Már tesztelik a Hyundai új indiai kisautóját
Eddig csupán néhány elmosódott részletfotón tanulmányozhattuk a Hyundai Motor indiai leányvállalata által fejlesztett vadonatúj kisautót, most azonban megérkezett az első értékelhető fotó az új modellről.
A Hyundai Motor India megkezdte egy vadonatúj kisautó végső országúti tesztelését. A várhatóan a 2018 februárjában megtartandó Új-Delhi Auto Expón bemutatkozó kisautó a korábbi bejelentés miatt ugyan végül mégsem Santro (Atos) néven jelenik majd meg, ám a Hyundai szándékai szerint mindenképpen annak örökségét hordozza majd.
Az AH gyári kódnéven fejlesztett kisautó elérkezett a tesztelés fázisába,így megérkezett az autóról készített első kémfotó is. Ezek alapján az új kisautó a Santrohoz hűen megőrizte magasra emelt tetejét, amely mellett a forma igazán modernné vált. Egyelőre a további részleteket vastag álca fedi, ahogyan az autó belső teréről sem sikerült semmit megtudni.
Emlékezetes, hogy kilencvenes évek végén a Hyundai indiai belépésének első modellje a Santro volt, ami akkor valódi sikertermékké vált. Az autót kisebb-nagyobb modellfrissítésekkel egészen 2014 végéig gyártották és indiai családok millióinak adta meg az első autós élményt. Az új generációs kisautó várhatóan 2018 első félévében érkezhet meg az indiai piacra, ahol a Maruti Altoval, a Renault Kwid és a Datsun belépő kisautójával kell majd megmérkőznie.
Miután a Maruti kárára a Renault és a Datsun is sikeresen vezette be termékeit, a Hyundai is meglátta a szegmensben rejlő hatalmas piaci lehetőségeket, ezért azt fontolgatta, valamilyen formában visszahozza a Santro modellt a kínálatba. Miközben a gyártás utolsó hónapjaiban is nagyjából 3 ezer darab kelt el a régi modellből, ez viszont gyártási nehézségeket jelentett az időközben hatalmas népszerűségre szert tett többi modell, így az i20, Grand i10 és az Xcent termelésében.
Az új kisautót az indiai képviselet a koreai központtal közösen készíti, ám a gyártás kizárólag Indiában történik, ahonnan az autót nemcsak Indiába,de más globális piacokra is szállítják majd. A hírek szerint ez lesz a szegmens első automata sebességváltós autója, amelyet egy 800 és egy ezer köbcentis benzines motor mozgat majd. Az alap ötfokozatú és a hagyományos négyfokozatú automatikus sebességváltó mellett a Hyundai azt is fontolgatja, hogy egy robotizált manuális váltót (AMT) is kínál új modelljéhez.
Közben az egyik indiai internetes fórumon már arról adtak hírt, hogy elkészült a kisautó első benzines motorja is, amit a HMIL Tamil Naduban található motorgyárában építettek össze. A Hyundai valószínűleg ezt az erőforrást építette be a fotón szereplő prototípusba, ám a fórumon egyelőre semmilyen információ sincs a motor paramétereiről. Csupán annyit közöltek, hogy az elkészült erőforrást valós körülmények közötti teszteknek vetik alá, hogy annak teljesítményét értékelhessék.
Közben az egyik indiai internetes fórumon már arról adtak hírt, hogy elkészült a kisautó első benzines motorja is, amit a HMIL Tamil Naduban található motorgyárában építettek össze. A Hyundai valószínűleg ezt az erőforrást építette be a fotón szereplő prototípusba, ám a fórumon egyelőre semmilyen információ sincs a motor paramétereiről. Csupán annyit közöltek, hogy az elkészült erőforrást valós körülmények közötti teszteknek vetik alá, hogy annak teljesítményét értékelhessék.
Forrás: india.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!