva az emberiség haladása iránti elkötelezettségét, a világ jobbá tételét.

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését