A Hyundai kifejlesztette a világ első integrált hajtótengelyét
A koreai Hyundai csoport leányvállalata, a Hyundai Wia egy olyan innovatív hajtótengelyt fejlesztett ki, amely leegyszerűsíti az erőátvitelt a hajtáslánc és a kerékcsapágyak között.
A Hyundai Motor Group autóalkatrészeket és szerszámgépeket előállító leányvállalata bejelentette, hogy integrált hajtótengelyével (IDA) megváltoztatták a több mint száz éve használt hagyományos járműtengelyek szerkezetét. A vállalat új tengelye integrálja a hajtótengelyt, amely a motortól a kerekekhez és a kerekeket összekötő kerékcsapágyakhoz továbbítja a teljesítményt.
Hyundai Wia IDA rendszere eltávolodást jelent a hajtótengelyek 1920-as évek óta használt hagyományos kerékcsatlakoztatási rendszerétől. A vállalat közleménye szerint ezzel a Hyundai Wia az első olyan gyártó a világon, amely a hajtótengelyt és a kerékcsapágyakat integráltan tartalmazó rendszert hozott létre.
Az összes ma kapható szériagyártású autó olyan felépítésű, ahol a motor teljesítményét az erőátviteli rendszer egy hajtótengelyen keresztül juttatja el a kerekekhez kapcsolódó kerékcsapágyakhoz. Ez a rendszer azonban a kapcsolódást biztosító csavarok és anyák miatt bonyolult és problémákra hajlamos. A Hyundai Wia integrálta a két részegységet és ezáltal alapvetően kiküszöbölte a kapcsolódási problémák forrását. A két rész integrálásával a vállalatnak sikerült 55 százalékkal növelni a hajtótengely merevségét, miközben súlyát 10 százalékkal csökkentették.
A Hyundai Wia arra számít, hogy az IDA rendszer alkalmazásával növelhető a járművek vezetési kényelme és kormányzási teljesítménye, mivel a kerékcsapágyak méretét több mint 40 százalékkal megnövelték. A csoport tervei szerint új IDA rendszerét a Hyundai Motor villanyautókhoz fejlesztett E-GMP platformjához illesztik, de megrendelésre más globális autógyártók új modelljeihez is hozzáillesztik majd.
Forrás: businesskorea.co.kr
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!