Újra nőnek a Hyundai kínai és amerikai eladásai


A Hyundai csoport mindkét márkájának kínai eladásai meredeken emelkedtek az év első hónapjában, ami a vállalat reményei szerint véget vethet a Hyundai és a Kia két éves mélyrepülésének a világ legnagyobb autópiacán.

Dél-Korea két legnagyobb autómárkájának kiskereskedelmi eladásai 47 illetve 48 százalékkal emelkedtek 2019 első hónapjában, vagyis a Beijing Hyundai 110 316, míg a Yueda Kia Motors 45 884 darab új autót tudott értékesíteni Kínában. Ezek a számok váratlanul kedvezőek, tekintettel arra, hogy a kínai vásárlók a kormányzat fogyasztási támogatásai kapcsán elhalasztották autóvásárlásukat. 

Ennek ellenére nagykereskedelmi értékesítési eredményeik a készletek csökkentésére vonatkozó tervek miatt továbbra is csökkenő tendenciát mutatnak: A Hyundai 46,7 százalékkal kevesebb, 32 ezer darabot, míg a Kia eredménye a tavalyi 30 ezer darabos szinten maradt.  


Eközben a világ másik felén, az Egyesült Államokban a Hyundai 2 százalékkal több, összesen 42 ezer darab, míg a Kia 5 százalékkal több, 37 376 darab új autót tudott értékesíteni. A nagykereskedelmi eredmények itt vegyes képet mutatnak: a Hyundai 53 ezer darabbal 5,8 százalékkal kevesebbet, míg a Kia 44 ezer autóval 5 százalékkal több új autót tudott eladni. 

A Hyundai hobbiterepjáróinak eredménye 21 007 darabbal 37,2 százalékkal növekedtek, ami közel a teljes eladott mennyiség felét teszi ki. A Kia eközben 14 395 darab crossovert és terepjárót tudott eladni, ami 5,7 százalékos  növekedést jelent a tavaly januári időszakhoz képest. Tavaly novemberre a Hyundai piaci részesedése az amerikai terepjárópiacon elérte a 3,7 százalékot  - ami a legmagasabb a márka 2000-es piaci megjelenése óta. A két márka új nagyterepjárói, a Hyundai Palisade és a Kia Tellirude modellek piaci megjelenése idén tovább fokozhatja a koreai autógyártó piaci teljesítményét.


Miközben a két koreai autómárka a kínai és az amerikai piacon némi emelkedést tapasztalt, Európában a Hyundai elsősorban az i30 modell iránti kereslet visszaesése miatt a tavalyinál 6 százalékkal kevesebb, 36 020 darab új autót tudott értékesíteni, míg a Kia 37 795 darabos eredménye az új Ceed modell sikerei ellenére mindössze 1 százalékkal múlja felül a tavaly januári eredményt.  

Forrás: pulsenews.co.kr, theinvestor.co.kr

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését