IONITY oszlopon töltött a Hyundai IONIQ 5 prototípusa

A Hyundai hamarosan bemutatja új generációs IONIQ 5 villanyautóját, amelynek egyik álcázott prototípusa nemrég töltés közben egy IONITY oszlopnál bukott le.

A Hyundai új generációs IONIQ villanyautó-márkájának a dedikált, kifejezetten villanyautók számára kifejlesztett padlólemez mellett egyik legjelentősebb vívmánya, hogy a 800 V-os fedélzeti rendszerének köszönhetően a mostani elektromos modelleknél lényegesen gyorsabban képes tölteni. Most ezt egy prototípus az egyik IONITY töltőoszlopnál bizonyította is.  

A fotókon látható, amint a vastagon álcázott prototípus éppen tölti akkumulátorát, miközben az oszlopon a pillanatnyi teljesítményszint az akku 55 százalékos töltöttségi szintje mellett 135 kW-ot mutat. Az oszlop képernyőjén emellett az is leolvasható, hogy a feszültség 719 volt és 189 amper, ami szintén kimagasló érték. Mivel egy prototípusról van szó, ezek még egyáltalán nem végleges adatok, illetve figyelembe kell vennünk az olyan tényezőket is, mint pl. az alacsony külső hőmérséklet.

Ezek a fotók viszont lehetővé teszik, hogy lássuk, a Hyundai IONIQ 5 valóban 800 V-os rendszerrel rendelkezik, amely a Hyundai szerint az autót akár 232 kW-os teljesítmény felvételére is alkalmassá teszi. Ezzel pedig az IONIQ 5 az egyik leggyorsabban tölthető villanyautóvá válhat a piacon.  A csúcsteljesítmény persze nem minden, egy korábbi fotón az is látszik, hogy 33 százaléknál a teljesítmény mindössze 68 kW, ami viszont nem túl sok. De ne feledjük azt, hogy ez egy téli menetpróbán lévő prototípus és remélhetjük, hogy a Hyundainál dolgoznak még a megfelelő töltési görbén is. 

Az IONIQ 5 modellt a Hyundai crossoverként (CUV) hirdeti, vagyis a jármű 4,64 méteres hosszával félúton van a kompakt és a hobbiterepjáró modellek között. A tágas és innovatív belső térrel, magas üléspozícióval rendelkező autó 313 lóerős maximális teljesítményével 5,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. Az alapmodellben 58 kWh kihasználható kapacitás áll rendelkezésre, amivel a hatótáv 450 km lehet, de lesz egy nagyobb, 73 kWh-s változat is, amely márakár 550 km-re elég hatótávval rendelkezik.  

Forrás: forococheselectricos.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei