Kona stílust kap a Hyundai kínai szedánja


A kémfotósok lencsevégre kapták a Hyundai egyik kínai négyajtós modelljének új generációját, amelynek legnagyobb újdonsága a Konát idéző frontkialakítás.

A kémfotókon feltűnő limuzin a beszámolók szerint valószínűleg a Hyundai Kínában kapható Mistra új generációja lehet. A Mistra már elég rég, 2013-ban mutatkozott be a gyártó helyi kínálatában, ahol az Elantra és a Sonata közötti pozíciót foglalja el. Az autó 2017-ben kapott egy enyhe ráncfelvarrást, így jövőre esedékesé válik a modell teljesen új generációja, amelynek teszteléséről most megérkeztek az első kémfotók is.    


A takarásból kikandikáló részletmegoldások alapján megállapítható, hogy a Hyundai kínai tervezői szokatlan lépésre szánták el magukat. A fényszórók ugyanis a lökhárítóban sokkal mélyebbre, a ködlámpák szintjére kerültek, felettük pedig a LED nappali menetfények mintha különálló egységet képeznének. Ezt a megoldást a Hyundai eddig is használta, viszont kizárólag csak a crossovereken, így a Kona után a Santa Fe és a Palisade is hasonló ábrázatot kapott. A hátsó lámpák formája minden bizonnyal hasonlítani fog a kínai piacra átalakított Santa Fe, illetve az új Sonata megoldásához, viszont a két másik modellel ellentétben a lámpákat összekötő ledsort felülre rakták.


Jelen pillanatban azt nem lehet tudni, hogy az új Mistra új platformot is kapott, vagy a régit viszi tovább. Utóbbi esetben valószínűleg megmarad az autó mostani generációjának 4 710 mm-es hossza és 2 770 mm-es tengelytávja is, miközben a mostani Elantra 4 610 mm hosszú, tengelytávja 2 700 mm, míg a nagyobb Sonata 4 855 mm-es hosszúsággal és 2 805 mm-es tengelytávval rendelkezik.  


Ugyancsak kérdéses az új Hyundai Mistra motorkínálata is, különösen a kínai kormányzat szigorodó emissziós és villanyautókat támogató programja miatt. A mostani modell egy 143 lóerős 1.8-as szívóbenzines mellett a Hyundai kiváló 1.6 T-GDI turbómotorjának 175 lóerős változatával is kapható. Amíg a szívómotorhoz hatfokozatú manuális vagy automata váltómű is választható, a turbómotor kizárólag a duplakuplungos 7DCT váltóval vásárolható meg Kínában.   


A kínai piacra is jellemző, hogy egyre több crossovert és ezzel egyre kevesebb limuzint vásárolnak, amihez hozzájárult még a Kína és Korea között kirobbant diplomáciai viszály is. Ez a Mistra eladásainak sem tett jót, így a tavaly eladott 99 118 darab negyedével (26%) kevesebb, mint egy évvel korábban, miközben Elantrából 217 ezer, Sonatából pedig csupán 6 693 darab fogyott. 

Forrás: kolesa.ru

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését