Kínára szabott új Hyundai Sonata és ix25 mutatkozott be Sanghajban


A Beijing-Hyundai Motor az idei Sanghaji Autószalonon bemutatta vadonatúj Sonata és ix25 kisterepjárójának legújabb generációját, amelyek az Érzéki Sportosság formafilozófia által egy teljesen új korszakot jelentenek.

A Hyundai Motor kínai leányvállalata csupán egyetlen nappal a New Yorki Autószalonon debütáló Venue miniterepjáró premierje előtt bemutatta első kompakt kisterepjárójának, a 2014-ben bevezetett ix25 modelljének teljesen új, második generációját. A szintén kiállított új generációs Sonatával együtt a ezek az új modellek a gyártó „Új korszak” témakörét jelenítik meg az eseményen, amelyek új, jövőbemutató technológiát hordoznak magukban.   


Sanghajban állították ki Kínában először a vadonatúj Sonata modellt, amely a legfejlettebb biztonsági, kapcsolódási és kényelmi technológiákat kapta meg. A Hyundai márkát globálisan meghatározó jármű sokkal inkább egy stílusos, izgalmas és gyönyörű kupélimuzin, mint egy hagyományos négyajtós modell. Az autó fény játékát kihasználó elegáns, áramló vonalaival kívül-belül  a Hyundai Motor Érzéki Sportosság formanyelvét jeleníti meg.


Az idei Sanghaji Autószalonon tartotta világpremierjét az ix25 kompakt kisterepjáró modell második generációja, amely új, sportos és izmos formát kapott. Tökéletesen a kínai piacra szabva az új modellről tisztán látszik, hogy ugyanazt a formanyelvet követi, mint a Sonata, azt azonban teljesen eltérően értelmezi. Erőteljes övvonalával, kerékjárati íveivel és hobbiterepjárókra jellemző hasmagasságával, valamint egyértelműen elkülönülő lámpaformájával a stílusos ix25 modell kiemelkedik a tömegből.   


Az első hivatalos fotók alapján a Hyundai más globális piacain (pl. Indiában, Oroszországban és Brazíliában) Creta néven ismertté vált ix25 elődjénél jelentősen radikálisabb formavilágot kapott. Az autó frontrészének megjelenése a néhány hónappal korábban, tavaly novemberben bemutatott Palisade nagyterepjárót idézi, így ugyanazokat a kettéosztott fényszórókat viseli, mint a Hyundai többi új crossover modellje. A krómozott szélű hűtőmaszk eleganciát sugároz, míg az alsó alumínium lemez az ix25 keménységét hivatott hangsúlyozni.   


Oldalt első ránézésre is feltűnik, hogy a könnyűfém keréktárcsák szinte azonosak a Venue modellen megjelenő formákkal, miközben kerékjárati ívek szűkek és szinte négyszögletesek, az egyediséget pedig a háromszínű fényezés teszi teljessé. Hátul szokatlan a lámpatestek kettéosztása, amiben a fő lámpatest a felső fényvisszaverő LED egység alatt kapott helyet. Mindezekkel együtt az ix25 valóban különleges megjelenést kapott, amit lehet szeretni vagy utálni.


Belül az új generációs kínai ix25 szinte semmiben nem hasonlít az eddig megszokott Hyundai belső terekre. A belső tér fekete-bézs színvilága prémiumos egyszerűséget sugároz, miközben a műszerfal ékessége a középen lehelyezett és a középkonzolra átvezetett hatalmas érintőkijelző. A kijelzőn egyáltalán nincsenek fizikai kapcsolók és gombok, csupán a motor indítógombja. A két ülés között hagyományos automata sebességváltó kart találunk, amelyhez kiegészítésként kormányfüleket is elhelyeztek. Az elektromos rögzítőfék gombja mellett egy „Terrain Mode” kapcsolót is találunk, ami arra utalhat, hogy az ix25 (és vele együtt a Creta) új változatát jobban felkészítik a terepjárásra. 


Kína egyértelműen piacvezető a járművek meghajtási rendszereinek új formáinak adaptálásában, amivel a Beijing-Hyundai Motor az új Encino EV és az új Elantra PHEV modell bemutatásával igyekszik lépést tartani. Ezek az autók a Hyundai Motor kínai és globális tiszta mobilitás jövőorientált stratégiájának alapvető fontosságú modelljeit jelentik. 


A jövő mobilitás vízióját egyértelműen kommunikálja a BHMC „Új korszak” témakörére épülő standja. A kiállított emberközpontú technológiák között megtaláljuk a személyes mobilitást jelentő E-kerékpárt és az E-rollert, amelyek mellett más jövőbeli járműtechnológiák is kiállításra kerültek: a Sonata dizájnstúdió, a Kapcsolt Autó 3.0 és az Ujjlenyomat-olvasó beléptető rendszer élményrészlege, Digitális kulcs, a Veloster N Performance és a Nexo légtisztító bemutatóterme. 


„A Hyundai Motor előremutató technológiákat fejleszt azért, hogy ezzel a három jövő mobilitási stratégiánk három pillérét támogassuk” – mondta Albert Biermann, a Hyundai Motor Group fejlesztési elnöke. „Az ügyfelek folyamatosan változó igényeinek folyamatos előrejelzésére és azokhoz alkalmazkodására összpontosítva Tiszta Mobilitást, Mobilitási Szabadságot és Összekapcsolt Mobilitást fogunk nyújtani anélkül, hogy eközben szem elől tévesztenénk, mi teszi autóink vezetését élvezetessé.”

Forrás: hyundai.com, autocarindia.com

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését