Teljes sebességre kapcsol a Hyundai N részlege


A Hyundai i30 N váratlanul sikeres piaci fogadtatása arra ösztökéli az N sportrészleg vezetőit, hogy további nagyteljesítményű modellek építésébe kezdjenek. 

Az i30 N és ikertestvére, az új i30 Fastback N modell sikeres piaci fogadtatása alapján a Hyundai vezetői most új lehetőségeket keresnek a márka jelenlegi kínálatában. Újra felkapták a Hyundai i20-ból készülő N sportváltozatról szóló pletykákat, amely alapján elképzelhető, hogy a Volkswagen Polo GTI hamarosan új koreai riválist kaphat. Úgy látszik azonban, hogy az N részleg következő modellje elkerülhetetlenül egy crossover lesz.


"Úgy hisszük, hogy egy hobbiterepjáró remek következő lépés az N márka számára" - mondta Gyoo Heon Choi, a Hyundai nagyteljesítményű járművek tervezési vezetője. Üzleti szempontból teljesen érthető döntés, de műszaki szempontból sem tűnik bonyolultabb folyamatnak. Könnyen el lehet képzelni a Hyundai remek kétliteres turbómotorját a Kona vagy a Tucson négykerékhajtási rendszerével, amit a BMW M részlegénél rutint szerzett Albert Biermann könnyedén élvezetes sportmodellé alakíthatja. 


Arra azonban kevés az esély  hogy a Hyundai a Golf R kombi ellen egy i30 N kombit fejlesztene. Legalábbis Klaus Koster, a Hyundai  nagyteljesítményű járműfejlesztési részlegének egyik vezetője elmondta, hogy Biermann szerint túl sokat képzelnek az N márkába. "Úgy gondoljuk, a kombi túlságosan családorientált ahhoz, hogy egy N sportmodellt készítsünk belőle " - tette hozzá Choi, majd Koster hangsúlyozta, hogy a kombit elsősorban a német piacon szeretik, így egy i30 N kombi nem lenne nyereséges vállalkozás - legalábbis egyelőre. "Ha ezen a területen nőne az igény, én személyesen azt gondolom, akkor átgondoljuk ezt" - mondja Koster. 


A legérdekesebb azonban a vállalat hosszú távú elképzelése, amely egy nagyon várt különálló csúcsmodellben ölthet testet. "Nagy durranás volna, ami mindennél jobban a vezetési élményről szólna" - mondta Koster, miközben Choi azt is elárulta, hogy a jövő N modelljeiben a hibridhajtás is megjelenik, amivel az autók a jelenlegi 275 lóerős teljesítményen is jóval túlléphetnek majd. 


Bárhogy is legyen, az látszik, hogy a Hyundai N sportrészlege teljes sebességen pörög tovább. Koster elárulta, hogy a vállalat még sosem volt olyan helyzetben, hogy a várólisták hat hónapnál is hosszabbra nyúljanak. "Ez nem azt jelenti, hogy ez a nagy érdeklődés csak az i30 N bevezetésekor volt megfigyelhető, még manapság is a lemaradást dolgozzuk le. Kétezer megrendelésünk van a Fastback N-re november óta."


A márka arra számít, hogy a megrendelések  2019-ben könnyedén túlszárnyalhatják az i30 N-re tavaly érkezett 9 ezer darabot. Ráadásul az N márka versenysport-részlege idén egy bizonyos Loeb segítségével meg kívánja nyerni a rali-világbajnokságot. Lenyűgöző eredmények ezek egy olyan sportmárkától, amely néhány éve még csak nem is létezett. És arra is bőven elég, hogy meggyőzzék a vezetőséget arról, hogy ebbe érdemes a jövőben is befektetni. 

Forrás: pistonheads.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését