Az új Hyundai Veloster a legjobbakhoz mérhető


A Hyundai Motor nemég nemcsak megmutatta Veloster sportkupéjának új generációját, de néhányan már vezethették is a jövő évben debütáló ígéretes újdonságot.  

Ahogyan egyre több európai autós teszi le voksát praktikuma és stílusa miatt a kompaktok mellett, úgy várhatóan egyre több koreai vásárló követi ezt a trendet  A Hyundai Motor 2018 januárjában, a Detroiti Autószalonon mutatta be hivatalosan a Veloster második generációját, amellyel a kompaktosztály olyan etalonjait igyekszik megszorongatni, mint a Volkswagen, vagy a Mini. 

A Hyundai Motor nemrég a koreai Speedium versenypályán egy exkluzív előzetesen mutatta meg vadonatúj sportkompaktját, ahol a sajtó képviselőinek lehetősége volt vezetni is z új modellt. A mindössze félórás tesztút során a résztvevők meggyőződhettek arról, hogy az új Veloster gokartszerű élvezetes vezetési élményével akár a Mini típusaival is felveheti a versenyt. 


Elődje vezetőoldalon egy, míg az utasoldalon két oldalajtós asszimetrikus elrendezését megtartva,a második generációs Veloster frontkialakítása a legújabb Genesis G70 modellhez hasonlítható. Az új Veloster emellett a karcsú,nappali menetfénnyel kombinált fényszórói és légbeömlői között nagyméretű kaszkád hűtőmaszkot hordoz. Hátul a lökhárítóban egy diffúzor is helyet kapott, miközben megőrizték elődje középen kivezetett jellegzetes dupla kipufogócsövét. Az autó vonalvezetése az A oszlop után lendületesen ereszkedik hátrafelé, amellyel az autó dinamikus vezetési élményét igyekeztek szimbolizálni.  

"Az első generációs Velostert egyedi és sportos formája miatt sok vásárló kedvelte" - mondta a médiaeseményen Young-hyun Kim, a Hyundai Motor egyik vezetője. "Az új Veloster nemcsak vonzó formájú, de dinamikus teljesítményével élvezetes és agilis vezethetőséget biztosít ügyfeleink számára."


A "szexinek" mondott külső dizájn mellett az új Veloster kompakt belső terére az intuitív a legjobb kifejezés. A tesztvezetésen a középső multimédiás kijelzőn különböző vezetési információk jelentek meg, többek között G-erőmérő,turbóteljesítmény és olajhőmérséklet. A kicsit aprónak tűnő Head-up kijelzőn közben az autó sebességét és fordulatszámát lehet nyomon követni.     

Az új Velostert kétféle,1.4 és 1.6 literes T-GDI turbómotorral szerelik.Mindkettő elsőkerék.meghajtású és hétfokozatú duplakuplungos DCT automata sebességváltó jár hozzá. A próbán a nagyobb, 1.6 literes T-GDI vizsgázott,amely viszonylagos kis hengerűrtartalma ellenére már alapjáraton is jellegzetesen morog. A versenypályára érve egészen 140-ig lendületesen gyorsul, miközben a hangszórókból vérmes kipufogóhang hallatszik. Az autó 160 km/óra felett viszont kissé instabillá és rázóssá vált. 


A koreai Inje Speedium pálya hosszú célegyenese után az új Veloster még a hűvösebb idő ellenére is kiváló fékteljesítményt nyújtott, majd az autót gokarthoz hasonlóan lehetett a kanyarokba betenni. Az autó hátsó multilink felfüggesztése a Hyundai futóműfeléptésével és a 18 colos Michelin PS4S gumijaival stabil úttartást és agilis viselkedést tett lehetővé a kanyarokból kijövet. 

A Hyundai Motor azt is közölte, hogy a Velosterben az autógyártó intelligens üzemmód-választója került beépítésre, amely a vezetési szokások alapján a meglévő lehetőségek - Sport, Ecp, Normal - közül automatikusan választja ki az éppen megfelelő vezetési üzemmódot. A vállalat legújabb vezetéstámogató rendszerei, köztük a frontális ütközésvédelem,a távolságtartó tempomat, a sávtartó asszisztens és az automatikus távfény is szerepel a Veloster felszerelései között.  


A Veloster a hazai és az európai piacnál Amerikában jóval népszerűbb volt. Csak 2015-ben 24 245 darab fogyott az Egyesült Államokban, ami tavaly 30 ezer fölé emelkedett. Az első generáció 2011-ben a Hyundai Motor alelnöke, Eui-sun Chung kezdeményezésére született "Premium Younique Lifestyle" projektnév alatt mutatkozott be, amely kifejezetten a 20-30 éves generációnak szólt.A nemsokára érkező második nemzedék fejlesztése még a PYL projekt keretében, 2014-ben kezdődött meg.  


Forrás: koreatimes.co.kr

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei