A Hyundai a Samsunggal is szövetségre léphet
A Hyundai csoport egyik magas rangú vezetője egy közelmúltban megrendezett koreai konferencián elkotyogta, hogy a konszern stratégiai megállapodást készül kötni az autóalkatrész-üzletágba visszatérő Samsung Electronics vállalattal.
A Korea Herald elsőként számolt be arról, hogy a Daeguban megrendezett Nemzetközi Jövőorientált Auto Expo kiállításon Moon-sik Kwon, a Hyundai Motor Group alelnöke arról beszélt, a Hyundai és a Samsung hamarosan együttműködési megállapodást köthet. Amikor az elektromos autók részegységeinek és a multimédiás rendszerekre vonatkozó kooperációra a lap riportere konkrétan rákérdezett, a vezető rávágta: „Meg is tesszük ezt!” Ezzel együtt az együttműködés bejelentésének időpontját és az időtervet nem közölte.
Az iparágban már korábban is felröppent a pletyka, amely szerint a két rivális konglomerátum készül valamire – mivel a Samsung nemrég felállította gépjármű-részegység üzletágát. Iparági szakértők azt találgatták, vajon a Samsung valójában lítium-polimer akkumulátorral ellátott elektromos autókat tervez gyártani, amelyek a hagyományos járműveknél jóval kevesebb alkatrészből tevődik össze. A Samsung tagadta azon híreszteléseket, amely szerint visszatérne az autóiparba, miután 2000-ben viszavonult ebből a szektorból.
Ennek ellenére néhány szakértő azt állítja, hogy a világ legnagyobb mikrochip és okostelefon-gyártója, a Samsung és a világ ötödik legnagyobb autógyártója, a Hyundai együttműködése szinergiákat tud teremteni, vagyis mindkét fél számára előnyös lehet.
Miután kibővítette autóipari tevékenységét, Kun-hee Lee, a Samsung csoport elnöke 16 éve eladta azt a Renault csoportnak. A jövőbeli növekedési terv részeként azonban a dél-koreai konglomerátum újjáélesztette autóipari érdeklődését, különös tekintettel a gyors ütemben növekvő járműalkatrész-piacra, amely a tavalyi 54,2 milliárd dollárról 2025-re 186,4 milliárd dollárra növekedhet. A Samsung tavaly 9,18 milliárd dollárért felvásárolta a világ egyik vezető részegység-gyártóját, a Harman Internationalt.
A kiállításon megtartott beszédében Kwon arról beszélt, hogy a vállalat a kutatás-fejlesztésbe fektetés és a szövetségek által egyre inkább igyekszik a világ autóiparának vezető helyét megszerezni. „A Hyundai Motor továbbra is igyekszik környezetbarát autókat fejleszteni, miközben a jövőbeli mobilitás érdekében folytatja a kutatási célú befektetéseit” – mondta Kwon, aki a társaság kutatás-fejlesztési részlegét irányítja.
2020-ra a Hyundai Motor tervei szerint 31 környezetbarát járművet mutat be, amellyel a vállalat növelni szeretné részesedését a globális iparágban, ahol jelenleg egymást túllicitálva mutatnak be zöldebbnél zöldebb autókat. A Hyundai zöldautó-programja 10 hibrid, 11 plug-in hibrid, nyolc tisztán elektromos és két üzemanyagcellás modellből áll.
A Hyundai Motor a konferencián is kiállította új generációs üzemanyagcellás modelljét, amely a legnagyobb hatótávval rendelkezik a szegmensben. A Hyundai komponensgyártója, a Mobis az eseményen bemutatta autonóm önvezető járműtechnológiáját, amelyhez kapcsolódva a vállalat nagyjából 1 600 szabadalommal rendelkezik.
Összesen 251 helyi és nemzetközi vállalat csatlakozott az eseményhez és mutatták be saját technológiáikat. Megjelent a rendezvényen a Microsoft helyi szervezete és az izraeli Mobileye vállalat is, de ott volt a kínai BYD akkumulátorgyártó vállalata és a Harman autóhifi gyártója is. A Tesla pedig itt mutatta be első alkalommal a Model X típusát.
Forrás: koreaherald.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!