Első képeken az új Hyundai Creta


Kínában már tesztelik a Hyundai Creta következő generációját, amely a többi Hyundai terepjáróhoz igazodó formai átalakulás mellett új generációs motorokat is kap majd.  

A Hyundai még 2014-ben mutatta be első B kategóriás kisterepjáróját, amelyet elsőként Kínában kezdtek forgalmazni ix25 néven. A modell később Creta néven indult világhódító útjára és ezen a néven került bevezetésre Indiában, Oroszországban, majd legutóbb Brazíliában. Sokáig abban lehetett reménykedni, hogy a Creta Európában és Amerikában is megjelenik, ám a Hyundai nem így döntött és csak pár évvel később, 2017-ben mutatta be a fejlett piacokra szánt Kona kisterepjárót, amely formai megújulást indított el az autógyártó hobbiterepjárói között. 


Az ix25/Creta azonban így is sikeres modellé vált, Indiában pl. a szegmens legnépszerűbb termékévé lépett elő. A Creta kisterepjáróból ott havonta közel 10 ezer darabot értékesítenek, amely a Grand i10, Elite i20 sikereivel együtt lehetővé tette a vállalat számára, hogy éves eladási eredményei a Hyundai helyi történetében első alkalommal meghaladják a 700 ezres szintet is.  


Időközben persze a konkurensek sem pihentek, Kínában és Indiában is egyre több helyi és külföldi autógyártó látta meg a szegmensben a fantáziát, ezért a Hyundai hamarosan bemutatja a Creta új generációját, amelynek egyik prototípusát most először sikerült lefényképezni Kínában. Ez arra utal, hogy a mostanihoz hasonlóan az új generáció is Kínában, akár valamilyen tanulmány formájában már az idei Pekingi Autószalonon megjelenhet.


Az álcázás persze most is igyekszik mindent eltakarni, az azonban mindenképpen látszik, hogy az autó stílusa követi a Hyundai Kona modellen bevezetett és később a Santa Fén és a Palisade nagyterepjárókon megjelent formai stílust. Így látható a fent különálló egységet képező LED nappali menetfény, alattuk pedig a vélhetően szintén LED alapú fényszóró is. Oldalt feltűnnek az új formatervű könnyűfém keréktárcsák és mintha a hasmagasság is nagyobb lenne, mint korábban. Az álló jármű hátulját szinte teljesen eltakarják a ponyvák és matricák, ezért csak sejteni lehet, hogy ott is történtek változások.  


Már korábban pletykáltak arról is, hogy az új ix25/Creta akár hétülésesként is megjelenhet, ám a kémfotók egyelőre ezt nem támasztják alá. Persze az is lehet, hogy az új modellből két külön változat is készül akár kétféle tengelytávval, ahogyan az is lehet, hogy az Indiának tervezett Creta nagyobb lesz, mint a más piacokon készülő változat. 


Belül a műszerfalat ugyan gondosan letakarták, így itt is csak sejteni lehet, hogy annak közepén hasonló, a legmodernebb szoftverekkel és alkalmazásokkal rendelkező méretes érintőkijelző kerül, mint a mostani Hyundai modelleken általában. Az ülések között széles könyöktámasz van, a színösszeállítás pedig a korábbi fekete-bézsről inkább a prémiumosabb hatást keltő fekete-fehér irányba mozdult el.  


Egyelőre semmi hivatalosat nem lehet tudni az ix25/Creta új generációjának motorválasztékáról. Kezdetben 1.6-os és 2.0 literes szívóbenzines motorokkal forgalmazták a típust, később ehhez Kínában egy 1.6-os turbómotor is csatlakozott. Indiában viszont a helyi igényeknek és gyártásnak megfelelően az 1.6-os benzines és ugyanekkora dízel mellett egy kisebb, 1.4-es dízellel is árusítják a típust. Kínában és Indiában a szigorodó emissziós normáknak megfelelve mindenképpen új, az indiai pletykák szerint 1.5 literes benzines és dízelmotorok várhatóak, míg Kínában a villanyautók elterjedésének támogatásával akár elektromos vagy hibridverzió is elképzelhető.     

Forrás: rushlane.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését