Menetpróbán a Hyundai új Palisade nagyterepjárója

      
A Hyundai Motor tavaly november végén tartotta vadonatúj Palisade modelljének világpremierjét, amely a márka hobbiterepjáróinak csúcsmodelljeként az eladások fellendítése érdekében vezetik be a világ egyik legnagyobb autópiacára.

Koreában nem igazán szokás egy autó bemutatásához hírességeket alkalmazni, mivel azt vallják, hogy az autó kell legyen a középpontban. A kimondatlan szabályt azonban a Hyundai Motor most mégis felrúgta, amikor új nagyterepjárójának bemutatásához felkérte a koreai BTS fiúcsapatot, hogy legyenek az autó márkanagykövetei és népszerűsítsék azt a globális piacon.  Ám a Palisade olyan autó, amelynek célpiaca túlmutat a BTS fiatal rajongóinak bázisán és egészen a fiatalok szüleihez szól. Ez egy kiváló családi autó, amely fejlett technológiája mellett férfias és innovatív formatervet kapott.  


Az már első ránézésre látszik, hogy a Palisade egy hatalmas autó – hihetetlenül nagy, különösen azon kompakt limuzinok mellett, amelyek oly sokáig meghatározták a Hyundai márkát. A nagy kaszkád hűtőmaszk által meghatározott homlokfal a méretesre nőtt „H” emblémával és kétoldalt innovatív függőleges LED fényszórókkal egészíti ki. A Palisade első megjelenésén tisztán látszik, hogy az 51 éves koreai autógyártó egyértelműen el kíván távolodni a tradicionális limuzingyártó címkéjétől. 


A vízszintes és függőleges vonalakkal operáló merész dizájn a gyártó önállóságát és önbizalmát mutatja és jelzi azt a hatalmas profilváltást, amivel eltávolodik a korábbi eleganciához és kifinomultsághoz fűződő ragaszkodástól. Luc Donckerwolke, a korábbi Bentley formatervező és Sang-yup Lee, a Hyundai formatervezője szerint a Palisade egy új kezdetet jelent a Hyundai formatervezésében.  


Az „Érzéki Sportosság” által összefoglalt víziójuk megvalósítását nemrég egy tesztvezetésen az újságírók maguk is megtapasztalhatták, ahol a tervezők azt is elárulták,, minden új érkező modellel igyekeznek újradefiniálni a tipikus „Hyundai-kinézetet”. Ez nem azt jelenti, hogy a Hyundai márkanév alatt minden új modellre közös elemeket alkalmaznak, hanem mindig valami olyat alkotnak, ami egyedien a Hyundaira lesz jellemző. Ami pl. a Palisade külső és belső megjelenésének kontrasztját is meghatározza, azt Lee úgy nevezte: „Jekyll és Hyde”.


A belső térben használt elefántcsont színnel együtt a tervezők olyan utasteret igyekeztek kialakítani, amely a lehető legtágasabb. A terepjáró nyolc üléssel, kilenc légzsákkal és 16 pohártartóval rendelkezik – ez talán elég egy családnak akár egész hétre. A Nexohoz hasonlóan a Hyundai Palisade is nyomógombokkal vezérelhető sebességváltót kapott, vagyis a váltógombot és a váltó szerkezetét között elektronikus vezérlés kapcsolja össze. Ezzel a megoldással a vezető és első utasa között váratlanul nagy hely jött létre.   


A Hyundai terepjáró-kínálatának zászlóshajója a 150 kilométeres tesztút során nemcsak erejével, de kifinomultságával is meglepetést okozott. A több mint két tonnás súlyú és 2.2 literes dízelmotorral felszerelt autó nagyon simán futott a kétórás tesztút alatt. A sebességmérő könnyedén ugrott 140-150 km/órára az autópályán és még tovább is gyorsult volna, ha a sofőrnek lett volna elég bátorsága hozzá és nem lettek volna sebességmérő kamerák. Az egyetlen gyenge pont talán a fékrendszer, amely a kelleténél nagyobb erőt igényelt az ötméteres terepjáró vészfékezéséhez.    


A Palisade hobbiterepjárót azonban nemcsak autópályára tervezték, hanem valódi terepjárásra is felkészítették, ehhez van három különböző terepfokozata is – hó, sár és homok. Az autó ezzel könnyedén kezelhető maradt a 100 méteres vizes strandszakaszokon is, ám időhiány miatt ezt a képességet nem volt lehetőség alaposabban kipróbálni.  


Térkínálat tekintetében a Palisade a hosszú utakra is tökéletesen alkalmas. A Hyundai jellegzetes kör alakú nyílforma hátsó kialakításával sikeresen tudott a harmadik üléssorba is három további ülőhelyet kialakítani. Ha nagyobb csomagtér kellene, ez a leghátsó sor akár gombnyomásra elektronikusan is eltüntethető, amit nemcsak hátulról, de a vezetőülésből, a középső érintőképernyőről is vezérelhető. Ha a második üléssort is ledöntjük, elég hely van egy kétszemélyes ágy szállításához is.  


Összefoglalva elég nehéz a Palisade modell belső és külső kialakítását a fiatalos és gondtalan BTS életszemléletével azonosítani. Ez egy tökéletes családi autó azoknak, akiknek gyerekei vannak és akik hosszabb családi kirándulásokat terveznek, ahová a barátokkal együtt is biztonságban és kényelemben útra kelhetnek.  


A Hyundai Palisade Dél-Koreában egy 2.2 literes dízelmotorral és egy 3.8 literes benzines erőforrással is kapható. Mindkét motorhoz egy nyolcfokozatú automata sebességváltó alapból jár. Az autó ára motorizáltságtól és felszereltségtől függően 36 és 42 millió koreai von ( kb. 9 és 10,5 mFt) között mozog. 

Forrás: koreaherald.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését