A Hyundai felgyorsítja elektromos haszonjármű-platformjának fejlesztését


A Hyundai Motor a környezetkímélő járművek iránti kereslet exponenciális növekedését kihasználva igyekszik felgyorsítani a haszonjárművei részére tervezett platform fejlesztését és ezzel megalapozni részesedését a piac ezen szegmensében is.  

A Hyundai Motor egy olyan elektromos járműplatformon dolgozik, amely a vállalat haszonjárműveit egy szempillantás alatt trendi környezetbarát autókká változtatná. Ez a lépés része azon megelőző stratégiának, amely a környezetkímélő haszonjárművek világviszonylatú előretörését irányozza elő. Az elektromos járműplatform egy olyan keret, amelyre a jövőbeli növekedést jelentő elektromos és üzemanyagcellás járművek épülnek majd. 


Iparági források szerint a Hyundai Motor nemrég egy „haszonjármű-fejlesztő technológiai csapatot hozott létre, amelynek elsődleges feladata, hogy egy elektromos platformot hozzon létre a Hyundai haszonjárművei számára. A vállalat először 2017-ben mutatta be Elec City névre keresztelt villanyhajtású buszát, ám az nem egy különálló padlólemezre épült. „A csapatot azért hozták létre, hogy aktívan reagáljanak az elektromos és üzemanyagcellás autók iránti egyre növekvő keresletre” – mondta a Hyundai Motor egyik képviselője. „Terveink szerint olyan technológiai és árakban jelentkező versenyképességet tudunk biztosítani, amely az elektromos limuzinok tömegtermelési technológiáinak kiterjesztésével a környezetbarát haszonjárművek forgalomba hozatalához és népszerűsítéséhez szükséges.”    


A Hyundai Motor a járművek által okozott világszintű környezetszennyezés csökkentése miatt igyekszik elektromos haszonjármű-platformot létrehozni. Az Európai Unió elfogadott rendelkezése szerint a személyautók és kisebb haszonjárművek széndioxid-kibocsátását 2025-ig 15 százalékkal kell csökkenteni a 2021-es szintről és a tavalyi év végétől szigorította a 3,5 tonna vagy annál kisebb össztömegű haszongépjárművek CO2-kibocsátására vonatkozó szabályokat is.

A Koreai Autógyártók Szövetségének adatai szerint a világ haszonjármű-piaca 2017-re elérte a 24,76 milliós darabszámot, miközben 2016-ban a termelés meghaladta a 30 millió darabot is. Ha figyelembe vesszük, hogy évente mintegy 70 millió új jármű készül, a haszonjárművek aránya csaknem eléri a 25 százalékot. 


A nagy haszonjárművek jóval drágábbak, mint a limuzinok, így a globális autógyártók ezt a piacot sem hagyhatják figyelmen kívül. A német Volkswagen csoport 2017-ben éppen ezért bejelentette, hogy erősíti a haszonjárművek, köztük teherautók és buszok villamosítását és az autonóm, összekapcsolt funkciók fejlesztését. A pletykák szerint a csoport még idén az amerikai Ford Motorral is társulhat. A MAN teherautó-gyártó a tavalyi hannoveri haszonjármű-kiállításon mutatta be e-TGM névre keresztelt elektromos teherautó-prototípusát és teljesen elektromos buszát, miközben a Volvo ugyanitt mutatta be Vera típusú kamionját.

Forrás: businesskorea.co.kr

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését