Mégis megépítik a Hyundai indiai egyterűjét


Hosszú vajúdás után most újra felröppentek a hírek arról, hogy a Hyundai indiai képviselete az idén érkező Styx miniterepjáró alapjaira egy egyterűt is fejleszt, amely 2020-ban mutatkozhat be. 

A Hyundai Motor India idei egyik legfontosabb újdonsága kétségtelenül a Maruti Suzuki Vitara Breeza, a Tata Nexon és a Ford EcoSport ellen harcba álló új miniterepjárója lesz, amelyről már számos kémfotó készül Indiában és azon túl is. Az autó a Hyundai globális formanyelvét viseli majd magán, amely a kaszkád hűtőmaszk mellett a terepjáróknál lassan megszokottá vált kettéosztott fényforrásokat is magában foglalja majd.  


A QXi gyári kódnéven fejlesztett Hyundai újdonság várhatóan Styx néven jelenik meg, amit számos globális piacon is használni fognak majd és azt pletykálják, hogy az új autó nemzetközi világpremierje az áprilisban megrendezendő New Yorki Autószalonon lehet. Ezt követően az autó még a nyár folyamán Indiában is bemutatkozhat, amely a szintén idén várható új Grand i10 modellel azonos padlóvázra építkezik, így az új modell is jogosult lesz a 4 méternél rövidebb kisautók indiai kedvezményére. 


A hírek szerint azonban ugyanez a padlóváz lesz az alapja annak az egyterű modellnek, amelyet a Styx-szel közösen fejlesztettek ki. A 2020-ban bemutatkozó új modellel a Hyundai olyan új szegmensekbe is igyekszik behatolni, ahol eddig még nem volt jelen. ráadásul a Maruti Suzuki Ertiga piacvezető sikeressége Indiában az utóbbi években bebizonyította, hogy helyi szinten még mindig van potenciál az egyterűek szegmensében. A Maruti Suzuki tavaly novemberben mutatta be az Ertiga második generációját, amely mellett a helyi Mahindra Marazzo modellje eladási számai is azt jelzik, hogy az egyterűek egyáltalán nem haltak ki Indiában.   


Ha a Hyundai valóban elkészíti a Styx alapú egyterűjét, az várhatóan a miniterepjáró padlólemezével együtt annak motorjait is megörökli majd. Amíg a Styx nem mutatkozik be, erről is csak találgatások vannak, de a motorkínálat várhatóan az 1.0 T-GDI mellett egy 1.2-es szívóbenzines és egy 1.5-ös CRDi dízelmotorból áll majd. Ezekhez manuális mellett robotizált váltómű is elérhető lehet.  

Forrás: gaadiwaadi.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését