Új városi terepjárót tervez a Hyundai Európának


A Hyundai csoport ugyan idén egy Konánál is kisebb globális crossover modellt tervez bemutatni, Európának azonban egy ettől teljesen különálló modell készül.  

A Hyundai csoport két autómárkája, a Hyundai és a Kia olyan belépőkategóriás városi hobbiterepjárót tervez bemutatni, amelyek a zsúfolt nagyvárosi forgalomban is megállják helyüket és kielégítik az ilyen modellekre vágyó ügyfelek igényeit. Amennyiben a tervek megvalósulnak, az új modellt a Hyundainál a Kona, a Kiánál a Stonic alá pozicionálják majd, amelyek jelenleg a legkisebb crossoverek a két gyártó európai kínálatában. 

A Hyundai Motor Europe vezetője, Thomas Schmid szerint az európai igények a hagyományos személyautóktól egyre inkább a hobbiterepjárók felé tolódnak és ez igaz a kisebb kategóriákban is. A gyártó éppen ezért  egy olyan miniterepjárót tervez bemutatni a térségben, amely nem ugyanarra a platformra épül, mint amit a gyártó Indiában tervez idén bemutatni. 


Schmid szerint a Hyundai Motor Európában bevezetésre kerülő új modellje inkább crossover lesz, mint valódi hobbiterepjáró. Ez azt is jelenti egyben, hogy az autóhoz felárért sem fognak összkerékhajtást kínálni . "Ebben a szegmensben senki sem igényli a négykerék-meghajtást." 

A Hyundai csoport leányvállalata, a Kia Motors európai vezetője, Emílio Herrera elárulta, a vállalat jelenleg szintén vizsgálja annak lehetőségét, hogy az idén Kínában és Indiában bemutatkozó jármű platformját felhasználhatják-e egy Európának fejlesztett modellhez. "Bár konkrét terv még nincs, azt fontolgatjuk, hogy egy Stonicnál is kisebb crossovert mutatunk be. Egy ilyen autónak lenne értelme, szeretnénk egy ilyet" - mondta Herrera.


A Hyundai jelenleg az i10, míg a Kia Picanto modellt árulja Európában. Amerikában a Hyundai tervei szerint az idei év második felében vezeti be QX kódnéven fejlesztett crossoverét, amelyet méretben a Kona alá pozicionálnak. Az autót Styx néven április 17-én, a New Yorki Autószalonon fogják leleplezni. 

Felipe Munoz, a JATO Dynamics elemzője szerint Európában jelenleg mindössze a 3 650 milliméter hosszú Suzuki Jimny az egyetlen olyan autó, amelyet miniterepjárónak lehet tekinteni. Szerinte nagy fejlődés előtt áll a jövőben ez a 4 méternél rövidebb terepjárókat és crossovereket magába foglaló szegmens, amely a városi miniautóktól vehet el piaci részesedést.


Más autógyártók is igyekeznek új modellekkel képviseltetni magukat a nagyvárosi régiókban élő vásárlók igényeit kielégítő miniterepjárók fejlődő kategóriájában. A Fiat-Chrysler csoport Jeep márkája már tavaly júniusban bejelentette, hogy 2022-re a Renegade kisterepjárónál is kisebb "bébi" Jeep modellt készít. Az új autót Olaszországban gyártanák és világszerte forgalmaznák. 

Munoz szerint az új minikategóriás crossoverek ugyanúgy piaci részesedést vonnak el a minikategóriás személyautóktól, ahogyan jelenleg a kisterepjárók is a kiskompakt és a kompakt autóktól szereznek piacrészt. Európában a kisterepjárók értékesítése 37 százalékkal 1,45 millió darabra emelkedett 2018 első kilenc hónapjában, de ebben nincsenek benne az olyan premiumkategóriás modellek, mint a Mini Countryman és az Audi Q2. A kompakt terepjárók eladásai 20 százalékkal nőttek ugyanebben az időszakban. 

Forrás:autonews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését