Készül az új Hyundai Tucson N változata


A Hyundai Motor Nagyteljesítményű Járműfejlesztési Részlegének termékportfóliója folyamatosan bővül és a tervek szerint legújabb fejlesztésük a következő generációs Tucson hobbiterepjáró N változata lesz. 

A Hyundai mostani Tucson generációja tavaly ugyan egy átfogó modellfrissítésen esett át, ám a típus hamarosan életciklusa végére ér és átadja helyét egy vadonatúj nemzedéknek. A két éven belül várható újdonságból amellett, hogy kinézetében mindenképpen visszaköszön a márka terepjáróinak legújabb formaelemei, nemcsak az eddig megszokott hagyományos benzines és dízelváltozatok készülnek, de érkezik egy nagyteljesítményű N sportváltozat is, amelyet a Cupra Ateca, Audi SQ5 és az érkező Volkswagen T-Roc R méltó riválisának szánnak. 


A bennfentesek ugyan nem sokat árulnak el az N sportmárka új Tucson modelljének végleges adatairól, de annyit lehet tudni, hogy a sportterepjáró legalább 340 lóerős lehet és ezzel a teljesítménnyel 6 másodpercen belül tudja álló helyzetből elérni a százas tempót. A fejlesztésben részt vevők szerint a vállalat nem egyik szegmensben sem egy „futottak még” kategóriás N modellt kíván fejleszteni, így a Tucson sportváltozata az N márka csúcsmodellje lesz, legalábbis addig, amíg be nem mutatják a régóta lebegtetett különálló N szériás sportkocsit.  


A mérnökök eddig nem árulták el, hogy az érkező N csúcsmodell milyen platformra épül, ám egy magát megnevezni nem kívánó forrás annyit elárult: „Erre bőven hagyunk időt – mivel amikor megjelenik, minden mást el fog söpörni a kategóriájában.”


Azt már korábbról tudjuk, hogy az N részleg már egy ideje dolgozik egy olyan összkerékhajtási rendszeren és sebességváltón, amely az i30 N alapjaira épül, azt azonban a mostani források sem tudták megerősíteni, hogy ez már az N csúcsmodell alapjai lennének. Csupán annyit mondhattak, hogy ez is egy lehetőség, míg egy másik lehetőségként egy vadonatúj, teljesen elektromos járműplatformot is említettek.  


Még mielőtt azonban mindezek megérkeznek, a Hyundai N sportrészlege 2020 elején egy N szériás i20 modellt is be kíván mutatni. A legalább 250 lóerős elsőkerék-meghajtású kisautóban az i30-hoz hasonló differenciálzár segíti a tapadást. Ezzel a modellel a Hyundai a Ford Fiesta STi és a Volkswagen Polo GTI modelleknek kíván ellenfelet állítani és a bennfentesek abban is biztosak, hogy el is érik azt a szintet.  

Forrás: autoexpress.co.uk

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését