Biermann őszintén beszél a Hyundai jövőképéről


A BMW M részlegétől a Hyundai N sportrészlegéhez átszerződött Albert Biermann nemrég a vállalat teljes fejlesztési irányvonaláért felelős vezetővé lépett elő, most pedig nyíltan beszél a Hyundai jövőképének alakulásáról. 

A 2018-as év annak ellenére nem volt jó év a Hyundai csoport számára, hogy egyszerre két különleges villanyautót mutattak be: a Nexo üzemanyagcellás autót s az akár 500 kilométer megtételére is képes Kona Electricet. A vállalat fejlesztésének további irányításáért néhány hete már a német Albert Biermann felelős, aki a Focus magazinnak adott interjújában elárulta, hogy a Hyundai milyen hajtáslánccal képzeli a jövő autóját és az önvezető autók esetében mi okozza nekik a legnagyobb fejtörést. 

Mennyire lehet valóság a 5-ös szintű autonóm járművezetés?

Minden bizonnyal lesznek olyan területek, ahol az 5-ös szintű, teljesen automatikus vezetés lehetséges lesz. Ezek azonban behatárolt területek lesznek. Úgy gondolom, az egész autonóm járművezetés témaköre nagyon vegyes lesz és különböző országokban különböző időpontokban valósul majd meg, mivel a törvényhozás Európa, Ázsia és az USA legfontosabb régióiban másként működik. 


Mit jelent ez az autógyártók oldaláról?

Az egész fejlesztés a nagyvárosok irányába irányul, amelyek aztán beilleszthetik ezt a jogszabályaikba és szabad utat adhatnak. Ez nagyon meg fogja határozni a jövőnket, hiszen ezeken a területeken nagyon különleges autók lesznek, amelyek a mindenkori előírásoknak megfelelnek. Természetesen ezek között lesz 5-ös szintű jármű is. A különböző alkalmazások száma a jövőben tovább növekedhet, ez pedig nehézzé teszi az autógyártók dolgát. Ez ugyan egy kisebb katasztrófa, de nem látok semmilyen szabványosításra törekvést.

Nem akarunk vezető szintre törni, legyen szó a vezetési asszisztensrendszerekről vagy az autonóm járműtechnológiáról. Az ügyfelek nem is ezt várják el tőlünk. Nincs semmi okunk arra, hogy siessünk. Inkább a biztonságra törekszünk. Nem leszünk része az aktuális nagy bejelentések hullámának. Nekem az a döntő, mikor lesz az autonóm technológia egy normál vásárló számára megközelítőleg reális áron elérhető. A probléma éppen az előbb emlegetett sokszínűség, am az autók mellett az infrastruktúrát is érinti.   

Az olyan teljesen új konkurensek, mint a Byton, a Nio vagy a Faraday okoznak Önnek álmatlan éjszakákat? 

Ezek mind új játékosok, akik mind másképp állnak a játékhoz. De ez a kihívás az összes autógyártót érinti. Szerintem a verseny jót tesz. Ez illeszkedik a Hyundai vállalati kultúrájához is. 


Mi lesz az autózás következő nagy fejlesztése? 

Nem várok semmi látványosat. Néhány dolgot már ma is meg lehet valósítani, ezeknél nem kell feltétlenül az elektromos autókra várni. Nagyon sokan azt gondolják, hogy a villanyautókkal a járművek alapvetően meg fognak változni. De nem kell minden új részletet feltétlenül beépíteni a járműkoncepcióba. Mindenki valami óriásit akar csinálni a villanyautók sík lemezeiből. Ha ezt valaki tényleg akarta volna, már rég meg lehetett volna tenni.  

Az autonóm járműtechnológia tekintetében hogyan tud egy autógyártó kitűnni a többi közül?  

Én még elsősorban vezető vagyok nem pedig utas. Ezért az a filozófiám, hogy egy autónak élményt kell nyújtania függetlenül attól, hogy önállóan vezet vagy én fogom a kormányt. A Hyundainál rengeteg tehetséges mérnökünk van és én mindig arra ösztökélem őket, hogy a fejlesztéseknél ez a nézet vezesse őket. 

Az elmúlt év eladások tekintetében nem igazán jól alakult a Hyundainak. Milyenek az idei kilátások? 

Manapság képtelenség előre megmondani a növekedés mértékét. Senki sem tudja, mi fog történni. Lesznek még válságok vagy kereskedelmi háborúk? Voltak gondjaink az Egyesült Államokban és Kínában. Az USA-beli problémákat sikerült megoldanunk és újra jó úton járunk, de a kínai piac továbbra is nagy kihívás. Mindenki a darabszámokról beszél, mi viszont a legjobb, legmegfelelőbb autókat szeretnénk árulni a vevőinknek és ezzel pénzt szeretnénk keresni. Persze nyereségesség szempontjából még nem tartunk ott, ahol szeretnénk. Ez számomra sokkal fontosabb, mint az eladási számok.  


És mi lesz a jövő üzemanyaga? Áram, vagy hidrogén?

Ez nem fekete és fehér. Különböző hajtásmódok lesznek egymás mellett, ezek a helyi szabályozásoktól függnek majd.  A hajtásmódok sokszínűsége a jövőben ráadásul még szerteágazóbb lesz,. Az én kedvencem az üzemanyagcella és az is marad. A flottaüzletágban legyen szó buszokról, vagy haszonjárművekről, az üzemanyagcellás konstrukció veri az összes elektromos hajtást. Mindenki a szuperakkuról és a várakozási idő nélküli töltésről álmodozik. Lehet, hogy ez egy nap eljön. Ám akkor is ott van a megfelelő töltőhálózat problematikája. Az üzemanyagcella esetében minden kéznél van, csak használni kell. A szállítmányozásban nincs arra idő, hogy 40 percet várjunk, amíg az akkuk feltöltődnek. Amikor pedig a flottákat sikerül átállítani, a költségek lecsökkennek és jöhetnek az üzemanyagcellás személyautók. 

Ha valaki látja az egész rendszert, annak összeállhat a kép. Ha a hidrogént ugyanúgy szállítják, mint ma a benzint, akkor ezzel függetlenné válik az infrastruktúrától. 

Vagyis az elektromobilitás és az üzemanyagcella együttélésében gondolkodik? 

Ez természetes. 

Forrás: focus.de

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését