A Hyundai szerint 2020-ra megáll az akkuk árcsökkenése
A Hyundai Motor szerint az elektromos autókhoz szükséges akkumulátorok árzuhanása az azokhoz szükséges kulcsfontosságú összetevők elérhetőségének aggályai miatt 2020-ra egy bizonyos szinten megreked.
A Hyundai Motor úgy véli, az elektromos autókhoz elengedhetetlenül szükséges akkumulátorok áresése 2020-ra megáll, így az ilyen irányú fejlesztéseket serkentő meredek árzuhanás évei lassan véget érnek majd. A borús jóslatok ellenére a koreai autógyártó 2025-ig összesen 38 különböző környezetbarát technológiával rendelkező modell érkezését jelentette be nemrég.
"Az árak tekintetében nemcsak egyetlen alkotóelem mozgott pozitív irányba" - mondja Ki-sang Lee, a Hyundai Motor képviselője, aki átlátja a gyártó környezetbarát fejlesztési irányát. "Idáig az akkumulátorok árai rohamos tempóban csökkentek,de ez 2020-ra jelentősen lelassul, vagy meg is torpan."
Az előrejelzések szerint az olyan, villanyautók gyártásához szükséges ásványi anyagok, mint a kobalt,a nikkel és a lítium kereslete jelentősen növekszik,ahogy a kormányzatok igyekeznek megbirkózni az egyre növekvő légszennyezéssel, miközben az autógyártók közben egyre nagyobb összegeket fektetnek be elektromos modellek fejlesztésébe.
Az akkumulátor az elektromos autók legdrágább részegysége, így ezek elérhetősége kulcsfontosságú a technológia elterjedésében. A lítium-polimer akkucellák árszintje öt év alatt 2016-re 60 százalékot zuhant, mivel az egyre növekvő termelés olcsóbbá tette azok előállítását is. Szeptemberben a Reuters arról számolt be, hogy a Volkswagen lépéseket tesz jövőbeni elektromos autóihoz szükséges kobalt hosszú távú ellátására, ám a kobaltgyártókkal folytatott tárgyalások egyelőre nem hoztak eredményt.
Habár a Hyundai Motor szükségét érzi az akkumulátorok házon belüli fejlesztésének, Lee szerint a nyersanyagok termeléshatékonysági szempontjából egyelőre külső beszállító igénybevételére szorulnak. A vezető azt is elárulta, 2020 körül szilárdtest-alapú akkumulátorokkal rendelkező járműveket kívánnak piacra dobni, amelyek a mostaninál jóval nagyobb hatótávot és biztonságot kínálnak majd.
A japán rivális, a Toyota a szilárdtest-alapú akkumulátoros autók tekintetében szintén nagyon hasonló terveket jelentett be nemrég. Lee hozzátette, a hibridek és akkumulátoros járművek mellett a Hyundai jelenleg a Fiat-Chrysler csoporttal "egyeztet" az üzemanyagcellás járműtechnológiával kapcsolatban. A Fiat igazgatója, Sergio Marchionne ugyan nemrég elárulta, hogy a két nagyvállalat az üzemanyagcellás technológia terén egy együttműködési megállapodás részleteiről tárgyal, Lee ezt a témát azzal zárta: "A tárgyalások jelen szakaszában nem kívánunk erről nyilatkozni."
Forrás: economictimes.indiatimes.com/
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!