Még tovább növelik a Hyundai villanyterepjáróinak termelését


Még meg sem érkeztek a piacra, de a Hyundai Motor Group immár másodszor úgy döntött, tovább növelik a csoport jövőre érkező elektromos crossovereinek termelését. 

A Hyundai csoport jövő év elején mutatja be hivatalosan új elektromos autóit, a Hyundai Kona Electric és a Kia Niro EV típusokat. Tanulva az Ioniq Elecric modellel szerzett keserű tapasztalatokból, a csoport legutóbb idén októberben jelentette be, hogy az eredetileg tervezettnél jóval többet (Kona EV: +38%,Niro EV: +66%), csaknem 40 ezer darabot állítanának elő.  

Úgy tűnik, ez azonban továbbra sem volt elégséges, ezért a csoport legutóbb úgy határozott, még tovább kívánja fokozni piaci részesedését ebben a szegmensben és 2018-ra 74 ezer darab elektromos hobbiterepjáró gyártását irányozták elő, ami csaknem duplája az eddig tervezett darabszámnak. A vállalat szerint az emeléssel igyekeznek az öt legnagyobb globális villanyautó-gyártó közé kerülni.  


"Úgy döntöttünk, hogy a Hyundai Motor Kona Electric (projekt nevén OS EV) és a Kia Motors Niro EV (DE EV) jövő év első felében érkező modelljeinek, illetve az idén frissített Soul EV (SK EV) éves termelési kapacitását 74 ezer darabra növeljük" - mondta a Hyundai Motor Group egyik magas rangú képviselője. 

Ez a termelési kapacitás csaknem duplája annak, amit az elektromos crossoverekből korábban terveztek. Amennyiben ehhez hozzászámoljuk az Ioniq Electric jövőre tervezett 26 ezer darabos éves kapacitását, a Hyundai Motor Group villanyautó-termelési kapacitása 2018-ban eléri a százezer darabot. (Korábban a százezer darabhoz a hibrideket és plug-in hibrideket is hozzászámolták)  

A Hyundai második generációs elektromos autójaként 2018 áprilisától gyártásba kerülő Kona Electric egyetlen feltöltéssel 390 kilométert képes megtenni, amely kétszer annyi, mint a most kapható Ioniq Electric 191 kilométeres hatótávja (koreai ciklus szerint). Ez a kimagasló hatótáv-növekedés a crossover remek helykihasználásával együtt lehetőséget ad a Hyundai számára a globális piacokon fokozott térnyerésre. A Kia Niro EV változata a Kona Electricével nagyon hasonló adottságokkal és képességekkel rendelkezik. 


A Hyundai Motor Group azért igyekszik növelni elektromos crossovereinek termelési kapacitását, hogy ezzel rugalmasabban tudjon reagálni fontosabb piacain, így Dél-Korea mellett Kína, USA és Európa egyre növekvő villanyautó-piacának növekedésére. A Hyundai Motor Group saját Globális Üzleti Kutatóközpontja szerint idén 556 ezer elektromos autót értékesítenek világszerte. A villanyautók idei értékesítési eredménye 84,7 százalékkal magasabb, mint 2015-ben és 27,8 százalékkal több, mint 2016-ban.     

A Hyundai Motor Group egészen az elektromos modellek fejlesztése és gyártása terén mostanáig más villanyautó-gyártókkal szemben hátrányban volt. Habár a Hyundai csoport 2016-os teljes értékesítési eredményei alapján a világ öt legnagyobb autógyártója között volt, az elektromos járművek piacán a legjobb tízbe sem került be. A koreai autógyártó 2016-ban 13 817 darabot, míg idén január és október között 21 345 elektromos autót tudott értékesíteni. Ezzel az eredménnyel a csoport az elektromos autópiac 11. helyén annak nagyjából 3 százalékát birtokolja.

Jelenleg az idei év január és október közötti időszakban a kínai BYD 80 919 darabbal a villanyautó-piac (tisztán villanyautó + PHEV) 9 százalékával a legnagyobb gyártó. A 78 139 autót értékesítő Tesla a második, mögötte a BMW 74757 darabbal a harmadik, míg a negyedik helyen a kínai BAIC 66 711 darabbal és japán Nissan 45 032 darabbal az ötödik legnagyobb villanyautó-gyártó., 


A Kona Electric-kel a frontvonalban a Hyundai Motor Group tervei szerint a fejlesztések és bevezetések felgyorsításával szeretne vezető helyet szerezni az elektromos autók piacán, ahol eddig más autógyártókhoz képest hátrányban volt. Korábban a Hyundai csoport már bemutatta környezetbarát járműpalettájának terveit. A vállalat 10 hibridet, 11 konnektoros hibridet, 8 villanyautót és 2 üzemanyagcellás modellt kíván bevezetni 2020-ra.

"A terveinknek megfelelően lépésről lépésre bővítjük elektromos autóink számát és azok termelési kapacitását" - mondja a Hyundai Motor Group egyik képviselője. "Az egyes országok ezen irányú támogatási politikájával együtt lépést kívánunk tartani az elektromos autók iránti egyre növekvő kereslettel."

Forrás: etnews.com

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei