Újra dobogón végzett a Hyundai a Svéd-ralin


A dobogóért folytatott izgalmas küzdelemben végül a Hyundai színeiben versenyző Thierry Neuville állhatott fel a dobogó harmadik fokára, míg Mikkelsen a negyedik, Loeb pedig a hetedik helyen zárta a Svéd-ralit. 

A raliszezon egyetlen valódi havas versenye kiválóan indult a Hyundai számára, hiszen Thierry Neuville már a bevezető napon a legjobb időeredménnyel tudott végigautózni a pályán. Aztán a pénteki nap minden egészen máshogy alakult: már az ötödik szakaszon Neuville-nek sikerült egy hófalba ütköznie, amivel összetörte az autó elejét. Ez pedig nemcsak az adott szakaszon került sok időbe, de a veszteséget a további három szakaszon sem sikerült behoznia, így az első napot a hetedik helyen zárta. 


Sébastien Loeb ekkor egy hellyel előrébb, a hatodik helyen állt. A francia pilótának, aki 2013 óta először vett részt a Svéd-ralin, rá kellett találnia saját ritmusára. Ezt követően Loebnek szakaszokon elért idejével sikerült is kétszer a legjobb három közé kerülnie. Pénteken viszont egyértelműen a norvég Andreas Mikkelsen volt a legeredményesebb Hyundai versenyző, aki kiélvezte, hogy hétből hat szakaszt saját hazájában, lelkes szurkolói előtt vezetve a hetedik helyről időlegesen a harmadik helyig küzdötte fel magát. 


A második nap nyolc szakaszán aztán Thierry Neuville a Hyundai i20 Coupe WRC volánjánál három helyet javítva egészen a negyedik helyig jutott és még egy 360 fokos megpördülés sem tudta ebben megakadályozni. Neuville ezzel egy izgalmas hármas küzdelemben találta magát a második helyezésért. A trióban ott volt csapattársa, Andreas Mikkelsen és a Citroenes Esapekka Lappi, aki csupán 2,3 másodperccel előzte meg Neuvillet.Loeb második napja pontosan ugyanúgy telt, mint az első:  a rutinos francia arra használta a délelőtti szakaszokat, hogy megtalálja ritmusát, majd a rákövetkező szakaszokon már több kedve volt támadni. Ennek ellenére a szombati napot a hetedik helyen zárta. 


Vasárnap délelőtt aztán Neuville és Mikkelsen is elhúztak, így sikerült a célig megőrizniük a harmadik helyet. A végén csupán három másodperc választotta el Neuvillet a második helyezettől. A Power Stage szakaszon elért második helyezésével Thiery ehhez még négy világbajnoki pontot is gyűjtött. Andreas Mikkelsen végül csapattársától 8,7 másodperccel elmaradva lett a negyedik, Loeb pedig a hetedik helyen zárta a futamot. 


„Nagyon jó, hogy újra a dobogón állhatok” – mondta Neuville. „Ezen a ralin ennél több nem volt lehetséges. Ez egy valóban nehéz küzdelem volt, amit nagyon könnyen elveszíthettünk volna, mert a körülmények nagyon trükkösek voltak. Ha nagyon támadtunk volna, könnyen hibát vétettünk volna. Éppen ezért elégedettek vagyunk a harmadik helyezéssel és a Power Stage-en elért második helyért járó négy ponttal. Még fiatal a szezon, de fontos, hogy lehetőség szerint a legtöbb ponttal tudjuk megalapozni. Csapatként azonban tudjuk, hogy még fejlődnünk kell. Ezen fogunk dolgozni a következő, Mexikói raliig.”   


„Ez a verseny a legvégéig nagyon izgalmas volt és mindent beleadtunk” – mondta Mikkelsen. „Persze nagyon szívesen ünnepeltünk volna mi is a dobogón, de gratulálunk Thierrynek a sikeréhez. A harmadik és a negyedik hely nagyon jó csapateredmény, de azt is tudjuk, hogy ennél jobbat is tudunk. Másrészről ilyen nehéz körülmények között mindig nagyon kockázatos keményebben támadni. Nekünk ma az volt a legfontosabb, hogy a pontjainkat a célig megtartsuk. Köszönöm a sok szurkolónak, akik ezen a hétvégén remekül támogattak.”


„Ez egy csúcspontokkal és mélypontokkal tarkított kemény hétvége volt” – mondta Loeb. „Végeredményben örülök, hogy épségben célba értünk. Volt néhány erős időeredményünk és ismét sokat tanultunk a Hyundai i20 Coupe WRC viselkedéséről. Ez segíteni fog minket a következő versenyeken.”


„Összefoglalva: rosszabb és jobb is lehetett volna” – mondta Andrea Adamo csapatfőnök. „Ezen nehéz körülmények között mindhárom csapatunk a határon autózott, eljutott a célig és ezzel értékes pontokat szerzett. Ez tükrözi pilótáink ütőképességét és egyben a Hyundai i20 Coupe WRC megbízhatóságát is. Annak ellenére, hogy már megmutattuk, milyen gyorsak vagyunk, még mindig fejlődnünk kell a Mexikó-ralira készülve. Ez ugyanis az első két versenyhez képest egy egészen új kihívást jelent számunkra.” 


Forrás: motorsport-xl.de

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését