Koreai startup vállalattal indult a Hyundai autómegosztó rendszere


A Hyundai Motor egyre mélyebben vesz részt a koreai autómegosztási iparágban, ahol legutóbb egy helyi startup vállalkozással kötött hosszú távú együttműködési megállapodást.

A Hyundai Motor augusztusban mintegy 4,6 millió dollárt fektetett be a koreai Luxi vállalatba, a jövőben pedig közösen egy megosztási algoritmuson és olyan platformon dolgoznak majd, amire további üzleti lehetőségek építhetőek. A projektet az autógyártó jövőbeli kutatási-fejlesztési irányokat képviselő Ioniq Projekt keretén belül hozták létre. A két éve alakult Luxi mára 200 ezer regisztrált autóval és 780 ezer taggal rendelkezik és ezalatt az időszak alatt nagyjából 4 millió utazást bonyolítottak. 


A Hyundai más globális autógyártókat, a BMW-t, a Mercedes-Benzt, a General Motors és a Volkswagen hasonló lépéseit követi, akik már létrehozták saját autómegosztó szolgáltatásaikat és ezzel egy szeletet szereztek ebből a gyorsan növekvő iparágból. 


A McKinsey globális kutatócég számításai szerint a vásárolt új autók száma minden évben 4 millió darabbal csökkenni fog, míg az autómegosztási rendszerekben használt járművek száma 2030-ra 2 millió darabra emelkedhet. A Samjong gazdasági kutatóintézet pedig azt számította ki, hogy Korea autómegosztási piaca a 2011-es 500 ezer dollárról 2020-ra  450 millió dollárra növekedhet


Az autógyártók szerint a szolgáltatással azonnali visszajelzést kaphatnak a vásárlóktól új autóikról és technológiáikról. A Luxival a Hyundai Motor 100 olyan ügyféllel indította próbaprogramját, akik Ioniq Hybrid modellt béreltek. A platformot úgy alakították ki, hogy az illeszkedjen az Ioniqban használt Blue Link rendszerével, amely elemzi a vezető utazási mintáját.


A Hyundai Motor először 2016 áprilisában a helyi Green Car vállalattal karöltve lépett be az autómegosztási piacra. A cég ingyenesen Ioniq Electric modellek tesztvezetését ajánlotta fel ügyfeleinek. Az autógyártó idén október elején száz Ioniq Electric modellel indított autómegosztási programot Amszterdamban is. 


A Hyundai Motor azt is közölte, hogy a jövőben felgyorsítja azolyan jövőbemutató technológiák fejlesztését,mint a vezető nélküli RobotCab taxi vagy az önvezető szállítójárművek.

Forrás: koreaherald.comű

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését