A Hyundai Kínában épít üzemanyagcellagyárat

A Hyundai csoport bejelentette, hogy beruházási szerződést írt alá Guangdong tartomány kormányával egy üzemanyagcellás rendszereket gyártó létesítmény építésére, amely a csoport globális hidrogéncéljait elősegítve támogatja a Kína gyorsan fejlődő hidrogéniparát.

Az építkezés a tervek szerint már februárban megkezdődik és 2022 második felére fejeződik be. Az üzem lesz a csoport első Dél-Koreán kívüli üzemanyagcellás gyártóbázisa, amelynek kezdeti kapacitása évente 6 500 darab üzemanyagcellás rendszer. A Csoport a piaci keresletnek megfelelően fokozatosan növelni fogja a gyár kapacitást.

A kínai Kantonban létesülő üzem a csoport széleskörű tapasztalatát használja ki az üzemanyagcellás rendszerek gyártásának terén, amivel technológiai vezető pozíciót biztosíthat Kína gyorsan fejlődő hidrogén-iparában. Az új üzemben a csoport ugyanazokat a bevált üzemanyagcellás rendszereket gyártja, amelyeket a Hyundai Motor Nexo üzemanyagcellás hobbiterepjárójában használnak.

Ezen felül a csoport a kínai vállalatokkal is együttműködik a Guangdong-kormányzat hidrogénnel kapcsolatos kísérleti projektjében és kezdeményezéseiben való részvétel érdekében, amelyek elősegítik a Hyundai versenyelőnyének megszerzését a kínai hidrogéniparban. Japán, Németország, az Egyesült Királyság és más országok globális vállalatai az üzemanyagcellás járművekhez kapcsolódó technológiák fejlesztése és a helyi hidrogénipar előmozdítása érdekében szintén együttműködtek a kínai partnerekkel.

2020 októberében a Kínai Autóipari Mérnökök Társasága az Ipari és Informatikai Minisztérium irányításával kiadott egy technológiai ütemtervet. Az ütemterv Kína törekvését tükrözi a hidrogéngazdaság előmozdítása érdekében, hozzátéve, hogy az ország célja, hogy elsősorban a haszonjárművekre összpontosítva 2035-ig 1 millió üzemanyagcellás jármű legyen az útjain.

Ezt megelőzően, 2018 decemberében a Hyundai Motor Group saját hosszú távú „Fuel Cell Vision 2030” ütemtervét is bejelentette, hogy megerősítse elkötelezettségét a hidrogénalapú társadalom fejlődésének felgyorsítása iránt, kihasználva az üzemanyagcellás technológiák terén betöltött globális vezető szerepét. Ezen terv részeként a csoport célja, hogy évente 700 ezer üzemanyagcellát állítson elő azért, hogy megfeleljen a különböző ipari szektorok igényeinek.

A Csoport évtizedes tapasztalattal rendelkezik az üzemanyagcellás rendszerek fejlesztésében: 2013-ban bemutatták a világ első sorozatgyártású üzemanyagcellás crossoverét, az ix35 Fuel Cell modellt, amelyet 2018-ban a második generációs Nexo követett. A világ első szériagyártású üzemanyagcellás tehergépjárműve, az Xcient Fuel Cell teherautójának első példányait 2020 végén Svájcban adták át az ügyfelek részére.

A csoport a zérókibocsátású társadalom előmozdítása érdekében tett erőfeszítéseinek részeként a Hyundai nemrég bemutatta új HTWO márkáját, amely a világ vezető hidrogén-üzemanyagcellás rendszerét képviseli. A vállalat ezenkívül a hidrogéngazdaság fejlődésének irányítása érdekében megerősítette kutatási és fejlesztési képességeit és számos iparágban létrejött társulásait.

Forrás: hyundai.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését