A kihagyott lehetőségek szezonja – Interjú a Hyundai Motorsport csapatfőnökével


Az Ausztrál-ralival immár véget ért az izgalmakban bővelkedő 2017-es Rali-világbajnokság, amelyben a Hyundai Motorsport a második helyet tudta megszerezni.   

A Sydney Kortárs Múzeumban megtartott ünnepélyes gálával zárult a 2017-es Rali-világbajnokság, amelynek zárófutamán a Hyundai egy szenzációs kettős dobogós eredménnyel tudott végezni. A gálán a Hyundai Motorsport versenyzői számos díjat vehettek át, többek között Thierry Neuville a Legtöbb Szakaszgyőzelemért járó kitüntetést vehette át. Hayden Paddon egy Közösségi Média díjat is átvehetett a szezonban közvetített online tartalmaiért. Az eseményen interjút készítettek Michel Nandannal, a Hyundai Motorsport csapatfőnökével, aki visszatekintett az elmúlt szezon egészére.     


Michel, hogyan összegeznéd a Hyundai Motorsport 2017-es szezonját?

Összességében a 2017-es szezonban jól teljesítettünk, de sok lehetőséget kihagytunk. Új szabályokkal és egy vadonatúj autóval, a Hyundai i20 Coupe WRC modellel kezdtük az évet, így mindig nehéz volt kitapasztalni, ki hol mennyire versenyképes a többiekkel szemben. Néhányan már túl korán elkönyveltek a legesélyesebbnek, de tudjuk, hogy a valóság nagyon más képet mutat. Lehet, hogy a végeredmény papíron nem az, amit megcéloztunk, de a végén csapatként erősebbek lettünk. 


Kezdjük a pozitívumokkal, mik voltak ezek 2017-ben? 

Négy győzelemmel a legtöbbet szereztünk egyetlen szezonban és az új Hyundai i20 Coupe WRC autónk is valóban kitűnt és néhányszor domináns volt a versenyeken. A csapataink gyorsan hozzászoktak az új autóhoz és különösen Thierrynek sikerült rendszeresen az élvonalban szerepelni. Sordo és Paddon is megcsillogtatta ezt a teljesítményszintet, miközben láttuk, ahogyan Mikkelsen három versenyen is erős iramot tudott hozni. Néhány nehézségtől eltekintve a csapat egyre jobb teljesítményt mutatott, egyre több tapasztalatot szereztek és erős bajnoki kampányt nyújtott. A csúcson raliztunk a legkeményebb versenyhelyzetben is.    


Hol voltak a legnagyobb problémák a csapatban?

Leginkább a következetlenség az egyik raliról a következőre. Versenyképesek voltunk, de számos területen voltak hibák, amelyek együtt a világbajnokság elvesztéséhez vezettek. A csapatok is egyetértenek abban, hogy a szezon néhány pontján voltak hibák és bizonytalanságok. Ezek mind összeadódtak, de nem hibáztatunk senkit. Tökéletesítenünk kell a tevékenységünk összes területét, erre fogunk koncentrálni 2018-ban.  


Mi a véleményed a versenyekről?

Már az év elejétől kezdve mindig izgalmas, változatos volt a szezon – és persze nagyon szoros. Az M-Sportnak köszönhetően a Toyota és a Citroen élvezetes és intenzív szezonunk volt. Sokkal szorosabb volt a küzdelem, mint azt bárki megjósolhatta volna, ami nagyon üdítő volt azok után, hogy évekig egyetlen konstruktőr dominálta a versenyeket. Soha nem gondoltuk, hogy a győzelem az M-Sport privilégiuma, így a szoros versenyek mindkét félből a legjobbat hozták ki, ahol egészen a végéig küzdöttünk. És ez 2018-ban is így lesz. 


2018-ra előretekintve mi a stratégia?

A Wales-rali és az Ausztrál-rali csatái nagyon bátorítóak, hiszen itt az összes csapatunk az élvonalban küzdött. Ez az, amit 2018-ban is látni szeretnénk, ahol a riválisokat egészen a végéig a korlátaikhoz szorítanánk. Ki kell javítanunk az autóink tapasztalt problémáit – megbízhatatlanság és ingadozó teljesítmény – miközben folytatjuk azokat a folyamatokat, amelyek idén jól működtek – kiváló csapatmunka, elkötelezettség és eltökéltség. Mindannyian azt reméljük, hogy ismét remek szezon elé nézünk, amelyben még több győzelem által a világbajnoki cím elnyerése is benne van. Én személy szerint már alig várom a Monte-Carlo ralit. 

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei