Alakul a Hyundai globális hidrogénklasztere

A Hyundai csoport vezetője, Eui-sun Chung hamarosan egy részletes tervet mutat be, amellyel Chung irányítása alatt az Európai Uniót, Kínát az Egyesült Államokat, Ausztráliát és Dél-Koreát összekötő hidrogén mobilitási klaszter formát ölthet.

A Hyundai Motor 2020 decemberében megkapta az engedélyt a koreai Kereskedelmi, Ipari és Energiaügyi Minisztériumtól, hogy technológiáját felhasználva egy üzemanyagcella-rendszereket előállító üzemet építsen a kínai Kantonban. Ez az üzemanyagcellás teherautók 2022-es kínai szériagyártásának egyik előzetes lépésének tekinthető. A kínai projekt már 2020 novemberében elkezdett formálódni, amikor a Hyundai Motor kínai vállalatokkal közösen a Jangce folyó deltájában egy szándéknyilatkozatot írt alá üzemanyagcellás haszongépjárművek platformjának megépítéséről.

Mivel az üzemanyagcellás rendszereket Korea egyik alapvetően fontos technológiájaként tartja számon, a koreai autógyártónak kormányzati jóváhagyásra volt szüksége ahhoz, hogy a külföldi üzem megvalósuljon. A kormányzat jóváhagyta a Hyundai tervét, mivel a technológia kiszivárgásának lehetőségét vélhetően alacsonynak tartják, miközben egy gyártóüzem felépítése bővítheti az üzemanyagcellás járművek kínai piacát. 

A Hyundai Motor tervei szerint a jövőbeli növekedés három fő pillére egyikeként kívánja az üzemanyagcellás üzletágát népszerűsíteni Kínában. A vállalat nemrég megalkotta különálló „HTWO” üzemanyagcellás almárkáját, amelynek keretében 2030-ban már 700 ezer üzemanyagcellát kíván értékesíteni a világpiacon. 

Iparági megfigyelők szerint a hidrogénüzemű járművek a haszongépjármű-piacon nagyobb figyelmet kapnak a jövőben, mint az elektromos járművek. Annak érdekében, hogy az elektromos teherautók olyan hosszú hatótávval rendelkezzenek, mint a hagyományos dízel teherautók, az akkumulátorkapacitásukat jelentősen meg kellene növelni, ami viszont kisebb rakteret és alacsonyabb hatékonyságot jelentene. Az akku nagy méretével együtt pedig a töltési idő is megnövekedne. Ezzel szemben a hidrogénüzemű teherautók töltési ideje az elektromos teherautókénak mindössze 10-30 százaléka, valamint nagyobb a hatótávja. Mivel a haszongépjárművek rendszeres útvonalakon közlekednek, a töltési infrastruktúra nem jelent komoly problémát az üzemanyagcellás teherautók számára.

A Hyundai Motor jelenleg azt vizsgálja, hogyan tudná a kínai Szecsuánban található haszonjármű-gyárát üzemanyagcellás teherautógyárrá alakítani. A terv célja, hogy az üzemanyagcellákat Kantonban készítenék, amelyeket aztán a Szecsuan üzemben szerelnének be az ott gyártott teherautókba. A Hyundai Motor 2030-ra több mint 27 ezer üzemanyagcellás teherautót kíván értékesíteni Kínában. 

Más hidrogénnel foglalkozó vállalatok egymás után fektetnek be Kínában. A japán Toyota 2020-ban a a Guangzhou Automotive Group vállalattal kutatási és fejlesztési közös vállalkozást hozott létre. Az olyan üzemanyagcellás vállalatok, mint a Ballard és a Bosch, a helyi kínai gyárakkal építenek ki együttműködési rendszereket.

A Hyundai Motor 2020-ban a világon elsőként épített szériagyártású üzemanyagcellás teherautót, amelynek első példányait még tavaly leszállította Svájcban. Kína Európával együtt hatalmas piaci potenciállal rendelkezik a Hyundai számára, amely emellett a hidrogénüzemű teherautók további nagy piacára, az Egyesült Államok haszonjármű-piacára is be kíván lépni. 2020-ban a Hyundai Motor Ausztrália legnagyobb általános kutatóintézetével, a Nemzetközösség Tudományos és Ipari Kutatószervezetével (CSIRO), valamint az ausztrál FMG vasércekkel foglalkozó vállalatával közösen megkezdte a cseppfolyósított ammónia technológia fejlesztését. A cseppfolyósított ammónia a hidrogén tömegszállításának egyik eszközeként szolgál.

Amennyiben a Hyundai Motor az Ausztráliában előállított hidrogén és nitrogén kombinálásával cseppfolyósított ammóniát állít elő, az nagy mennyiségben szállítható lenne Koreába, ahol a hidrogén a cseppfolyósított ammóniából kivonható. Az együttműködés kulcsa a CSIRO technológiája, amellyel az ammóniából egy fémelválasztó segítségével nagy tisztaságú hidrogént nyerhetnek ki. 

Forrás: businesskorea.co.kr

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését