Megújult végre a Hyundai kisbusza


A Hyundai tíz év után szánta rá magát, hogy jelentősen frissítse Starex néven népszerűvé vált kisbuszát, amely kívül-belül jelentősen átalakult, miközben megőrizték a modell alapvető értékeit.  

A Hyundai Motor még 2007-ben, azaz lassan több mint tíz éve dobta piacra a mifelénk H-1 néven ismert kisteherautójának új generációját, illetve annak személyszállító változatát, a Starex típust. Az eltelt időszak alatt – miközben a személyautók között pl. az i30-nak már három generációja mutatkozott be – az kisteherautó megjelenése szinte semmit sem változott, műszaki tartalmát is csupán az egyre szigorodó követelményekhez igazították. 


Most azonban Koreában elérkezettnek látták az időt, hogy jelentősebben hozzányúljanak az autó formájához, amely alapvetően továbbra is a tíz éve bemutatott karosszériát kapta, ezt azonban részletmegoldásai szinte teljesen feledtetik. A most bemutatott új áruszállító és  kisbusz változat első kialakítása, a lámpák és a kaszkád motívumot nélkülöző hűtőmaszk vízszintes elrendezést kaptak, amelyek krómozott kialakítása robusztus és egyben fényűző hatást is keltenek. A megemelt motorházfedél az újdonság hatása mellett a gyalogosvédelem miatt is fontos eszközzé vált. Hátul egyedül a lámpatest LED fénye jelenti az újdonságot. 


A külsővel együtt az autó utasterében is radikális változások történtek. Az új, korábbinál kényelmesebb ülésekből egy vadonatúj, teljesen modern és egyértelműen az új i30 által inspirált műszerfal néz szembe. Új a kormánykerék, a műszeregység, a középkonzolon pedig megjelent a kiemelt, „lebegő” érintőkijelző is. Ezzel együtt természetesen jelentősen javítottak az autó menetkomfortján és zajszigetelésén, valamint az utastérben felhasznált anyagok minősége is sokat javult. 


A fentiekkel párhuzamosan a személyszállító változatok felszereltsége is jelentősen bővült. A legjobban felszerelt Grand Starex modellben fabetétes vagy fémbetétes burkolatok, barna bőrhuzatú ülések kaptak helyet, de van 8 colos érintőkijelzős navigáció, hátravezetett és önállóan állítható légkondicionáló  rendszer és 17 colos könnyűfém felni is. 


Amíg a személyszállító változat 9 vagy akár 12 fő befogadására is képes, a haszonjármű változat 3, illetve 5 fős kialakítással is elérhető.  A hagyományos hátsókerék-hajtás mellett összkerékhajtással is készülő furgonba és a kisbuszokba is ugyanazon motorok frissített, Euro6 normának megfelelő változatai kerültek, mint az elődben, így a 2.5 literes, közvetlen befecskendezéses CRDi dízelmotor 140, illetve 170 lóerős változata közül lehet választani, de a hazai koreai piacon emellett a H-1/Starex egy 159 lóerős  2,4 literes LPG autógázos kivitelben is kapható.    

Forrás: hmgjournal.comcaradvice.com.au

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei