Tiz év alatt 1,3 millió Hyundai i20 talált gazdára


A Hyundai Motor bejelentette, hogy az Indiában és Törökországban is készülő i20 kisautóból 1,3 millió darab készült a típus 2008-as bemutatása óta.

A Hyundai i20 első generációja éppen tíz éve, 2008 októberében, a Párizsi Autószalonon mutatkozott be a nagyközönségnek, forgalmazása pedig 2009 elején indult meg világszerte. Az azóta eltelt tíz év során a vállalat összesen 1,3 millió példányt értékesített a kezdetben csak Indiában, később India mellett Törökországban is készülő kisautóból. A legyártott 1,3 millió i20--ból mindössze 450 ezer darab került a világpiacra, nagy része Európába, míg túlnyomó többsége, 850 ezer autó a hatalmas indiai autópiacon került értékesítésre, amivel a típus saját szegmensének leggyorsabban fogyó modellje lett.


Bemutatása óta eltelt tíz évben a Hyundai i20 típusa nemcsak abban segítette a márkát, hogy megszilárdítsa pozícióját az indiai prémium kisautók szegmensében, de a globálisan értékesített 1,3 millió példányával az i20 azt is bebizonyította, hogy egy ilyen jó termék megállja a helyét a versengő indiai és a világpiacon is. Az indiai piac zsúfolt kisautó-szegmenseiben pedig nagyon nehéz terjeszkedni, éppen ezért olyan nagy teljesítmény, hogy a Hyundainak sikerült 850 ezer darabot eladni a típusból. 


A Hyundai vadonatúj platformra épülő i20 modellje Indiában is 2008-ban mutatkozott, a következő évben a típus megkapta az Euro NCAP ötcsillagos minősítését. Az i20 2012-ben esett át egy nagyobb ráncfelvarráson, amely a Genfi Autószalonon debütált. Az autó több  módosítás mellett ekkor kapta meg az azóta minden Hyundai típusra jellemzővé vált hatszögletű hűtőmaszkot is. A második generáció 2014-ben érkezett meg, amely Indiában Elite i20 névén jelent meg a kínálatban. Az új típus forgalmazásának 11 hónapja alatt máris százezer példányban talált gazdára Indiában. Két évvel később, 2016-ban a vállalat az i20.egymillió darabos globális értékesítését ünnepelhette még.


Most pedig az autó érkezésének tizedik évfordulóján már tisztán látszik, hogy az i20 eladásai hamarosan Indiában is átléphetik az egymilliós eladási határt. Az autó évtizedes pályafutása során összesen 30 díját és elismerést kapott. A második generációs modell ráncfelvarrott változata 2018 elején mutatkozott be és elsőként Indiában, az Új-Delhi Autószalonon volt látható. 


"Nagyon örülünk ennek a példátlan mérföldkőnek, amikor az i20 modellek globálisan értékesített darabszáma elérte az 1,3 milliót és ezáltal a tipus megfelelt az indiai es globális vásárlók igényeinek" - mondta Vikas Jain, a Hyundai Motor India Limited alelnöki asszisztense. " Az i20 a prémium kisautók meghatározó szereplője lett, amely tökéletesen megtestesíti a Hyundai Modern Prémium márkaidentitását. Új mércét határozott meg saját szegmensében és világszinvonalú megjelenésével, teljesítményével továbbra is meghatározó egyéniség marad."

Forrás: motoringworld.in

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését