Sportkiegészítőkkel tovább tuningolható a Hyundai i30 N


A Hyundai i30 N sportmodell a kompaktkategória legújabb sztárja, amely már nemcsak erőteljes motorja, agilis vezethetősége és kiváló használhatósága miatt tűnik ki, de a jövőben különböző kiegészítőkkel még egyedibbé tehető. 

A Németországban kifejlesztett tuningelemekkel az i30 N sportos karakterét és ezzel együtt a vásárlók és ügyfelek vezetési élményét is tovább lehet növelni. A tartozékprogramban többek között egy aerodinamikai csomag, sportgumikkal szerelt könnyűfém keréktárcsák, versenyfékek, bukókeretek és versenyülések is megtalálhatóak, amelyek mindegyike a közúton is használható. 


A szénszálból készült légterelő elemek jelentősen javítják a légellenállást: 140 km/órás sebesség mellett az 1,55 kg-os hátsó tetőszárny 21 kilogrammal szorítja le a hátsó tengelyt, míg 240 km/óránál ugyanez már 61 kg. Az első tengelynél mindkét oldalra felfelé ívelő szárnyak és elemek kerültek beépítésre. Gyors tempónál ezek leszorító ereje formálisan az úthoz tapasztják a Hyundai i30 N-t és ezzel növelik annak stabilitását. A légellenállás módosítása mellett az új szánszálas hátsó elemek optikailag hidat képeznek a túraautó-kupán szereplő i30 N TCR versenyautóhoz, amivel Michelisz Norbertidén is versenyez, Gabriele Tarquini pedig az autó tavalyi, bemutató szezonjában el tudta hozni a világkupát. 


A remek vezetési dinamika, a kimagasló kormányérzet és a kanyarokban érezhető kiváló tapadás a Hyundai i30 N élményének alapját képezik. A külön megvásárolható elemekkel ez a sportosság még tovább fokozható. A könnyűszerkezetes Hyper GT 10 pálcás formájával a neves olasz OZ Racing felnigyártó terméke. Ez kisebb tömegével csökkenti a kerekekre jutó súlyterhelést és tehetetlenségi nyomatékot. A 9,5 kg-os felni egyedül a Hyundai számára készül 8,0 J x 19 ET 55 méretben, amely így nagyjából négy kilóval könnyebb, mint az i30 N szériafelnije. Az OZ Racing a felni kifejlesztésénél az autósportban szerzett sokéves tapasztalatait is felhasználta, így a keréktárcsa egy speciálisan kialakított belső peremet és megerősített külső vázat kapott. A Hyper GT könnyűfém felnit a 235/35 R19 méretű Pirelli P Zero Trofeo R gumikkal párosul, amelynek markáns gumiprofiljával az autó nagyobb kanyarsebességet képes elérni.


A szériafelszereltség részét képző adaptív felfüggesztés három fokozatban állítható be és ezzel az autó az aktuális útviszonyokhoz igazítható. Egy három fokozatban állítható hátsótengely stabilizátor beépítésével a vezető tovább fokozhatja a Hyundai i30 N dinamikai képességeit, illetve konkrétan a hátsó tengely kanyarodáskor mutatott mozgását és dőlését határozhatja meg. A programban kínált rugóstag tovább fokozza az i30 N stabilitását.   


Az autósportban használt i30 N TCR-hez hasonlóan az utcai változatot is fel lehet szerelni a német Recaroval közösen fejlesztett versenyülésekkel. Az ülés kiváló oldaltartásával és optimális vállalátámasztásával tűnik ki leginkább. A bőrrel bevont, hosszában, magasságában és deréktámaszban is állítható ülések övelvezetése lehetővé teszi, hogy a széria hárompontos biztonsági öv helyett a vezető versenypályán akár hatpontos biztonsági övet is használhasson. Az egyrészes ülés beépített fejtámasza üvegszál erősítéses műanyag, amelynek súlya mindössze hét kilogramm. Az oldalsó adapter és a típusspecifikus üléskonzol együttesen nagyjából hét kilót nyom, vagyis a teljes ülésrendszer súlya fele a szériában adott ülésekhez képest. A Hyundai i30 N hátsó ülései helyére akár bukókeretet is be lehet építeni. Ez növeli az utasok biztonságát és egyben lehetővé teszi az i30 N TCR-be is beépített hatpontos biztonsági övek beszerelését is. 

A formaterv kiegészítéseként a sikeres TCR versenyautóhoz hasonló N-Dekor elemek is rendelhetőek az autóhoz. Ez az oldalakra és a motorháztetőre helyezhető fóliából áll, amelyhez külön N emblémák is vásárolhatóak az autóhoz Németországban. 

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését