A Hyundai a három legnagyobb villanyautó-gyártó közé törekszik


A Hyundai Motor elnöke, Won-hee Lee nemrég egy rendezvényen arról beszélt, hogy az autógyártó az elektromos járművek globális piacán a legnagyobb három közé kíván kerülni. 

Lee korábban a befektetők részére rendezett egyik eseményen elárulta, hogy a Hyundai Motor 2025-re 44 új elektromos járművet mutat be, amely mellett azt is elmondta, hogy a villanyautók számára készült platform jövőre fog bemutatkozni. Lee megjegyzései alapján az elemzők arra következtetnek, hogy a Hyundai üzemanyagcellás járműveket előtérbe helyező korábbi stratégiája végérvényesen megváltozott és a vállalat az elektromos és üzemanyagcellás modellek között megosztja erőforrásait. 


Lee azt viszont nem tette hozzá, hogy az említett 44 modellből mennyi lesz elektromos és üzemanyagcellás jármű. Azt sem árulta el, hogy mely autógyártókat gondolják a piac első és második helyére a következő évtizedben. A Hyundai eddig a Toyotát tartotta egyik legnagyobb riválisának, a Volkswagen azonban már  létrehozta saját moduláris villanyautó-platformját, amely az elektromos járműstratégia egyik alapvető eleme és 19 milliárd eurót kíván befektetni villanyautóiba 2023-ig. Mindezek alapján a Hyundai Motor nehezen tud a közeljövőben lépést tartani a Volkswagennel. 


A Hyundai tervei szerint a villanyautó-platform által 2020-ban el kívánja különíteni modelljeit és ezzel villanyautó-üzletágát erősíteni szeretné. A tavaly bevezetett Kona után a Hyundai ennek Encino névre keresztelt ikertestvérének, a Lafesta sportlimuzin és a Porter kisteherautó elektromos változatait is be kívánja vezetni Kínában. 


A Hyundai Motor úgy döntött, hogy a nagyobb hatótávolságú elektromos járműveket igyekszik népszerűsíteni, amelyekkel a villanyautók legnagyobb gyengéjének tartott hatótávot igyekszik kiküszöbölni. Emellett azonban a fejlesztés a fejlődő piacok belépő kategóriás elektromos autói irányába is koncentrál, miközben a vállalat igyekszik az észak-amerikai piac igényeinek változásaira is időben reagálni. 2020 elejétől egy vadonatúj elektromos taximodellt mutatnak be, amely olyan elektromos erőforrással rendelkezik majd, ami képes hosszú távú utazásokra. Ezt a modellt elsőként Dél-Koreában mutatják be, majd Kínában és Délkelet-Ázsia piacai következnek. 


Néhány szakértő azonban kételkedik a Hyundai túlzott villanyautó és üzemanyagcellás járműpiaci stratégiájában. Szerintük ugyanis a Hyundai Motor villanyautókra koncentrált befektetései nagyban befolyásolhatják üzleti eredményeiket és egyben arra is rámutatnak, hogy a belsőégésű motorok még több mint 10 évig uralni fogják a piacot. Emellett a Hyundai autóipari megítélése is csökkenőben van a nem kielégítő akkumulátortermelési kapacitás miatt, ami az utóbbi 4 hónapban megfelezte a Kona Electric gyártási eredményeit. Továbbá a szakértők kiélezett konfliktusokat jósolnak a Hyundai Motor és szakszervezet között, hiszen az elektromos járművek gyártásának növekedésével akár 20 százalékos létszámleépítés is elképzelhető.    

Forrás: businesskorea.co.kr

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését