Kétszer annyi Ioniqot tudna eladni a Hyundai, mint amennyi érkezik
A Hyundai egyértelműen alulbecsülte alternatív meghajtású Ioniq három típusváltozatának népszerűségét, így sokan hónapokig kénytelenek várni új autójukra.
A Hyundai még 2016 elején mutatta be forradalmi Ioniq hibridjét,majd néhány hónappal később megérkezett a tisztán elektromos változat is. A sort az idén februárban debütált konnektoros hibridváltozat zárta, így az Ioniq trió az egyetlen olyan modell a világon, amely egyszerre háromféle környezetbarát meghajtással is elérhető.
Az autógyártó azonban nyilvánvalóan alulbecsülte az Ioniq iránti érdeklődést, így hamar kiderült, hogy a felfokozott keresletet a termelés üteme nem tudja követni. Ez főként a tisztán elektromos változatra volt igaz, amelyre itthon a közelmúltig csak 12 hónapra vállaltak szállítást.
"Az Ioniq esetében a kereslet kétszer olyan magas,mint a szállítási mennyiség.Vannak olyan országok, ahol nagyon rosszul terveztek" - magyarázza Thomas A.Schmid, a Hyundai Motor Europe vezetője, aki azt is hozzátette, az Ioniqot előállító gyár kapacitását túlterhelték a modellre érkező nagy darabszámú megrendelések.
Schmid szerint az autó rendkívül attraktív árazása és kiváló felszereltsége miatt hamar népszerűvé vált, Európában leginkább a hibridváltozatot keresik. Ennek eredményeként idén január és október között 18.500 Ioniqot értékesítettek a kontinensen, amelyből csak Németországban 2 200 példányt. Az Ioniq piaci bevezetése óta már 23 ezernél is több autót adtak el Európában.
Az eladási darabszámok a közeljövőben tovább emelkedhetnek. "Nyár óta már növelt kapacitással termelnek az Ioniqot előállító gépsorok, így nemsokára javul a helyzet" - mondja Schmid, aki azt is elárulta, az Ioniq eladásait a jövőre érkező modellfrissítés is megtolhatja. Az Electric változat ugyanis növelt akkumulátort kap, amellyel az eddigi 280 kilométeres hatótáv 320 kilométeresre növekedik.
Forrás: ecomento.de