A Hyundai lett Brazília 4. legnagyobb autómárkája
Dél-Korea legnagyobb autógyártója, a Hyundai Motor helyi stratégiai modelljeinek piaci sikereinek köszönhetően tavaly már a negyedik legtöbb autót értékesítő márkává vált Brazíliában.
A Hyundai Motor tavalyi eladási darabszámai alapján három helyet javítva immár a negyedik legnagyobb autógyártóvá vált a brazil újautó-piacon. Ez elsősorban azon stratégiai modellek piaci sikereinek köszönhetőek, mint a HB20 modellcsalád és a Creta, amelyeket kifejezetten a dél-amerikai ország vásárlói igényeihez igazítottak.
A brazil autókereskedések szövetségének legfrissebb adatai szerint a Hyundai Motor 2020-ban összesen 167 443 darab új autót tudott értékesíteni az országban, miközben a brazil autópiac a koronavírus-járvány okozta visszaesés miatt tavaly 26 százalékot zuhant.
A Hyundai Motor piaci részesedése ezzel együtt a 2019-es 7,81 százalékról 8,58 százalékra emelkedett, amivel a korábbi hetedik helyről a negyedik helyre lépett előre. Tavaly a brazil autópiac legnagyobb szereplője 17,35 százalékkal a General Motors volt, amelyet a Volkswagen 16,8 százalékkal, majd a Fiat-Chrysler 16,5 százalékos eredményével követ.
A Hyundai kizárólag Brazíliában gyártott HB20 modellje 86 548 darabos eladási darabszámával az ország második legnépszerűbb modellje lett. A vállalat 2012-ben a dél-amerikai piacra lépésével együtt mutatta be stratégiai modelljét, amely 2020 óta már a második generációjával képviselteti magát. Emellett 2017-ben érkezett a Creta kisterepjáró, amely 2018-ban szegmensének legnépszerűbb modelljévé vált, tavaly novemberben pedig már a 200 ezredik autó is legördült a brazil gyár futószalagjáról.
Forrás: pulsenews.co.kr