A Hyundai szerint újra a Tucson lesz a legnépszerűbb Európában
Miközben az európai kompakt hobbiterepjáró-eladások október végéig 37 százalékkal estek vissza, a Tucson helyett a Kona lett a Hyundai legnépszerűbb modellje.
Ez azonban a Hyundai olaszországi vezetője, Andrea Crespi szerint csak ideiglenes siker, hiszen a legújabb generációjának bevezetésével a Tucson visszatér a csúcsra. Európában jelenleg a Volkswagen Tiguan, a Nissan Qashqai és a Peugeot 3008 a legnépszerűbb modell a hobbiterepjárók szegmensében. A Hyundai csak Olaszországban 15 ezer új Tucson modellt kíván értékesíteni idén, amelyből 7 ezer hibrid, 1 500 darab pedig a februárban érkező plug-in hibrid lesz.
Ez a legújabb generációs modell merész külső kialakításával, szögletes lemezíveivel, hangsúlyos kerékjárataival és összetett hűtőmaszkjával igen sokat fejlődött. Ezen stílusjelek egy részét még a dizájniskolákban sem tartják megvalósíthatónak - legalábbis SangYup Lee vezető formatervező szerint, miközben a háromszög alakú keresztezésekre és áthúzódó karaktervonalakra gondolt.
Az elődhöz képest az új Tucson 20 milliméterrel hosszabb, 15 milliméterrel szélesebb és 5 milliméterrel magasabb lett. Eközben a tengelytáv 10 milliméterrel megnőtt, ami további 26 milliméteres lábteret eredményezett a hátsó ülésen. Az összes hajtáslánc-konfiguráció elérhető összkerékhajtással is, kivéve az 1,6 literes, 113 lóerős dízel opciót. A koreai autógyártó egy sportos N Line verziót is tervez, amely az év elején érkezik meg.
A hajtásláncok között a dízelmotorok az előző generációs Tucson olaszországi értékesítésének 66 százalékát tették ki, és bár Crespi arra számít, hogy ez a szám csökkenni fog, mégis úgy véli, hogy a dízelmotorok továbbra is vonzó alternatívák. „A dízelek aránya csökken, de nem tűnik el" – mondta.
Forrás: carscoops.com