Összkerekes és hibrid lehet a Hyundai N csúcsmodellje


A koreai Hyundai Motor képviselőinek nyilatkozatai alapján a vállalat N sportmárkájának csúcsmodellje összkerékhajtással és akár benzin-elektromos hibrid hajtáslánccal is készülhet.

A Hyundai N sportmárkájának csúcsaként meghatározott rejtélyes vadonatúj csúcsmodell érkezéséről még tavaly júliusban nyilatkoztak a vállalat felső vezetői. A vállalat belső köreiből származó információk szerint az új modell esetében a hibridizáció is szóba került, miközben az autó piaci pozícióját a Polestar 1 és más villanymotoros nagyteljesítményű sportautó alá kívánják belőni. 


„A csúcsmodellünk egyelőre terveink között szerepel” – mondta Gyoo-heon Choi, a Hyundai Nagyteljesítményű Járműfejlesztési és Motorsportrészlegének alelnöke. „Egy ideig még biztosan nem mutatjuk be, de azt is tudjuk, hogy mindenképpen meg kell csinálnunk. Pillanatnyilag néhány alternatív erőforrást vizsgálunk, illetve különböző lehetőségeket mérlegelünk, hogy milyen autót fejlesszünk és mikorra.” A Hyundai N márka belső köreiből származó információk szerint nem valószínű, hogy 2022 előtt bármilyen csúcsmodell bemutatkozna. 


„Jelenleg még erősebb benzinmotorokat fejlesztünk a jövő autói számára” – folytatta Choi. „Emellett még erősebb villanymotorokat és kísérleti jellegű üzemanyagcellás erőforrásokat is készítünk. A hagyományos összkerékhajtási rendszer szintén egy lehetőség a csúcsmodellhez, ez azonban elég elavult technológia. Sokkal inkább egy olyan platformban gondolkodunk, amiben az elöl elhelyezett hibridizált elsőkerék-hajtáshoz egy hátsó villanymotort kapcsolunk. Ez egy vonzó irányvonal számunkra.”


Klaus Köster, a Hyundai európai fejlesztőközpontjának nagyteljesítményű járműfejlesztési vezetője még többet árult el az új csúcsmodellről. „Számunkra kihívás megfizethető terméket készíteni, miközben egyben a Hyundai N kínálatának csúcsaként hitelesnek is kell lennie. Nemcsak arra kell képesnek lennie, hogy számtalan kört megtegyen a versenypályán, mielőtt veszítene erejéből, de egyúttal nem kerülhet a százezer eurós árkategóriába sem. Az ilyen autókat vásárlók egyelőre semmilyen formában nem a Hyundai ügyfelei közül kerülnek ki.”  


Bárhogyan is legyen, elöl a Hyundai már meglévő N sportmárkás nagyteljesítményű négyhengeres erőforrása, míg hátul a Kona Electric erőteljes villanymotorja már most is elég potenciállal rendelkezne egy olyan összkerékhajtású Hyundai N csúcsmodellhez, amelynek rendszerteljesítménye akár az 500 lóerőt is meghaladhatná. „Végső soron mindig csupán a vásárlóink igényeire reagálunk” – folytatta Köster. „És mindig csak akkor alkotunk valami újat, ha az olyan vezetési élményt nyújt, amivel elégedettek lehetünk.  Pont ezért óvatosnak kell lennünk, bármit teszünk, olyan autót kell csinálnunk, amit az N márka vásárlói meg is vesznek.” 


A Hyundai új N szériás csúcsmodelljének karosszériaformáját egyelőre még nem döntötték el. A belső informátorok szerint a legnagyobb esélye egy Kia Stinger GT-hez hasonló sportos négyajtós, illetve egy kétajtós kupénak lehet.   

Forrás: autocar.co.uk

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését