Mini SUV lehet a Hyundai indiai villanyautójának alapja

A Hyundai indiai képviselete már korábban bejelentette, hogy a helyi piac számára egy megfizethető árú villanyautón dolgozik, amely várhatóan a készülő „AX1” mini crossover egy változataként mutatkozhat be.

A Hyundai hivatalosan még semmit sem árult el a készülő modell részleteiről, ám a jelenlegi piaci trendeket figyelembe véve az új elektromos modell mindenképpen valamilyen crossover modell lehet. Mivel várhatóan egy teljesen új modellről van szó, így az is valószínűsíthető, hogy a villanyautó az éppen fejlesztés alatt álló „AX1” mini crossover egyik változataként jelenhet meg, amelyről korábban már jelentek meg kémfotók a világhálón. 

Ahogyan azt a kémfotókon is láthatjuk, a kisautó ugyanolyan osztott fényszórókat fog viselni, amilyen a Hyundai eddigi új crossover és hobbiterepjáró modelljein is megjelent. A fényszórók közötti kaszkád ívelésű hűtőmaszkot a villanyváltozaton valószínűleg tömör elemre fogják cserélni, míg a körbeműanyagozott karosszéria és az emelt tetőn található sínek a robusztus hobbiterepjárós hatást kívánják fokozni. A hátsó ajtók kilincseit a C oszlop közelébe rejtették, amitől az autót háromajtósnak kívánják álcázni.  

Az autó pontos méretei egyelőre nem ismertek, de az egyik legnagyobb konkurens Maruti Suzuki Ignis adatai alapján hossza nagyjából 3,7 méter körül lehet. Ahogyan a motorizáltságról sincs információnk, a benzines alapverzió körülbelül egyliteres motort kaphat, ami lehet szívó, esetleg felárért turbófeltöltővel is felszerelt. A villanyverzió akkupakkja sem lehet túl nagy, hiszen a Hyundai igyekszik a költségeket is alacsonyan tartani, amelyet azzal is támogat, hogy a lehető legtöbb alkatrészt helyi beszállítóktól igyekszik majd megszerezni. 

Ettől függetlenül maga az akkumulátor és az elektromos hajtáslánc főbb elemei várhatóan importból kerülnek az új indiai villanyautóba. És habár Indiában jelenleg még igen csekély a villanyautók iránti igény, a Hyundai szerint egy jól beárazott belépő-szintű termékkel ez könnyen megváltozhat. Éppen ezért a vállalat azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 2022-es megjelenésekor az új elektromos modell indulóára 1 millió rúpiánál (kb. 4 mFt) nem lesz drágább, amellyel a szintén fejlesztés alatt álló Tata HBX és Mahindra eKUV100 modellekkel fog versenyezni a helyi piacon.   

Forrás: trak.in

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését