A Hyundai feljebb pozícionálná magát Kínában
A Hyundai Motor Group prémiumkategóriás terepjárókkal és a Genesis luxusmárka bevezetésével igyekszik feljebb pozícionálni magát a világ legnagyobb autópiacán, ahol eddig 2020 volt a csoport legrosszabb éve.
A koreai autógyártó konglomerátum adatai szerint a Beijing Hyundai Motor közös vállalat 2020 január és november között 389 841 darab új autót értékesített Kínában, amely 31,3 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. A Dongfeng Yueda Kia Motors szintén 13, 8 százalékos csökkenéssel mindössze 207 376 darabot értékesített ugyanebben az időszakban. Az utolsó hónap piaci trendjeit is figyelembe véve így a csoport éves eladási számai idén első alkalommal 700 ezer darab alá fognak esni.
A Hyundai Motor Group nem tudott talpra állni az állam által az Egyesült Államok rakétavédelmi rendszerének dél-koreai telepítése miatt Kínával folytatott diplomáciai viszály közepette 2017-ben szított bojkott után. Az 2016-ban 1,79 millió darabot elért éves értékesítési eredmény 2017-ben 1,14 millió darabot, 2018-ban 1,16 millió darabot és 2019-ben már csak 900 ezre szintet ért el.
A koreai márka azt tervezi, hogy a hangsúlyt a felsőkategóriás járművek vásárlóira fordítják. A Hyundai Motor nemrégiben Kínában is piacra dobta Palisade családi hobbiterepjáróját, amellyel márkaképét népszerű prémium modellekkel kívánja megváltoztatni. A Genesis luxusmárka 2021-ben néhány zászlóshajó modelljével hivatalosan is bemutatkozik Kínában, ahol a múlt évben felállították a Genesis kínai szervezetét, múlt hónapban pedig a Kínai Nemzetközi Import Kiállításon (CIIE) bemutatták a G80, GV80 és G90 Special Edition modelleket.
Emellett a Hyundai tovább bővíti stratégiai modelljeinek körét is. A Hyundai decemberben mutatta be a Mistra és az ix35 hobbiterepjáró frissített változatait. A 2020-as új bevezetések között szerepel még az új Hyunda Sonata, a Kia K5 és az Elantra is. A csoport sz új Tucson és a Carnival 2021-es bevezetésével szeretné fenntartani növekedési lendületét.
A Hyundai Motor Group nagy reményt fűz környezetbarát autóinak modellpalettájához is, mivel a kínai kormányzat tervei szerint 2035-ig leállítja a hagyományos motorral hajtott járművek értékesítését. A Hyundai 2021-ben Kína nagyobb városaiban készül üzemanyagcellás Nexo modelljét tesztelni, mielőtt üzemanyagcellás teherautójával 2022-ben megjelennének a kínai piacon. „Jelenleg inkább az alapvető erőre és a versenyképesség felépítésére összpontosítunk, nem pedig az értékesítés ideiglenes helyreállítására. Folyamatosan erőfeszítéseket teszünk annak érdekében, hogy állandó növekedési lendületet biztosítsunk az eladások helyreállításához Kínában” – mondta a csoport egyik képviselője.
Forrás:pulsenews.co.kr