Csendben megjött a Hyundai első kínai villanyautója


A Hyundai Motor Kínában piacra dobta az Elantra korábbi generációjának tisztán elektromos változatát, amely az ártámogatási rendszernek köszönhetően megfizethető áron akár 270 kilométeres hatótávot kínál.  

Az elektromos autók gombamód szaporodnak Kínában, ahol a kormányzat szankciókkal és támogatási rendszerekkel is igyekszik elősegíteni a fejlődő ország villámgyors motorizálódása során keletkezett eddigi környezetpusztítás visszafordítását. Ennek megfelelően számos kínai márkához hasonlóan a Hyundai Motor is tervezi globális környezetbarát modelljeinek piacra dobását, ám elsőként mégis a kifejezetten Kínának fejlesztett Elantra Yuedong EV modellel lépett színre. Az autó augusztusban mutatkozott be, ám eddig a kínai sajtón kívül máshol nem számoltak be róla. 


Az Elantra Yuedong modellt a kínai Beijing Hyundai Motor immár lassan tíz éve, 2008. óta készíti Kínában, ezért rendkívül szokatlan, hogy a Hyundai éppen ezt a fejlett piacokról rég kikopott típust használta fel egy új változat alapjaként. Az autó megjelenése így sokkal inkább a 2000-es évek formanyelvét követve beleillik a kínai nagyvárosok utcaképébe. Ezen ráadásul az elektromos modell sem változtat sokat, hiszen az EV modell csupán apró részletmegoldásaiban tér el az eddig kapható benzinmotoros változatoktól.


A tervezők ugyanis láthatóan nem sokat törődtek az autó külső megjelenésével, így mindössze annyi tűnik fel, hogy elölről a hűtőmaszkot sík, zongoralakk-szerű fekete műanyag lapra cserélték, amelyet kék keretbe foglaltak. Elöl hiányoznak a ködlámpák, hátul pedig a kipufogóvég, viszont megjelent egy „electric”felirat, de az összes többi elem – szemre legalábbis – a belsőégésű Elantrákkal csereszabatos. Így pl. maradtak halogének a fényszórók, de a 15 colos, Kumho gumikkal ellátott könnyűfém kerekek is teljesen hagyományos formát követnek. 


A külsőhöz hasonlóan a belső térben sem találunk látványos változtatásokat. A legfontosabb eltérés, hogy új kormánykerék került az autóba, amely a korábbinál jóval modernebbé teszi az autó belső látványvilágát. Némileg módosítottak a műszerpult középső részén is, ahol a szellőzőrendszer kezelőfelületét és digitális képernyőjét formálták újra és a különálló kvarcóra árnyékolásán is igazítottak egy keveset. A külsőn megjelent kék betétek belül az ajtófogantyúkon, a sebességváltó keretén és annak bőrvarrásán is visszaköszönnek.


A belső tér legnagyobb változásán a kormány mögött található műszeregység ment keresztül, ami az eddigi analóg helyett teljesen digitálissá változott. A megjelenésében az Ioniq Electric modellel szinte teljesen megegyező műszer központi eleme a kilométeróra, balra az enerigamérő, jobbra pedig az akkumulátor töltöttségét mutató visszajelző és a menetadatok kaptak helyet. Nincs viszont központi kijelző, érintőképernyős multimédia, ahol az utasok is figyelemmel kísérhetik a villanyautó működését, ott csak egy egyszerű rádió került beépítésre. 


Az Elantra Yuedong EV meghajtásáról egy 111 lóerős villanymotor gondoskodik, amelynek 285 Nm nyomatéka villanyautóktól megszokott módon már az elindulástól rendelkezésre áll. A 35,6 kWh kapacitású lítium-polimer akkumulátort az első és hátsó ülések alá integrálták, így a limuzin megtarthatta 460 literes csomagterét, amelynek padlója alatt még egy szükségpótkeréknek is jutott hely. Cserébe viszont az utastér padlószintjét megemelték, emiatt a térérzet és a fejtér főként tolótetős változatokon korlátozottabb. 


Az autó a hűtőmaszk mögött található normál töltőnyíláson keresztül, 16 amperes áramerősség mellett 11 óra alatt tölthető fel, míg 32 amper mellett ugyanez már 5 óra alatt megtörténik. Ezenkívül a bal oldalon található hagyományos töltőnyílás rejti a villámtöltő csatlakozást, amely fél óra alatt képes teletölteni a lemerült akkumulátort. A teljesen feltöltött akkuval az autó ideális körülmények között 270 kilométert tud megtenni és a kínai szaklapok beszámolói szerint többek között a fokozott regeneratív fékezést biztosító „B” fokozattal is ellátott menetváltónak is köszönhetően ez a valóságban is elérhető.


Érdekes adalék, hogy amíg a Hyundai Elantra Yuedong benzines változatának sorozatgyártásával leálltak a Beijing Hyundai üzemében, az új elektromos változat gyártása nemrég indult be. Az autó hivatalos vételára felszereltségtől függően 199 800 és 202 800 jüan között mozog, ami átszámítva 7,8 és 8 millió Ft, a kínai központi és a helyi tartományi kormányzatok ártámogatása miatt ez 100 800 és 113 800 jüan közé esik, ami viszont már csak 4,3 és 4,5 millió forintot jelent. 


Forrás: chejiahao.autohome.com.cnautohome.com.cn

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei